Nedávno jste na našich stránkách mohli dočíst, že se chystáme na na Gumbalkan letní expedici 2022. Jelikož bohužel nedisponujeme vozem do 25 000 Kč, museli jsme koupit nový.
Tedy přesně 21 let "nový" expediční vůz. A tím je BMW řady 3. generace E46. Konkrétně BMW 318i Touring ročník 2000. Proč padlo rozhodnutí koupit právě toto BMW?
Jak možná víte, přemýšleli jsme o nejvhodnějším autě na letní expedici. Jelikož správný náhon kol je jen ten zadní, muselo být buď BMW, Ford a nebo Mercedes. Více dostupných a jakž takž schopných zadohrabů u nás k sehnání není. Další podmínkou byla karoserie kombi, abych nemuseli spát venku ve stanu a celou noc drbat medvědy za uchem.
No a proč právě toto konkrétní BMW? Rozhodnutí bylo v podstatě čirou náhodou. David (druhý člen posádky) byl v nedávno služebně v Německu, konkrétně v Sulzbach-Rosenbergu. Navštívil tamní autobazar, aby se jen podíval. Neodolal a poradil nám Gumbal káru. Vtipné bylo, že mu majitel bazaru říkal, že si u něj v loňském roce také nějací Češi také pořídili auto na Gumbalkan expedici 2021.
Základní informace o naší Gumbal kářeBMW E46 se vyrábělo od roku 1998 do roku 2007. Naše BMW pochází z roku 2000 a je poháněno čtyřválcovým motorem o objemu 1.9 litru s výkonem naladěným na 87 kW (118 koní) při 5500 ot./min. a točivý moment dosahuje 180 N.m. při 3900 ot./min. Škoda, že to není verze po faceliftu z roku 2001. To byla 318i osazena čtyřválcem 2.0 litru o výkonu 107 kW (145 koní) a točivém momentu 200 N.m. Samozřejmě úplně nejlepší volbou by byl řadový šestiválec, ale v rozbahněném terénu bude 118 koní až až...
BMW E46 toring měří na délku 4 478 mm, na šířku 1 739 mm a je vysoké 1 409 mm. Světlá výška je 130 mm, což je naprosto ideální na rumunské cesty necesty. Pohotovostní hmotnost vozu je 1440 kg. Objem zavazadlového prostoru je na kombík ne úplně oslnivých 435 litrů. Ale po sklopení zadních sedadel vznikne rovná podlaha a 1 345 litrů prostoru pro spaní, což by mělo stačit.
Maximální rychlost expedičního vozu byla za mlada 202 km/h a velice rozvážně se dokázalo dostat z 0 na 100 km/h za 10,9 s. Udávaná spotřeba pak byla okolo 8,2 litrů benzínu na 100 km.
Takže auto pořízené a teď už nás jen čekají přípravy a úpravy Bertíka (láskyplné pojmenování naší Gumbal káry). Hlavní bude zvýšení podvozku a jeho ochrana motoru. To ale vše postupně, do léta je ještě času dost.
Poděkování sponzorovi: Firma Topkaravany: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?