Evropská unie začátkem března přijala nařízení, které dovoluje jezdit v osobním vozidle bez platné technické kontroly. Konkrétně se to týká těch, kterým osvědčení propadlo mezi začátkem září 2020 a červnem 2021. Na první pohled se to zdá jako příjemný odklad. Jenže…
První překážka, na kterou odborníci ÚAMK upozorňují, se týká faktu vytížení samotných stanic technické kontroly. Zájem motoristů o odklad kontroly byl v počátcích platnosti nařízení EU velký. V některých STK spadl zájem až o polovinu. Je ovšem logické, že následně se snižováním vrcholu epidemie bude stoupat zájem a fronty budou výrazně delší. Takže? Doporučení – neodkládejte návštěvu STK.
V potaz je třeba vzít i druhý fakt. To že nemáme platnou technickou kontrolu, vůbec neznamená, že bychom mohli jezdit s vozem ve špatném technickém stavu. Experti ÚAMK upozorňují, že jak policie, tak pojišťovny nebudou v případě nehody zaviněné právě technickým stavem vozu, brát v potaz fakt, že motoristé „mají odklad“.
Třetí důvod, proč zamířit do STK nemusí být v danou chvíli aktuální, nicméně s blížícím se létem poroste. Přes všechna epidemiologická opatření nemalá část českých motoristů bude chtít zamířit například na „české moře“, tedy Jadran. Odborníci ÚAMK upozorňují, že pokud by tam český řidič jel s propadlým osvědčením o technické kontrole, nebude policie v zahraničí brát ohled na to, že český řidič využil „odkladu“.
Ono nařízení EU je totiž doporučením, které mohly členské státy EU přejmout do svého právního řádu. A dodejme, že takových zemí nebylo mnoho: ČR, Itálie a Malta. Což znamená, že ostatní státy neakceptují propadlou technickou kontrolu a český motorista se bude složitě a zřejmě bezúspěšně snažit vysvětlit, že postupoval správně, ale podle českých předpisů. Na území jiného státu se musí řídit normami dané země.
Závěr a doporučení odborníků ÚAMK – zamiřte ve stanoveném termínu na technickou kontrolu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.