MG nabízí dvě různě veliké SUV. Menší model ZS nás loni příjemně překvapil. Dnešní recenze proklepne jeho většího bráchu, který má však o něco sebevědomější cenovku. Proti konkurenci je to však stále vynikající nabídka. Vyplatí se připlatit si za Karoq, Tuscon, Sportage, Corollu Cross a mnoho dalších, nebo zde máme nového krále středně velikých SUV?
Úvod, ceny a výbavy
MG nastavilo poměrně zajímavou taktiku, co se výbav týče. Zatímco u ostatních automobilek jsou základní výbavy dost často ošizené, tak zde je tomu jinak. Náš testovaný vůz je v nejlevnějším provedení Emotion, který aktuálně stojí akčních 600 tisíc. V základu nabídne parkovací senzory vpředu i vzadu, kameru, výhřev předních sedadel, manuální klimatizaci, elektricky ovládané sedadlo řidiče, tempomat, virtuální kokpit či navigaci. To je opravdu slušné.
V nabídce jsou další tři výbavy, které se zvenku liší naprosto minimálně. Výbava Excite přidá automatickou klimu, adaptivní tempomat a automatickou převodovku. Elegance má manuální převodovku i klimu, ale proti základu přihazuje LED světlomety, 360° parkovací kameru, skleněnou střechu, o palec větší disky a pár dalších položek. No a vrcholná Exclusive pak přidává jak automatickou převodovku či klimu, tak výbavu, kterou obsahuje stupeň Elegance.
Exteriér
Design působí moderním dojmem, díky čemuž se HS bez problémů zařadilo do své kategorie, ze které nijak nevyčnívá. Design je odvážnější, než u Karoqu, ale zase ne tolik, jako třeba u Sportage či Tusconu. Design tedy neurazí, ani nenadchne. Jedinou výtku mám a ta se týká poněkud zapadlých kol do karoserie, což opticky nepůsobí nejlépe.
Rozměry: 4574/1876/1685 mm (délka, šířka, výška)
Hmotnost: 1544 kg
Interiér
Budu upřímný. Vzhledem k cenovce jsem očekával jakýsi „low-cost“. Něco, co nenáročného zákazníka neurazí, ale já z toho nadšený nebudu. O to větší překvapení přišlo po prvním usednutí do vozu. Všude kolem mě jsou materiály, za které by se nemusely stydět německé prémiovky. Jasně, slabší místa se zde najdou a je jasné, že je to celé tak trochu na oko, ale působí to vlastně velice útulně a kvalitně. Je zde mnoho „kůže“ – sedadla, dveřní výplně, palubní deska či středový tunel. Sedadla jsou pohodlná, ale mohly by mít o fous delší sedák a nižší posed. Zároveň bych ocenil možnost přitáhnout si volant o kousek blíž k tělu.
Na druhou stranu zamrzí plastová hlavice řadící páky. Stejně tak nepotěší rychlost a přehlednost virutuálního kokpitu či infotainment samotný. Nejhorší je však ovládání manuální klimatizace skrze dotykovou obrazovku. Automatická klima připlatit nelze, takže bych šel buď do výbavy Excite nebo Exclusive, které ji mají v základu.
Prostornost je zde silnou stránkou. Vpředu i vzadu je místa na rozdávání a solidní je i velikost kufru 580 litrů (po montáži sady na zvětšení zavazadelníku).
Jízda
Podvozek je naladěn velice komfortně. Nerovnosti žehlí velmi hezky a i přes výrazné náklony v rychleji projetých zatáčkách zatáčí slušně. Řízení je sice bez zpětné vazby, ale koho to v této kategorii vlastně zajímá, že… Brzdy se dávkují hezky a problém jsem neměl ani s odhlučněním, které nenadchne, ale ani neurazí, stejně tak je na tom řazení. Jedinou výtku mám a sice k pneumatikám Maxxis Bravo o rozměru 215/60/R17, díky kterým jsem si na mokré vozovce připadal jako na sněhu. Takhle špatný grip na mokru jsem dlouho nezažil. Jasně, je tu mnoho bezpečnostních asistentů, ale ty vás u nedotáčivého smyku nespasí.
Motor
O pohon vozu se stará přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.5 TGI (119 kW, 250 Nm). Poháněná je zde vždy pouze přední náprava. Sladěnost motoru, spojky a manuální převodovky je solidní, ale ocenil bych o něco kratší převody, které by vylepšily dynamiku. Ta je sama o sobě vlastně fajn, ale mohla by být lepší. Akcelerace na 100 km/h zabere 9,7 vteřin. Maximální rychost činí 190 km/h. Motor je poměrně živý i v nízkém spektru otáček, ale ocenil bych menší prodlevu turba. Jedná se o čistě spalovací motor bez jakékoliv formy elektrifikace, čemuž odpovídá i spotřeba, která se s lehkou nohou pohybuje na těchto hodnotách:
Město: 7 – 9 litrů
Kombinovaná: 7,4 l
Dálnice: 8 l
Okresky: 6 l
Závěr
MG HS je nadprůměrně pohodlné SUV s prostornou kabinou, která zaujme i kvalitními materiály. Základní výbava za akčních 600 tisíc je velice slušná, ale zamrzí absence automatické klimatizace a slabší infotainment. Motor je příjemný, spotřeba průměrná, odhlučnění fajn a podvozek komfortní. Kdo však rád „řeže zatáčky“, bude se muset poohlédnout jinde. Ostatní rivalové jsou sice v ekvivalentních výbavách o něco dotaženějšími vozy, ale jsou také o poznání dražší. HS je tedy v poměru cena/výkon jedinečnou nabídkou a odváží si 8/10 bodů.
Plusy
Cena
Komfortní podvozek
Slušná spotřeba
Solidní dynamika
Bohatá základní výbava
Záruka 7 let / 150 tis km
Kvalitní materiály uvnitř
Minusy
Slabší infotainment a virtuální kokpit
Přilnavost pneumatik Maxxis na mokru
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.