Jak již možná víte z předchozích článků, příští rok nás čeká poloorientační off-road rallye s názvem Gumbalkan. Jelikož nikdo z budoucí posádky nedisponuje automobilem do 25 000 Kč, musíme si nějaký takový neoff-road pořídit. Ale jaký?
Základní podmínkou pro nás je, aby byl vůz něčím zajímavý. Takže žádný tuctový vůz typu Golf IV, jednička Octavia, Focus a podobně. Také jsme se rozhodli nejít do čtyřkolky. Za náhon 4x4 by se nám ostatní posádky smáli a nebyla by to taková výzva. Já chtěl kabriolet, neboť zvýšený kabriolet na hrubých off-road pneumatikách by vypadal zatraceně cool. Ale kolega z posádky prý odmítá spát venku před vozem, aby si ráno nepodával packu s medvědem. Takže za něj nejlépe kombi a nebo něco opravdu hodně zajímavého a určitě s náhonem na zadní kola.
Co ano?
Takže už víme, co ne. Vlastně nechceme drtivou většinu vozů, na kterou můžeme běžně narazit. Co tedy ano? Nejlépe nám vycházejí vozy jako BMW řady 3 a to buď E36 a nebo E46. Dalším žhavým kandidátem je na východě velice oblíbený Mercedes-Benz, třída E je zbytečně velká, proto budeme hledat "Céčko" a to buď W202 a nebo W203. Mně osobně by se od Mercedesu líbilo i kompresorové Clk, ale v tom se nedá spát a do 25 000 Kč se asi žádné, které by náročnou cestu zvládlo, nesežene. Pak už toho na výběr moc není. Snad ještě Ford Scorpio a nebo Opel Omega.
Nebo snad ještě něco dalšího?
O víkendu jsem odpovídal na inzerát, ve kterém se za 42 000 Kč prodávalo Porsche 924. Tento vůz by byl, tedy až na to spaní, naprosto ideální. 2,0 benzín 125 koní, poháněná zadní kola a váha okolo 1100 kg. Pánovi jsem napsal s nabídkou 25 000 Kč. Bohužel se mi ozval až večer s tím, že Porsche se již prodalo. Škoda... Nezbývá než hledat dál.
Fotky jsou pouze ilustrační, neděláme si naděje, že za 25 000 Kč seženeme něco v hezkém stavu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?