Elektronickou žádost o výměnu řidičského průkazu po uplynutí jeho platnosti zatím od začátku června, kdy systém začal fungovat, využilo přes 6000 řidičů. V budoucnu by se elektronická podání při výměně řidičských dokladů měla rozšířit o další možnosti. Dnes o tom informovalo ministerstvo dopravy.
Systém řidičských průkazů je po úpravách napojen na Portál občana, řidiči tak potřebují pro elektronické žádosti datovou schránku nebo elektronický občanský průkaz. Vyzvednutí hotového průkazu je stále nutné osobně na úřadě, místo si lze vybrat. Podle dosavadních statistik je zájem o službu setrvalý a každý den přibývá přibližně stovka zájemců. Elektronický systém tak hlavně v nejvíce zatížených velkých městech zmírňuje zátěž na přepážky úřadů a z toho plynoucí čekání lidí při osobním podání.
"Ročně si musí vyměňovat řidičák po uplynutí desetileté platnosti kolem půl až tři čtvrtě milionů lidí. Nově mohou ušetřit jednu návštěvu úřadu a vše vyřídit pohodlně on-line. Přes Portál občana je možné díky pár kliknutím žádost podat během několika minut. Nový řidičák si pak vyzvednou na vybraném úřadě,“ uvedl ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Žádost je zatím možné takto podávat pouze při vypršení platnosti řidičského průkazu. Při změně osobních údajů musí motoristé stále na úřad osobně. To by se podle Havlíčka mělo v budoucnu také změnit, ministerstvo podle něj nyní na rozšíření elektronických žádostí pracuje.
Během celého letošního roku propadne řidičský průkaz celkem 341.000 motoristů. Proti loňsku je to až dvakrát méně. Důvodem vyššího počtu v minulých letech byly povinné výměny některých starších dokladů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?