MG nabízí dvě různě veliké SUV. Menší model ZS nás loni příjemně překvapil. Dnešní recenze proklepne jeho většího bráchu, který má však o něco sebevědomější cenovku. Proti konkurenci je to však stále vynikající nabídka. Vyplatí se připlatit si za Karoq, Tuscon, Sportage, Corollu Cross a mnoho dalších, nebo zde máme nového krále středně velikých SUV?
Úvod, ceny a výbavy
MG nastavilo poměrně zajímavou taktiku, co se výbav týče. Zatímco u ostatních automobilek jsou základní výbavy dost často ošizené, tak zde je tomu jinak. Náš testovaný vůz je v nejlevnějším provedení Emotion, který aktuálně stojí akčních 600 tisíc. V základu nabídne parkovací senzory vpředu i vzadu, kameru, výhřev předních sedadel, manuální klimatizaci, elektricky ovládané sedadlo řidiče, tempomat, virtuální kokpit či navigaci. To je opravdu slušné.
V nabídce jsou další tři výbavy, které se zvenku liší naprosto minimálně. Výbava Excite přidá automatickou klimu, adaptivní tempomat a automatickou převodovku. Elegance má manuální převodovku i klimu, ale proti základu přihazuje LED světlomety, 360° parkovací kameru, skleněnou střechu, o palec větší disky a pár dalších položek. No a vrcholná Exclusive pak přidává jak automatickou převodovku či klimu, tak výbavu, kterou obsahuje stupeň Elegance.
Exteriér
Design působí moderním dojmem, díky čemuž se HS bez problémů zařadilo do své kategorie, ze které nijak nevyčnívá. Design je odvážnější, než u Karoqu, ale zase ne tolik, jako třeba u Sportage či Tusconu. Design tedy neurazí, ani nenadchne. Jedinou výtku mám a ta se týká poněkud zapadlých kol do karoserie, což opticky nepůsobí nejlépe.
Rozměry: 4574/1876/1685 mm (délka, šířka, výška)
Hmotnost: 1544 kg
Interiér
Budu upřímný. Vzhledem k cenovce jsem očekával jakýsi „low-cost“. Něco, co nenáročného zákazníka neurazí, ale já z toho nadšený nebudu. O to větší překvapení přišlo po prvním usednutí do vozu. Všude kolem mě jsou materiály, za které by se nemusely stydět německé prémiovky. Jasně, slabší místa se zde najdou a je jasné, že je to celé tak trochu na oko, ale působí to vlastně velice útulně a kvalitně. Je zde mnoho „kůže“ – sedadla, dveřní výplně, palubní deska či středový tunel. Sedadla jsou pohodlná, ale mohly by mít o fous delší sedák a nižší posed. Zároveň bych ocenil možnost přitáhnout si volant o kousek blíž k tělu.
Na druhou stranu zamrzí plastová hlavice řadící páky. Stejně tak nepotěší rychlost a přehlednost virutuálního kokpitu či infotainment samotný. Nejhorší je však ovládání manuální klimatizace skrze dotykovou obrazovku. Automatická klima připlatit nelze, takže bych šel buď do výbavy Excite nebo Exclusive, které ji mají v základu.
Prostornost je zde silnou stránkou. Vpředu i vzadu je místa na rozdávání a solidní je i velikost kufru 580 litrů (po montáži sady na zvětšení zavazadelníku).
Jízda
Podvozek je naladěn velice komfortně. Nerovnosti žehlí velmi hezky a i přes výrazné náklony v rychleji projetých zatáčkách zatáčí slušně. Řízení je sice bez zpětné vazby, ale koho to v této kategorii vlastně zajímá, že… Brzdy se dávkují hezky a problém jsem neměl ani s odhlučněním, které nenadchne, ale ani neurazí, stejně tak je na tom řazení. Jedinou výtku mám a sice k pneumatikám Maxxis Bravo o rozměru 215/60/R17, díky kterým jsem si na mokré vozovce připadal jako na sněhu. Takhle špatný grip na mokru jsem dlouho nezažil. Jasně, je tu mnoho bezpečnostních asistentů, ale ty vás u nedotáčivého smyku nespasí.
Motor
O pohon vozu se stará přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.5 TGI (119 kW, 250 Nm). Poháněná je zde vždy pouze přední náprava. Sladěnost motoru, spojky a manuální převodovky je solidní, ale ocenil bych o něco kratší převody, které by vylepšily dynamiku. Ta je sama o sobě vlastně fajn, ale mohla by být lepší. Akcelerace na 100 km/h zabere 9,7 vteřin. Maximální rychost činí 190 km/h. Motor je poměrně živý i v nízkém spektru otáček, ale ocenil bych menší prodlevu turba. Jedná se o čistě spalovací motor bez jakékoliv formy elektrifikace, čemuž odpovídá i spotřeba, která se s lehkou nohou pohybuje na těchto hodnotách:
Město: 7 – 9 litrů
Kombinovaná: 7,4 l
Dálnice: 8 l
Okresky: 6 l
Závěr
MG HS je nadprůměrně pohodlné SUV s prostornou kabinou, která zaujme i kvalitními materiály. Základní výbava za akčních 600 tisíc je velice slušná, ale zamrzí absence automatické klimatizace a slabší infotainment. Motor je příjemný, spotřeba průměrná, odhlučnění fajn a podvozek komfortní. Kdo však rád „řeže zatáčky“, bude se muset poohlédnout jinde. Ostatní rivalové jsou sice v ekvivalentních výbavách o něco dotaženějšími vozy, ale jsou také o poznání dražší. HS je tedy v poměru cena/výkon jedinečnou nabídkou a odváží si 8/10 bodů.
Plusy
Cena
Komfortní podvozek
Slušná spotřeba
Solidní dynamika
Bohatá základní výbava
Záruka 7 let / 150 tis km
Kvalitní materiály uvnitř
Minusy
Slabší infotainment a virtuální kokpit
Přilnavost pneumatik Maxxis na mokru
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.