Toyota Yaris zvítězila v prestižní anketě evropské Auto roku 2021. Slavnostní vyhlášení proběhlo v pondělí odpoledne v Ženevě. Pro Yaris jde již o druhé vítězství v historii ankety, poprvé si titul odnesl hned po uvedení na trh v roce 2000. Značka Toyota v anketě bodovala celkem třikrát, v roce 2005 se evropským Autem roku stal Prius.
Toyotu Yaris si loni v Česku pořídilo 2 398 zákazníků a stala se tak třetím nejprodávanějším modelem ve třídě malých vozů. Letos v lednu Toyota prodala v Česku již 120 kusů. V rámci Evropy se stal Yaris v lednu vůbec nejprodávanějším modelem na trhu s 18 tisíci prodanými kusy.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Čtvrtá generace Toyoty Yaris byla opět kompletně navržena v Evropě pro evropský trh. Nejbezpečnější vůz ve třídě malých automobilů se vyrábí ve francouzském Valenciennes a od letoška jeho produkce začne také v závodě Toyota Motor Manufacturing Czech ve středočeském Kolíně, kde se již vyrábí model Aygo.
„Je pro nás velkým oceněním, že model Toyota Yaris vyhrál tuto prestižní anketu již podruhé a navazuje tak na úspěch první generace. A že vítězství přichází zrovna v roce, kdy produkce Yarisu začne i v České republice a to včetně jeho hybridní varianty,“ říká k vítězství Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.
Toyota Yaris využívá jako první v segmentu novou podvozkovou platformu TNGA (Toyota New Global Architecture). V nabídce motorizací je nový tříválcový benzínový agregát 1,5 Dynamic Force o výkonu 121 koní a jeho hybridní provedení 1.5 Hybrid Dynamic Force s výkonem 116 koní, které poskytuje řidiči agilnější reakce, nárůst systémového výkonu o 15 % a snížení spotřeby o více než 20 %.
V interiéru zaujme nový Bi-nokulární přístrojový panel, vyhřívaný volant, inteligentní adaptivní tempomat, bezdrátová nabíječka na smartphone, head-up displej nebo poprvé u Toyoty centrální airbag. Součástí základní výbavy je také balíček bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense.
Letošního ročníku evropské soutěže Car of the year 2021 se zúčastnilo 29 automobilových novinek. Z nich odborná porota složená z šesti desítek renomovaných motoristických novinářů vybrala sedm finalistů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?