Jak již možná víte z předchozích článků, příští rok nás čeká poloorientační off-road rallye s názvem Gumbalkan. Jelikož nikdo z budoucí posádky nedisponuje automobilem do 25 000 Kč, musíme si nějaký takový neoff-road pořídit. Ale jaký?
Základní podmínkou pro nás je, aby byl vůz něčím zajímavý. Takže žádný tuctový vůz typu Golf IV, jednička Octavia, Focus a podobně. Také jsme se rozhodli nejít do čtyřkolky. Za náhon 4x4 by se nám ostatní posádky smáli a nebyla by to taková výzva. Já chtěl kabriolet, neboť zvýšený kabriolet na hrubých off-road pneumatikách by vypadal zatraceně cool. Ale kolega z posádky prý odmítá spát venku před vozem, aby si ráno nepodával packu s medvědem. Takže za něj nejlépe kombi a nebo něco opravdu hodně zajímavého a určitě s náhonem na zadní kola.
Co ano?
Takže už víme, co ne. Vlastně nechceme drtivou většinu vozů, na kterou můžeme běžně narazit. Co tedy ano? Nejlépe nám vycházejí vozy jako BMW řady 3 a to buď E36 a nebo E46. Dalším žhavým kandidátem je na východě velice oblíbený Mercedes-Benz, třída E je zbytečně velká, proto budeme hledat "Céčko" a to buď W202 a nebo W203. Mně osobně by se od Mercedesu líbilo i kompresorové Clk, ale v tom se nedá spát a do 25 000 Kč se asi žádné, které by náročnou cestu zvládlo, nesežene. Pak už toho na výběr moc není. Snad ještě Ford Scorpio a nebo Opel Omega.
Nebo snad ještě něco dalšího?
O víkendu jsem odpovídal na inzerát, ve kterém se za 42 000 Kč prodávalo Porsche 924. Tento vůz by byl, tedy až na to spaní, naprosto ideální. 2,0 benzín 125 koní, poháněná zadní kola a váha okolo 1100 kg. Pánovi jsem napsal s nabídkou 25 000 Kč. Bohužel se mi ozval až večer s tím, že Porsche se již prodalo. Škoda... Nezbývá než hledat dál.
Fotky jsou pouze ilustrační, neděláme si naděje, že za 25 000 Kč seženeme něco v hezkém stavu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?