V období leden až červen 2021 bylo v zemích Evropské unie registrováno 356 469 nových osobních bateriových elektrických vozidel. Meziroční nárůst o 201 193 vozidel znamenal +130 %. Nejvíce uvedených vozidel bylo evidováno v Německu, Francii, Itálii, Švédsku a Nizozemí. Prakticky ve všech zemích se meziročně počet uvedených vozidel zvýšil, v České republice bylo letos registrováno 1 262 osobních BEV, meziročně pouze o 8 více, tj. +0,6 %. V uvedeném srovnání tak došlo v Česku k nejnižšímu nárůstu registrací ze všech zemí Evropské unie.
„V letošním roce se v České republice významně zvýšil zájem o plug-in hybridní vozidla, kterých bylo v uvedeném období registrováno 2 187, meziročně o 1 442 více, tj. +194 %. S 389 registracemi byl mezi BEV největší zájem o Škodu ENYAQ, 500 registrací PHEV si pak připsala Škoda Octavia," uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu v. v. i. Registrace nových osobních vozidel v období leden-červen 2021 v zemích EU:- 445 900 PHEV vozidel (plug-in hybrid), 8,5% podíl, meziročně +214,0 %- 356 469 BEV vozidel (bateriové elektrické), 6,8% podíl, meziročně +129,6 %- 27 846 NGV, LPG, E85 vozidel (plynové, ethanolové), 0,5% podíl, meziročně +9,6 %
V průběhu ledna až června 2021 bylo v zemích EU evidováno 5 254 109 nových osobních vozidel, což představovalo meziroční nárůst o 24,2 %. Elektrická a plynová vozidla si v součtu připsala 830 215 registrací, meziročně o 507 521 více, tj. +157 %. V České republice se v letošním roce na všech registracích podílela BEV 1,1 %, PHEV 2,0 % a NGV+LPG 0,4 %. V součtu se tak uvedená vozidla podílela 3,5 %, v zemích EU činil průměr 15,5 %, České republice v tomto smyslu patřila 18. příčka. Mírně vyšší podíl byl v součtu evidován v Lotyšsku, Estonsku a Maďarsku, naopak nižší podíly byly evidovány v Bulharsku, na Slovensku a v Polsku. Nejvyšší podíl registrací BEV (13,1 %) a PHEV (26,9 %) byl evidován ve Švédsku, naopak nejnižší podíl byl evidován na Kypru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?