Dnes bych se s vámi chtěl podělit o událost, které jsem byl svědkem a málem i účastníkem minulý pátek. Není to nic extra edukativního, jen mi to hlava ani s odstupem času stále nebere, a tak se z toho tady zkusím vypsat.
Minulý týden jsem měl v testu úžasně univerzální Mercedes Benz V300d v kempingové úpravě Marco Polo, a tak jsem se rozhodl vytáhnout rodinku pryč z Prahy a zajet si zakempovat do přírody. Dopolední provoz byl nezvykle hustý, ale v podstatě nic, co by v rozkopané Praze nebylo neobvyklé. Ale to, co bylo neobvyklé, se odehrálo na Průmyslové ulici. Hlavní protagonista je mi jménem neznámý, ale v mém příběhu mu dám fiktivní jméno pan Mindrák (rád bych použil jméno, které jsem pro něj měl během oné události, ale to by pak nebylo mládeži přístupné).
Jel jsem po Průmyslové od Proseku nahoru směr k Jižní Spojce . Kdo tento úsek v kopci zná, ví , že je zde rychlost 70 km/h a je zde úsekové měření. Já jel tachometrových lehce přes 70 km/h v levém pruhu a pomalu se blížil k pomaleji jedoucímu Transitu v pravém pruhu. Těsně před tím, než jsem ho začal předjíždět se zprava přiřítil pan Mindrák ve dvojkové Octavii a hodil myšku přede mě. Neříkám, že prostor mezi mnou a Transitem byl těsný jak svěrací kazajka, ale mnoho místa tam opravdu nebylo. Stačilo by, ale Transit náhle kvůli nějaké překážce trochu přibrzdil a mohli jsme být v sobě všichni tři.
To ještě z daleka nebylo vše, to co následovalo o několik stovek metrů dál by se rozhodně stávat nemělo. Přede mnou tedy jel pan Mindrák ve dvojkové Octavii a před ním pár středního věku ve trojkovém Superbu. Na semaforu před námi padla červená a pan Mindrák to v rychlosti střihnul opět zprava před Superba a prudce zabrzdil těsně za před ním již stojícím vozem. Tady už nebýt pohotové reakce řidičky Superbu, mohlo lehce dojít k nehodě. Řidička Superbu a nebo její spolujezdec zřejmě něco k panu Mindrákovi zagestikulovali, jelikož ten okamžitě vyběhl ven z vozu a začal křičet na paní za volantem, že nemá co dělat v levém pruhu a zdržovat ho tím. Pán, jenž byl jejím spolujezdcem začal otevírat dveře a říkal panu Mindrákovi něco ve smyslu, aby se uklidnil a nekřičel na ni. V ten okamžik, kdy pán ze Superbu začal vystupovat a měl již nohy venku z vozu stalo se něco, čemu bych neuvěřil, kdybych to neviděl na vlastní oči. Pan Mindrák přiskočil k pootevřeným dveřím a začal jimi prudce mlátit pána v Superbu přes nohy. Opíral se o ně zběsile celou svou, hádám asi 110 kg, váhou a něco přitom nadával. Ihned přiběhl další pán asi z vozu stojícím před Octavii a chtěl situaci uklidnit. Pan Mindrák se za ním otočil a něco na něj křikl. Mezi tím pán ze Superbu téměř vystoupil, ale na poslední chvíli se pan Mindrák opět vší silou opřel do pootevřených dveří a začal jimi mlátil do nohou pána ze Superbu ještě s větší razancí. V tu chvíli (celé se to seběhlo během pár vteřin, ale připadalo mi to jako věčnost) jsem se již neudržel a i přes opakované nabádání mé manželky jsem vystoupil ven z vozu a vydal se vstříc útočícímu panu Mindrákovi. Přibližně v ten samý moment vystoupila i paní řidička Superbu a křičela na pana Mindráka, že zavolá polici. Nevím, co primitivní mozek pana Mindráka zastrašilo víc, zda výhrůžka přivolanou policií a nebo můj odhodlaný výraz v obličeji taky pana Mindráka praštit dveřmi, ale v ten moment i přes svůj pivní pupek s rychlostí a ladností mladé laňky udělal čelem vzad, skočil do svého auta a v tu ránu za doprovodu kvílejících gum zmizel z křižovatky pryč.
Věřím, že se mezi našimi čtenáři žádný takovýto pan Mindrák nenachází, ale přesto bych rád apeloval na všechny řidiče, ať zbytečně neriskují a rozhodně nejsou za volantem agresivní. Ničemu tím nepomůžou a naopak se může stát, že to dopadne špatně.
Abych nebyl jen jednostranný, jako velká část tuzemských sdělovacích prostředků, tak bych se rád obrátil i na "levoproudaře". Paní v Superbu za "levoproudaře" nepovažuji, jela zcela adekvátně vůči dopravní situaci. Ale jsou mezi námi na silnicích i tací, co mimo obec okupují levý pruh rychlostí například 65 km/h na 90 km/h a nebo stovkou na dálnici. Běžný, trochu spěchající řidič si pod vousy zabručí cosi o jejich velikosti IQ a sobeckosti vůči ostatním účastníkům silničního provozu. Ale pak jsou tu i tací, jako pan Mindrák , a ti bohužel u zabručení pod vousy nezůstanou. Jeďte si klidně pomalu, ale nás ostatní prosím sobecky nezdržujte.
Ještě bych rád uvedl na pravou míru, co pan Mindrák křičící na paní v Superbu zřejmě nevěděl, a to, jak je to vlastně s předjížděním zprava.
V obci na silnici o více jízdních pruzích se smí podle zákona jet v jakémkoli pruhu a pokud jedou vozidla v jednom z pruhů rychleji, nejedná se o předjíždění. Můžeme tedy jet v jakémkoli pruhu a také „předjíždět“ vozidla v ostatních pruzích (pokud splníme všechna zákonná pravidla pro jízdu v pruzích, zejména neohrozit a neomezit ostatní účastníky silničního provozu). Nejedná se o podjíždění.
A pro "levoproudaře" : Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
Na závěr bych rád vysvětlil zvolené ilustrační fotky o agresivitě za volantem. Původně jsem chtěl vyfotit sebe s naštvaným obličejem a pak jak dělám neslušná gesta. Ale sám ani pořádně nevím, jak se to dělá, tak to nechám na žlutých protagonistech kultovního animovaného seriálu.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.