Největší evropská automobilka Volkswagen očekává, že do roku 2030 bude polovina jejích vozidel prodaných po celém světě poháněna bateriemi. Díky spolupráci mezi značkami a technologiemi také zvýšila cíl provozní marže, tedy podíl provozního zisku na tržbách, do roku 2025, a to na osm až devět procent z předchozích sedmi až osmi procent. Vyplývá to z dnešní strategie automobilky do roku 2030. Součástí skupiny Volkswagen je i česká Škoda Auto.
Cílem Volkswagenu je do roku 2025 překonat Teslu a stát se největším výrobcem elektrických aut na světě. Bateriové elektrické vozy se loni na prodeji Volkswagenu podílely třemi procenty. Celkem skupina loni prodala 9,2 milionu aut.
"Stanovili jsme si strategický cíl stát se globálním lídrem na trhu s elektromobily, a jsme na dobré cestě. Nyní nastavujeme parametry," uvedl šéf společnosti Herbert Diess, kterému byla minulý týden prodloužena smlouva do roku 2025.
Zvýšení marže je důkazem, že automobilka věří ve zvládnutí přechodu k elektrickým a samořiditelným vozů, upozornila agentura Reuters. Volkswagen po zveřejnění vysokého zisku za první pololetí uvedl, že očekává, že silný výkon stávajícího podnikání mu pomůže financovat investice 150 miliard eur (3,8 bilionu Kč), které plánuje do roku 2025 v oblastech jako baterie a software.
Volkswagen představil své cíle před středečním zveřejněním rozsáhlého balíčku klimatických opatření Evropské unie. Jeho součástí by mohl být zákaz vozů s benzinovým motorem od roku 2035. V souvislosti s očekávanými dalšími ekorestrikcemi a optimistickými tvrzeními Volkswagenu se nabízí reálná úvaha, že automobilka má podrobné informace ze zákulisí nejvyšších pater Evropské unie.
Volkswagen také ve strategii upřesnil plány na výstavbu šesti velkých továren na baterie v Evropě do roku 2030. Pro svoji plánovanou továrnu v německém Salzgitteru si vybral jako partnera čínskou společnost Gotion High-tech. Výstavbu další továrny zvažuje ve Španělsku.
Dnes zveřejněný plán je dalším krokem výrobce aut v úsilí napravit svoji pověst po skandálu s falšováním emisních testů vozů s naftovým motorem v roce 2015. Skandál stál doposud automobilku více než 32 miliard eur.
Dnešním strategickým plánem se snaží Volkswagen zopakovat úspěch svého březnového Power Day, který způsobil prudký růst ceny akcií, díky kterému se Volkswagen na krátkou dobu stal nejhodnotnější německou firmou. Od počátku letošního roku akcie firmy vzrostly o 42 procent, z březnového maxima však ztrácejí 14 procent. Podle analytiků je důvodem to, že automobilce se nedaří přesvědčit investory, že vysoké zisky z vozů se spalovacím motorem lze nahradit zisky z elektromobilů. Dnes akcie automobilky mírně klesají.
Minulý měsíc Volkswagen uvedl, že v rámci přechodu k elektrickým vozům přestane do roku 2035 prodávat vozy se spalovacím motorem v Evropě a o něco později také v Číně a Spojených státech.
Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladní vozy MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati. Po společnosti Toyota je koncern z německého Wolfsburgu druhým největším výrobcem automobilů na světě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?