Vozy na elektřinu jsou dnes velice žhavým tématem. Někdo je podporuje, někdo zavrhuje. Nejčastěji však záleží na tom, v jakém režimu člověk takový vůz využívá a zda má možnost vůz komfortně nabíjet. Pro někoho bude takové stylové elektroauto do města tou nejlepší volbou. Bohužel je tu ale problém ve vysoké pořizovací ceně a co když mi poté nebude vyhovovat? Není nic jednoduššího, než si takový elektromobil z Driveta na několik měsíců pronajmout a udělat si tak svůj vlastní názor.
Mini Cooper SE
Jednou z novinek v nabídce Driveta je elektrický Mini Cooper SE, který je přesně ten typ vozu, kde elektrický pohon dává smysl. Jeho hlavním teritoriem je totiž město a tam funguje perfektně.
Jak jezdí?
Díky elektromotoru o výkonu 135 kW je jízda tichá a svižná (akcelerace na 100 km/h zabere 7,3 vteřin). Nabíjení je snadné, zvládá nabíjecí výkon až 50 kW a proti autům se spalovacím motorem vás tak provoz po městě vyjde levněji. V ideálních podmínkách se dá jezdit za 13 - 15 kWh, což znamená dojezd kolem 200 km. Dalším plusem je možnost parkování zdarma na jinak placených zónách. Podvozek je naladěn tak akorát - je pohodlný, ale zároveň poskytuje výbornou jistotu v zatáčkách. Té také pomáhá malá hmotnost (1365 kg) a nízké těžiště díky 32,6 kWh baterii, která je umístěna pod zadními sedadly. Potěší také tuhé a komunikativní řízení s perfektně tvarovaným volantem.
Co uvnitř?
Uvnitř je útulný, kvalitní a díky infotainmentu od BMW se snadno ovládá. Potěší skvělá sedadla s výrazným bočním vedením a možností prodloužení sedáku. Kdo by se bál, že se nic nevejde do kufru, byl by na omylu. V Mini totiž málokdy jezdí více, než dva pasažéři včetně řidiče. Dají se tedy sklopit zadní sedačky, díky čemuž se kapacita zavazadelníku zvedne na 731 litrů. To je více, než nabídne Škoda Superb (bez sklopených sedadel). Díky kompaktním vnějším rozměrům je jednou z hlavních předností snadné parkování v malých městských uličkách či podzemních garážích. Nechybí ani zadní parkovací kamera či senzory.
Jedná se tedy o fajn společníka do města pro někoho, kdo s vozem bude jezdit kratší trasy, potrpí si na styl a zároveň má možnost nabíjet doma či v práci. Pak to dává perfektní smysl a Mini Cooper SE je možné s čistým svědomím doporučit.
Dává to smysl?
Vlastnictví auta přináší radost a svobodu, ale často také starosti. Mnoho lidí tak přechází na jednodušší způsob mobility, kterou nabízí Driveto s jejich flexibilním operativním leasingem, kdy je možné vůz kdykoliv vrátit či vyměnit. Můžete si vybrat z široké nabídky aut, které jsou navíc velice různorodě nakonfigurované, takže uspokojí i náročnější řidiče. Doba, kdy se člověk upisuje na placení pronájmu na 2 a více roků je už naštěstí pryč. Další výhodou je rychlost, s jakou můžete s Drivetem začít jezdit, mnoho aut mají dostupné už do 3 dnů. Takže odpověď na naší otázku zní, že to smysl dává a to převážně pro lidi, kteří zkrátka berou auto pouze jako dopravní prostředek, nechtějí řešit servis, přezouvání, prodej a další starosti s vlastnictvím vozu spojené.
Driveto - flexibilní operativní leasing
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?