Do našeho testu po delší době zavítala čtyřková Octavia v oblíbené motorizaci s naftovým dvoulitrem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou. Proti trojkové Octavii přišla o velice intuitivní ovládání, ale na druhou stranu nabízí i zlepšení. Je tato varianta tou nejlepší možnou a nebo se vyplatí sáhnout po benzinovém čtyřválci 1,5 TSI se stejným výkonem?
Exteriér
Design je nadčasový a stále nepůsobí okoukaně, což je poměrně překvapivé, vezmu-li v potaz počet Octavií, které brázdí naše silnice. Vpředu jsou LED Matrix světlomety, které svítí úžasně. Celá přední část má přísný pohled a vypadá velmi dobře. Z boku zaujme svažující se záď, která sice může vypadat neprakticky, ale místa vzadu je víc než dost. Disky z lehkých slitin Perseus vypadají moc hezky, jsou obuté na pneumatikách o rozměru 225/45/R18. Vzadu jsou štíhlé zalomené LED světla s animovanými blinkry.
Rozměry: 4689/1829/1469/2686 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1461 kg
Interiér
Sedadla poskytují dobrý komfort a průměrné boční vedení. Velice povedená je celková pozice za volantem. Volant je posuvný v nadprůměrném rozsahu a to stejné platí i o loketní opěrce. Ergonomie je slušná, nicméně předchozí Octavie se ovládala díky samostatnému panelu klimatizace pod dotykovou obrazovkou lépe. Použité materiály jsou spíše lacinější. Vadí mi tvrdý středový tunel, díky kterému máte po pár hodinách otlačené pravé koleno. I výplň dveří by zasloužila poněkud měkčí materiály.
Hlavním kámen úrazu tkví ve snaze být moderní, minimalističtí a vše „vecpat“ do infotainmentu. Mluvím například o ovládání klimatizace, výhřevu sedadel apod. To zkrátka není správné řešení. Infotainment jinak reaguje slušně a dokonce nám za celý týden ani jednou nezamrznul, což se po uvedení na trh často stávalo. Pravděpodobně to již Škodovka vyladila. Dalším minusem je fakt, že pokud nejste příznivcem systému Stop-start či asistentu držení v jízdních pruzích, tak všechny tyto věci budete muset po každém startu muset znovu vypínat. Aby to nebylo tak jednoduché, tak se něco vypíná skrze volant a něco přes dotykovou obrazovku. Díky tomu mě Octavia každé ráno naštve.
Prostoru je dostatek jak vpředu, tak vzadu. Trochu jsem se obával, jestli nebude málo místa na hlavu vzadu, ale se svými 185 cm nemám problém a dokonce o kus vyšší kolega se dozadu hravě vešel.
Odkládacích prostorů je ve voze také slušné množství. Zavazadelník pojme dostačujících 600 litrů.
Jízda
Podvozek je naladěn komfortním způsobem, ale trošku mu to kazí příplatkové 18 palcové disky. Při přejezdu příčných nerovností vůz celý trochu nadskočí a ozve se typické bouchnutí. To je sice pro použitou MQB platformu běžné, ale veliké disky a absence adaptivních tlumičů tomu nepomáhají. Aby toho nebylo málo, tak se vzadu budete muset smířit s jednoduchou nápravou, nikoliv tou víceprvkovou. To však 99% řidičů v běžném provozu nepozná, takže to až takový problém není.
Pokud budete tlačit na pilu, vůz se v zatáčce poměrně nakloní, ale zatáčí obstojně. Jen při tom chybí ten příjemný pocit jistoty, který nabízí silnější motorizace (přes 110 kW), které již vzadu „víceprvek“ nabízí. Řízení je přeposilované, ale poměrně přesné. Dost pomůže volič jízdních režimů.
Motor
Pod kapotou je již zmiňovaný diesel 2.0 TDI, který je spojen s automatickou přeovodovkou DSG a pohononem předních kol. Kultivovanost je velice dobrá, dynamika dostačující a spotřeba velice nízká. S vozem jsme absolvovali cestu do rakouských Alp, která se hravě dá zvládnout za 5 litrů, přičemž jsme nejeli vyloženě "na spotřebu". Po městě si vůz zřídka kdy vezme přes 6 litrů a na okresce se dá jet lehce přes 4 litry.
Cena
Základní Octavie ve verzi Active může být vaše za 620 tisíc a to buď s benzinovým motorem 1,5 TSI 110 kW nebo s naftovou 2.0 TDI 85 kW. Za automat připlatíte 50 tisíc. Náš kousek byl ve výbavě Style (2,0 TDI 110 kW DSG), kde cena startuje na 790 tisících Kč. Včetně příplatků (nezávislé topení, kola, Matrix světla, barva, akční pakety atd.) jsme se dostali na 988 tisíc Kč.
Závěr
Čtyřková Octavia je opravdu hezké auto, které se zavděčí širokému spektru zákazníků a to obzvláště v této naftové verzi, která má skvělou spotřebu. Jde o všestrannou volbu, která poskytuje dostatek vnitřního prostoru a fajn jízdní vlastnosti. Nepotěší lacinější materiály uvnitř, složitější ovládání a absence víceprvkové zadní nápravy. Pokud nejezdíte často dlouhé dálniční trasy, doporučil bych sáhnout po benzinové motorizaci 1,5 TSI, která je o 50 tisíc levnější, poskytne srovnatelnou dynamiku, je lehčí (o chlup lépe zatáčí) a v zimě dříve topí. Nevýhodou je cca o 1-2 litry vyšší spotřeba, kterou bych řešil pouze v případě, že bych měl vysoký roční nájezd. Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style si odváží 7/10 bodů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?