Mezi elektromobily volí čínští spotřebitelé nejčastěji tamní značku BYD, kterou podporuje investor Warren Buffett. Na druhém místě je americká Tesla Elona Muska a na třetím německý Volkswagen, vyplývá z průzkumu společnosti Bernstein.
Bernstein anketu provádí několik posledních let vždy ve třetím čtvrtletí. Letos se dotazoval zhruba 1600 respondentů. Většina z nich žije ve větších čínských městech, jejich průměrný věk činí 32 let a měsíční příjem mají zhruba 19.000 jüanů (přes 65.000 Kč).
Téměř polovina oslovených uvedla, že při příštím nákupu automobilu budou uvažovat o elektromobilu. Mezi důvody jsou nižší provozní náklady, lepší zážitek z jízdy a šetrnost k životnímu prostředí.
Záměr koupit si elektromobil od čínského start-upu, jako jsou Nio nebo Xpeng, se letos meziročně zdvojnásobil na přibližně 9,5 procenta dotázaných. V posledních několika letech se pohyboval kolem pěti procent.
Čínské start-upy obsadily první místo v segmentu elektromobilů, jejichž cena přesahuje 150.000 jüanů. Další nejoblíbenější značkou v této kategorii byla Tesla, následovaná prémiovými německými značkami jako BMW a Audi, zjistil průzkum.
Mezi vozy všech kategorií kralovaly německé prémiové značky, následované japonskými automobilkami Toyota, Honda a Nissan a čínskými vozy BYD a Geely. V tomto případě se start-upy umístily až šesté.
Čína je největším automobilovým trhem na světě a mnoho evropských automobilových společností si z této země udělalo výchozí bod pro svůj nástup na trh s elektromobily.
Podle Goldman Sachs generuje Volkswagen v Číně přibližně 41 procent svých prodejů. Automobilka Porsche, která spadá do koncernu Volkswagen, považuje Čínu za svůj největší jednotlivý trh a v prvních třech čtvrtletích letošního roku vykázala jedenáctiprocentní růst oproti stejnému období před rokem. Během této doby v celosvětovém měřítku německá luxusní automobilka uvedla, že její nedávno představený elektrický model Taycan překonal v prodeji její ikonický model 911.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?