Poslechněte si ráno na sídlišti, jaký zvuk se nese mezi domy – místo ptačího zpěvu je to škrabání zamrzlých oken vozidel. Samozřejmě, že pokud nemáme garáž, této ranní rozcvičce se nevyhneme, nicméně existuje pár tipů, jak se tomu nejhoršímu vyhnout. Jak tedy na to? Tady jsou doporučení expertů ÚAMK.
1. První, co určí, jak moc se nadřeme při škrábání ledu z čelního a ostatních oken vozu, je samotné jeho postavení. Samozřejmě, že máme na mysli to, kam a kterým směrem ho zaparkujete navečer před mrazivou nocí. Takže, kam? Pokud to jen trochu jde, zamíříme čelním oknem, které nás potrápí ráno nejvíce, k obytnému objektu. Čím blíže k němu jsme, doslova na centimetry, tím lépe, protože unikající teplo skrze zeď sníží chlad na čelním okně. A nyní ono druhé - kterým směrem parkujeme? Opět, pokud to jde, pak směrem k východu, kde se objeví alespoň nějaké paprsky slunce a změkčí ráno vrstvu ledu.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
2. Další dvojicí pomocníků jsou – kryt čelního okna a rozmrazovač. Oba tyto pomocníky je přirozeně třeba použít již večer před příchod nejnižších teplot. Že to platí pro clonu z nepromokavého materiálu, je logické. Rozhodně ji ale nenahrazujte například novinami či kartonem. Proč? Papír je na rozdíl od clony savý a vlhkost se do něj dostane, přimrzne k oknu. Pokud jde o rozmrazovač, může dokonce překvapit, že je efektivní ho nanést na okno večer. Ráno budete mít minimum práce. Pokud vám přijde dost drahý, do rozprašovače, jaký se používá na květiny, namíchejte 1/3 vody a 2/3 octu. Efekt je bezmála totožný. Cena výrazně rozdílná.
3. Správná volba škrabky je mimořádně důležitá. Ne všichni i v zimě nosí rukavice a škrabat led, který odlétává na ruku, není nic příjemného. Proto můžete zvolit škrabku, která má jakýsi vak na ruku, kterou chrání. Rozhodně také volte škrabku i metličku, která má delší rukojeť a nebudete se muset opírat bundou o bok či kapotu vozu.
4. Pamatujte, že jste povinni mít při řízení dobrý, tedy neomezený výhled do všech stran. Takže průzor typu – tank, rozhodně není to pravé. Nejen že riskujete, že dobře neuvidíte na situaci na silnici, ale navíc může přijít i pokuta od policie. V řadě zemí, jako například na Slovensku, Rakousku a dalších i za to, že vezete na střeše čepici sněhu.
5. Kdy nastartovat motor a pustit klimatizaci? Toť důležitá otázka. Nastartovaný studený motor čoudící a hlučící brzy ráno mezi domy, rozhodně omezuje a znepříjemňuje život všem ostatním. V zahraničí, jako například v Německu, vás za to může stihnout dost vysoká pokuta. Omezujete totiž ostatní hlukem a znečišťujete neúměrně ovzduší. Takže? Oškrábat to důležité z oken, poté krátce nastartovat, vytvořit vhodné klima v autě, aby se nám nemlžil vnitřní povrch oken, dočistíme vnější námrazu a vyrážíme …
6. Rozhodně nezaměňujte stěrače za škrabku. Lišty stěračů mají tu nejjemnější vrstvu pryže právě na styku s oknem. Jestliže s ní „jezdíme“ po hrbolatém ledu, ničíme ji. Proto, abychom je nemuseli ráno odtrhávat od ledové krusty, pokud to jde, odchýlíme večer všechny stěrače od oken.
7. Babské recepty typu – nalejte na zamrzlé sklo horkou vodu, rozhodně nezkoušejte, možným výsledkem tohoto snažení se může stát prasklé sklo a poškozená pryžová těsnění.
8. Pro pohodu v autě je velmi důležité, aby také interiér vozu byl suchý, okna nezamlžená. Aby vlhkost z interiéru zmizela, k tomu nám poslouží během jízdy klimatizace. Nesmíme ale zapomínat třeba na textilní vlhké koberečky a v případě vozů SUV nebo MPV či verzí kombi na mokré věci v zavazadelníku. Vytvoří vlhkost, která se usadí zevnitř na oknech, a ta může zamrznout. Takže – mokré věci domů a vysušit.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!