Škoda Octavia Style 2.0 TDI - vyplatí se dieselový motor proti benzinové 1,5 TSI ?

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 6. ledna 2024, 20:50 Google+

Do našeho testu po delší době zavítala čtyřková Octavia v oblíbené motorizaci s naftovým dvoulitrem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou. Proti trojkové Octavii přišla o velice intuitivní ovládání, ale na druhou stranu nabízí i zlepšení. Je tato varianta tou nejlepší možnou a nebo se vyplatí sáhnout po benzinovém čtyřválci 1,5 TSI se stejným výkonem?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Exteriér

Design je nadčasový a stále nepůsobí okoukaně, což je poměrně překvapivé, vezmu-li v potaz počet Octavií, které brázdí naše silnice. Vpředu jsou LED Matrix světlomety, které svítí úžasně. Celá přední část má přísný pohled a vypadá velmi dobře. Z boku zaujme svažující se záď, která sice může vypadat neprakticky, ale místa vzadu je víc než dost. Disky z lehkých slitin Perseus vypadají moc hezky, jsou obuté na pneumatikách o rozměru 225/45/R18. Vzadu jsou štíhlé zalomené LED světla s animovanými blinkry.

Rozměry: 4689/1829/1469/2686 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1461 kg

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Sedadla poskytují dobrý komfort a průměrné boční vedení. Velice povedená je celková pozice za volantem. Volant je posuvný v nadprůměrném rozsahu a to stejné platí i o loketní opěrce. Ergonomie je slušná, nicméně předchozí Octavie se ovládala díky samostatnému panelu klimatizace pod dotykovou obrazovkou lépe. Použité materiály jsou spíše lacinější. Vadí mi tvrdý středový tunel, díky kterému máte po pár hodinách otlačené pravé koleno. I výplň dveří by zasloužila poněkud měkčí materiály.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Hlavním kámen úrazu tkví ve snaze být moderní, minimalističtí a vše „vecpat“ do infotainmentu. Mluvím například o ovládání klimatizace, výhřevu sedadel apod. To zkrátka není správné řešení. Infotainment jinak reaguje slušně a dokonce nám za celý týden ani jednou nezamrznul, což se po uvedení na trh často stávalo. Pravděpodobně to již Škodovka vyladila. Dalším minusem je fakt, že pokud nejste příznivcem systému Stop-start či asistentu držení v jízdních pruzích, tak všechny tyto věci budete muset po každém startu muset znovu vypínat. Aby to nebylo tak jednoduché, tak se něco vypíná skrze volant a něco přes dotykovou obrazovku. Díky tomu mě Octavia každé ráno naštve.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Prostoru je dostatek jak vpředu, tak vzadu. Trochu jsem se obával, jestli nebude málo místa na hlavu vzadu, ale se svými 185 cm nemám problém a dokonce o kus vyšší kolega se dozadu hravě vešel.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Odkládacích prostorů je ve voze také slušné množství. Zavazadelník pojme dostačujících 600 litrů.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

Podvozek je naladěn komfortním způsobem, ale trošku mu to kazí příplatkové 18 palcové disky. Při přejezdu příčných nerovností vůz celý trochu nadskočí a ozve se typické bouchnutí. To je sice pro použitou MQB platformu běžné, ale veliké disky a absence adaptivních tlumičů tomu nepomáhají. Aby toho nebylo málo, tak se vzadu budete muset smířit s jednoduchou nápravou, nikoliv tou víceprvkovou. To však 99% řidičů v běžném provozu nepozná, takže to až takový problém není.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz


Pokud budete tlačit na pilu, vůz se v zatáčce poměrně nakloní, ale zatáčí obstojně. Jen při tom chybí ten příjemný pocit jistoty, který nabízí silnější motorizace (přes 110 kW), které již vzadu „víceprvek“ nabízí. Řízení je přeposilované, ale poměrně přesné. Dost pomůže volič jízdních režimů.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

Pod kapotou je již zmiňovaný diesel 2.0 TDI, který je spojen s automatickou přeovodovkou DSG a pohononem předních kol. Kultivovanost je velice dobrá, dynamika dostačující a spotřeba velice nízká. S vozem jsme absolvovali cestu do rakouských Alp, která se hravě dá zvládnout za 5 litrů, přičemž jsme nejeli vyloženě "na spotřebu". Po městě si vůz zřídka kdy vezme přes 6 litrů a na okresce se dá jet lehce přes 4 litry.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Cena

Základní Octavie ve verzi Active může být vaše za 620 tisíc a to buď s benzinovým motorem 1,5 TSI 110 kW nebo s naftovou 2.0 TDI 85 kW. Za automat připlatíte 50 tisíc. Náš kousek byl ve výbavě Style (2,0 TDI 110 kW DSG), kde cena startuje na 790 tisících Kč. Včetně příplatků (nezávislé topení, kola, Matrix světla, barva, akční pakety atd.) jsme se dostali na 988 tisíc Kč.

Závěr

Čtyřková Octavia je opravdu hezké auto, které se zavděčí širokému spektru zákazníků a to obzvláště v této naftové verzi, která má skvělou spotřebu. Jde o všestrannou volbu, která poskytuje dostatek vnitřního prostoru a fajn jízdní vlastnosti. Nepotěší lacinější materiály uvnitř, složitější ovládání a absence víceprvkové zadní nápravy. Pokud nejezdíte často dlouhé dálniční trasy, doporučil bych sáhnout po benzinové motorizaci 1,5 TSI, která je o 50 tisíc levnější, poskytne srovnatelnou dynamiku, je lehčí (o chlup lépe zatáčí) a v zimě dříve topí. Nevýhodou je cca o 1-2 litry vyšší spotřeba, kterou bych řešil pouze v případě, že bych měl vysoký roční nájezd. Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style si odváží 7/10 bodů.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

 

Vytisknout

Diskuze: Škoda Octavia Style 2.0 TDI - vyplatí se dieselový motor proti benzinové 1,5 TSI ?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

Volkswagen Tiguan

Velké slevy u sedmi nových VW - levnější už to nebude!

Dacia Duster 2024, nejhezčí Dacia všech dob?

Dacia změní image. Bude levnější alternativou k Jeepu. A příjde nový model

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda dělá z Čechů hlupáky! Enyaq v Německu koupíte o 190 tisíc levněji, než v Česku, zjistil Hofy

reklama

Doporučujeme

Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu

Speciální strategie se vyplácí: Toyota v Česku posiluje ze všech nejvíc

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

  2. Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

  3. TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud