Vozy na elektřinu jsou dnes velice žhavým tématem. Někdo je podporuje, někdo zavrhuje. Nejčastěji však záleží na tom, v jakém režimu člověk takový vůz využívá a zda má možnost vůz komfortně nabíjet. Pro někoho bude takové stylové elektroauto do města tou nejlepší volbou. Bohužel je tu ale problém ve vysoké pořizovací ceně a co když mi poté nebude vyhovovat? Není nic jednoduššího, než si takový elektromobil z Driveta na několik měsíců pronajmout a udělat si tak svůj vlastní názor.
Mini Cooper SE
Jednou z novinek v nabídce Driveta je elektrický Mini Cooper SE, který je přesně ten typ vozu, kde elektrický pohon dává smysl. Jeho hlavním teritoriem je totiž město a tam funguje perfektně.
Jak jezdí?
Díky elektromotoru o výkonu 135 kW je jízda tichá a svižná (akcelerace na 100 km/h zabere 7,3 vteřin). Nabíjení je snadné, zvládá nabíjecí výkon až 50 kW a proti autům se spalovacím motorem vás tak provoz po městě vyjde levněji. V ideálních podmínkách se dá jezdit za 13 - 15 kWh, což znamená dojezd kolem 200 km. Dalším plusem je možnost parkování zdarma na jinak placených zónách. Podvozek je naladěn tak akorát - je pohodlný, ale zároveň poskytuje výbornou jistotu v zatáčkách. Té také pomáhá malá hmotnost (1365 kg) a nízké těžiště díky 32,6 kWh baterii, která je umístěna pod zadními sedadly. Potěší také tuhé a komunikativní řízení s perfektně tvarovaným volantem.
Co uvnitř?
Uvnitř je útulný, kvalitní a díky infotainmentu od BMW se snadno ovládá. Potěší skvělá sedadla s výrazným bočním vedením a možností prodloužení sedáku. Kdo by se bál, že se nic nevejde do kufru, byl by na omylu. V Mini totiž málokdy jezdí více, než dva pasažéři včetně řidiče. Dají se tedy sklopit zadní sedačky, díky čemuž se kapacita zavazadelníku zvedne na 731 litrů. To je více, než nabídne Škoda Superb (bez sklopených sedadel). Díky kompaktním vnějším rozměrům je jednou z hlavních předností snadné parkování v malých městských uličkách či podzemních garážích. Nechybí ani zadní parkovací kamera či senzory.
Jedná se tedy o fajn společníka do města pro někoho, kdo s vozem bude jezdit kratší trasy, potrpí si na styl a zároveň má možnost nabíjet doma či v práci. Pak to dává perfektní smysl a Mini Cooper SE je možné s čistým svědomím doporučit.
Dává to smysl?
Vlastnictví auta přináší radost a svobodu, ale často také starosti. Mnoho lidí tak přechází na jednodušší způsob mobility, kterou nabízí Driveto s jejich flexibilním operativním leasingem, kdy je možné vůz kdykoliv vrátit či vyměnit. Můžete si vybrat z široké nabídky aut, které jsou navíc velice různorodě nakonfigurované, takže uspokojí i náročnější řidiče. Doba, kdy se člověk upisuje na placení pronájmu na 2 a více roků je už naštěstí pryč. Další výhodou je rychlost, s jakou můžete s Drivetem začít jezdit, mnoho aut mají dostupné už do 3 dnů. Takže odpověď na naší otázku zní, že to smysl dává a to převážně pro lidi, kteří zkrátka berou auto pouze jako dopravní prostředek, nechtějí řešit servis, přezouvání, prodej a další starosti s vlastnictvím vozu spojené.
Driveto - flexibilní operativní leasing
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?