TEST Lexus RX450h - dokáže se odvážný japonec vyrovnat německým prémiovkám?

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 20. října 2023, 17:30 Google+

Pátá generace oblíbeného modelu RX byla představena teprve nedávno, jedná se tedy stále o horkou novinku, která působí proti předchozí verzi výrazně modernějším dojmem. Konkurence je však tvrdá a Lexus to v tomto segmentu nebude mít jednoduché. Jak obstál v našem testu?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus RX450h

Lexus RX450h | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod a ceny

Pátou generaci oblíbeného modelu RX můžete mít ve 3 různých motorizacích. Základ tvoří hybridní RX350 (1 790 000 Kč), zlatou střední cestou je námi testovaný plug-in hybrid RX450h a vrcholem je RX500h, který je na poměry Lexusu dost revoluční, protože se jedná o přeplňovaný hybrid turbodmychadlem kombinovaný s měničovým šestistupňovým automatem. Co se výbav týče, tak jich je v nabídce hned několik, my tu máme tu úplně nejvyšší - Luxury včetně připlacené panoramatické střechy a červené metalízy. Celkově se tedy dostáváme na částku 2 680 000 Kč.

img-responsive

Lexus RX450h | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Exteriér

Design je opět unikátní a obzvláště v této výrazně barvě poutá pozornost okolí. Přední část působí méně agresivně a celkově dotaženěji, než u předchůdce. Do očí rovněž praští veliká 21 palcová kola, která vypadají fantasticky. Jde o opravdu líbivé SUV, které díky dynamicky tvarované zadní části nepůsobí tak zavalitě a obézně, jako konkurenti. Zadní LED svítilny jsou propojené linkou, což vypadá hezky, ale vídáme to na nových vozech už možná příliš často, díky čemuž se vytrácí ona exkluzivita.

Rozměry: 4890/1920/1695/2850 mm

Hmotnost: 2110 kg

img-responsive

Lexus RX450h | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Uvnitř je to velice útulné místo, ze kterého dýchá až "zenová" atmosféra. Po usednutí do pohodlných sedadel, které nabízí mimo vyhřívání i odvětrávání, se tu cítím skvěle. Potěší rovněž možnost prodloužení sedáku, na což je vyčleněn elektromotor. Celý interiér je opravdu úžasně zpracovaný. Slícování nemá chybu a líbí se mi i přítomnost kůže a dřeva. Jediným slabším místem je tvrdší plast pod bočními okny, jinak je to ovšem bez jediné chybky. Ocenit je také potřeba pozici za volantem, dřevěný volant, elektrické ovládání volantu a propracované ozvučení Mark Levinson.

img-responsive

Lexus RX450h | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Je zde nový infotaintment, který má velikou dotykovou obrazovku, do které jsou zasazeny kolečka na ovládání teploty, což je fajn. Její rozlišení je povedené a rychlost odezvy zrovna tak. Celkově se však neřadí k nejintuitivnějším systémům, na což jsme ale už u japonců obecně zvyklí.

img-responsive

Lexus RX450h | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Nejnavštěvovanějším místem je však vypínání hlídače, který na vás pípá vždy, když překročíte povolenou rychlost, což je po městě děje při udržování rychlosti v rozmezí 45 - 55 km/h neustále, posíláme poděkování do Bruselu. Za přítomnost tohoto „zlepšováčku“ Lexus nemůže, ale ocenil bych alespoň, aby byla možnost vypnutí jednodušší. Máte-li připojené Car Play, tak musíte cca 8x kliknout, než tuto vychytávku vypnete. Málokdo si vzpomene udělat to před jízdou, takže každé ráno tímto úkonem ohrožuji za jízdy sebe i své okolí, ať žije EU a boj za bezpečný provoz!

img-responsive

Lexus RX450h | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Prostornost je velice dobrá jak vpředu, tak vzadu. Odkládacích prostorů mám také dost. Zavazadlový prostor pojme 612 litrů, což je za mě osobně dostačující, ale ve srovnání s obyčejnou Octavií je to slabší, vezmu-li v potaz vnější rozměry.

img-responsive

Lexus RX450h | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

Podvozek je tuhý a jízdní komfort je na solidní úrovni, ale díky velikým 21 palcovým diskům občas o příčné nerovnosti či zpomalovací prahy zakopává. Já osobně bych preferoval o palec menší ráfky, které budou tak akorát. Vyzdvihnout je však potřeba vynikající odhlučnění při běžné jízdě. Jakmile zaboříte plyn do podlahy, tak se ozve monotónní hučení od bezestupňové převodovky e-CVT, což je obzvláště na dálnici občas otravné. Neberte to však tak, že by byla jízda nekomfortní, to rozhodně ne, jen je laťka ve srovnání s německou konkurencí nastavena vysoko.

img-responsive

Lexus RX450h | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

O pohon vozu se stará benzinový čtyřválec s atmosférickým plněním. Ten je doplněn o dva elektromotory (jeden vpředu, druhý vzadu) a 18,1 kWh baterii, díky které zvládne ujet bez problému 60 km čistě na elektřinu. Převodovka e-CVT je při běžné jízdě fajn, ale jakmile budete tlačit na pilu, tak se začne poměrně nepříjemně projevovat. Dynamika je více, než dostačující. Akcelerace z místa na 100 km/h zabere 6,5 sekund a maximální rychlost činí 200 km/h. Celkový systémový výkon je 227 kW.

img-responsive

Lexus RX450h | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Spotřeba po městě může být 0 litrů paliva a cca 16-18 kWh. Prvních 120 km jsem najel pouze ve městě v běžném tempu a to se spotřebou 2 litry benzínu na 100 km, baterie byla poté téměř vybitá, ale funguje jako klasický hybrid, takže se stále udržuje lehce nabitá a pomáhá tak při pocukávání v kolonách. Situace je slabší na dálnici, kde si RX řekne 8-10 litrů. Okresky s vybitou baterií zvládá za 6-7 l a město také za 6.

img-responsive

Lexus RX450h | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Nové RX je rozhodně auto, které na první pohled zaujme. Je veliké, vypadá skvěle a uvnitř je to zatraceně příjemné místo, kde budete chtít trávit čas. Převládají luxusní materiály a celkovému zpracování interiéru není co vytknout. Největší potíž vidím v otravném pípání při překročení povolené rychosti, za což ovšem Lexus nemůže. Jedná se o skvělou alternativu k německým prémiovým SUV, která je však zcela jinak zaměřená. Počítá se s tím, že jezdíte spíše po městě či okreskách, kde funguje až na tvrdší podvozek skvěle (menší kola budou lepší volbou). Na dálnici je to už trochu slabší a to ze dvou důvodů - vyšší spotřeba při svižnější jízdě a hučení bezestupňové převodovky při akceleraci. Třílitrový dieselový šestiválec je zkrátka na dálnici vhodnější. Lexus RX450h Luxury si zaslouží 8/10 bodů.

img-responsive

Lexus RX450h | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Charisma

Barva

Design

Interiér

Výbava

Prostornost

Kvalitní infotainment

Ozvučení Mark Levinson

Skvělá spotřeba (mimo dálnici)

Minusy

Díky 21 palcovým kolům horší jízdní komfort

Při akceleraci hučí převodovka

Nepříliš intuitivní infotainment

Stěrače (voda teče spíš na boční, než na čelní sklo)

V této specifikaci není zrovna levný

Vytisknout

Diskuze: TEST Lexus RX450h - dokáže se odvážný japonec vyrovnat německým prémiovkám?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen ID.4 GTX

Modernizace VW ID.4 a ID.5. Vyšší výkon, delší dojezd, stejná cena, ale...

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud