Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 13. září 2021, 22:29 Google+

Dnes bych se s vámi chtěl podělit o událost, které jsem byl svědkem a málem i účastníkem minulý pátek. Není to nic extra edukativního, jen mi to hlava ani s odstupem času stále nebere, a tak se z toho tady zkusím vypsat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
agresivita na silnicích

agresivita na silnicích | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Minulý týden jsem měl v testu úžasně univerzální Mercedes Benz V300d v kempingové úpravě Marco Polo, a tak jsem se rozhodl vytáhnout rodinku pryč z Prahy a zajet si zakempovat do přírody. Dopolední provoz byl nezvykle hustý, ale v podstatě nic, co by v rozkopané Praze nebylo neobvyklé. Ale to, co bylo neobvyklé, se odehrálo na Průmyslové ulici. Hlavní protagonista je mi jménem neznámý, ale v mém příběhu mu dám fiktivní jméno pan Mindrák (rád bych použil jméno, které jsem pro něj měl během oné události, ale to by pak nebylo mládeži přístupné).

img-responsive

Mercedes Benz Marco Polo | foto: Petr Boháč

Jel jsem po Průmyslové od Proseku nahoru směr k Jižní Spojce . Kdo tento úsek v kopci zná, ví , že je zde rychlost 70 km/h a je zde úsekové měření. Já jel tachometrových lehce přes 70 km/h v levém pruhu a pomalu se blížil k pomaleji jedoucímu Transitu v pravém pruhu. Těsně před tím, než jsem ho začal předjíždět se zprava přiřítil pan Mindrák ve dvojkové Octavii a hodil myšku přede mě. Neříkám, že prostor mezi mnou a Transitem byl těsný jak svěrací kazajka, ale mnoho místa tam opravdu nebylo. Stačilo by, ale Transit náhle kvůli nějaké překážce trochu přibrzdil a mohli jsme být v sobě všichni tři. 

To ještě z daleka nebylo vše, to co následovalo o několik stovek metrů dál by se rozhodně stávat nemělo. Přede mnou tedy jel pan Mindrák ve dvojkové Octavii a před ním pár středního věku ve trojkovém Superbu. Na semaforu před námi padla červená a pan Mindrák to v rychlosti střihnul opět zprava před Superba a prudce zabrzdil těsně za před ním již stojícím vozem. Tady už nebýt pohotové reakce řidičky Superbu, mohlo lehce dojít k nehodě. Řidička Superbu a nebo její spolujezdec zřejmě něco k panu Mindrákovi zagestikulovali, jelikož ten okamžitě vyběhl ven z vozu a začal křičet na paní za volantem, že nemá co dělat v levém pruhu a zdržovat ho tím. Pán, jenž byl jejím spolujezdcem začal otevírat dveře a říkal panu Mindrákovi něco ve smyslu, aby se uklidnil a nekřičel na ni. V ten okamžik, kdy pán ze Superbu začal vystupovat a měl již nohy venku z vozu stalo se něco, čemu bych neuvěřil, kdybych to neviděl na vlastní oči. Pan Mindrák přiskočil k pootevřeným dveřím a začal jimi prudce mlátit pána v Superbu přes nohy. Opíral se o ně zběsile celou svou, hádám asi 110 kg, váhou a něco přitom nadával. Ihned přiběhl další pán asi z vozu stojícím před Octavii a chtěl situaci uklidnit. Pan Mindrák se za ním otočil a něco na něj křikl. Mezi tím pán ze Superbu téměř vystoupil, ale na poslední chvíli se pan Mindrák opět vší silou opřel do pootevřených dveří a začal jimi mlátil do nohou pána ze Superbu ještě s větší razancí. V tu chvíli (celé se to seběhlo během pár vteřin, ale připadalo mi to jako věčnost) jsem se již neudržel a i přes opakované nabádání mé manželky jsem vystoupil ven z vozu a vydal se vstříc útočícímu panu Mindrákovi. Přibližně v ten samý moment vystoupila i paní řidička Superbu a křičela na pana Mindráka, že zavolá polici. Nevím, co primitivní mozek pana Mindráka zastrašilo víc, zda výhrůžka přivolanou policií a nebo můj odhodlaný výraz v obličeji taky pana Mindráka praštit dveřmi, ale v ten moment i přes svůj pivní pupek s rychlostí a ladností mladé laňky udělal čelem vzad, skočil do svého auta a v tu ránu za doprovodu kvílejících gum zmizel z křižovatky pryč.

img-responsive

agresivita na silnicích | foto: youtube.com

Věřím, že se mezi našimi čtenáři žádný takovýto pan Mindrák nenachází, ale přesto bych rád apeloval na všechny řidiče, ať zbytečně neriskují a rozhodně nejsou za volantem agresivní. Ničemu tím nepomůžou a naopak se může stát, že to dopadne špatně.

Abych nebyl jen jednostranný, jako velká část tuzemských sdělovacích prostředků, tak bych se rád obrátil i na "levoproudaře". Paní v Superbu za "levoproudaře" nepovažuji, jela zcela adekvátně vůči dopravní situaci. Ale jsou mezi námi na silnicích i tací, co mimo obec okupují levý pruh rychlostí například 65 km/h na 90 km/h a nebo stovkou na dálnici. Běžný, trochu spěchající řidič si pod vousy zabručí cosi o jejich velikosti IQ a sobeckosti vůči ostatním účastníkům silničního provozu. Ale pak jsou tu i tací, jako pan Mindrák , a ti bohužel u zabručení pod vousy nezůstanou. Jeďte si klidně pomalu, ale nás ostatní prosím sobecky nezdržujte.

img-responsive

agresivita na silnicích | foto: youtube.com

Ještě bych rád uvedl na pravou míru, co pan Mindrák křičící na paní v Superbu zřejmě nevěděl, a to, jak je to vlastně s předjížděním zprava. 

V obci na silnici o více jízdních pruzích se smí podle zákona jet v jakémkoli pruhu a pokud jedou vozidla v jednom z pruhů rychleji, nejedná se o předjíždění. Můžeme tedy jet v jakémkoli pruhu a také „předjíždět“ vozidla v ostatních pruzích (pokud splníme všechna zákonná pravidla pro jízdu v pruzích, zejména neohrozit a neomezit ostatní účastníky silničního provozu). Nejedná se o podjíždění.

A pro "levoproudaře" : Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

Na závěr bych rád vysvětlil zvolené ilustrační fotky o agresivitě za volantem. Původně jsem chtěl vyfotit sebe s naštvaným obličejem a pak jak dělám neslušná gesta. Ale sám ani pořádně nevím, jak se to dělá, tak to nechám na žlutých protagonistech kultovního animovaného seriálu.

Vytisknout

Diskuze: Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Škoda Favorit

Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud