Evropská unie začátkem března přijala nařízení, které dovoluje jezdit v osobním vozidle bez platné technické kontroly. Konkrétně se to týká těch, kterým osvědčení propadlo mezi začátkem září 2020 a červnem 2021. Na první pohled se to zdá jako příjemný odklad. Jenže…
První překážka, na kterou odborníci ÚAMK upozorňují, se týká faktu vytížení samotných stanic technické kontroly. Zájem motoristů o odklad kontroly byl v počátcích platnosti nařízení EU velký. V některých STK spadl zájem až o polovinu. Je ovšem logické, že následně se snižováním vrcholu epidemie bude stoupat zájem a fronty budou výrazně delší. Takže? Doporučení – neodkládejte návštěvu STK.
V potaz je třeba vzít i druhý fakt. To že nemáme platnou technickou kontrolu, vůbec neznamená, že bychom mohli jezdit s vozem ve špatném technickém stavu. Experti ÚAMK upozorňují, že jak policie, tak pojišťovny nebudou v případě nehody zaviněné právě technickým stavem vozu, brát v potaz fakt, že motoristé „mají odklad“.
Třetí důvod, proč zamířit do STK nemusí být v danou chvíli aktuální, nicméně s blížícím se létem poroste. Přes všechna epidemiologická opatření nemalá část českých motoristů bude chtít zamířit například na „české moře“, tedy Jadran. Odborníci ÚAMK upozorňují, že pokud by tam český řidič jel s propadlým osvědčením o technické kontrole, nebude policie v zahraničí brát ohled na to, že český řidič využil „odkladu“.
Ono nařízení EU je totiž doporučením, které mohly členské státy EU přejmout do svého právního řádu. A dodejme, že takových zemí nebylo mnoho: ČR, Itálie a Malta. Což znamená, že ostatní státy neakceptují propadlou technickou kontrolu a český motorista se bude složitě a zřejmě bezúspěšně snažit vysvětlit, že postupoval správně, ale podle českých předpisů. Na území jiného státu se musí řídit normami dané země.
Závěr a doporučení odborníků ÚAMK – zamiřte ve stanoveném termínu na technickou kontrolu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.