Když jsem přemýšlel, který novinářský vůz vybrat na dovolenou do Alp, volba padla na osvědčeného Superba. Ten disponuje nízkou spotřebou, fajn dynamikou, slušnou praktičností a zároveň velikou nádrží, díky čemuž nemá problém ujet přes 1300 km na jeden zátah. Takto teoreticky to zní hezky, jaká je však realita, ve které nemáte kombík a potřebujete vzít s sebou dvě kola a spoustu dalších věcí?
Jako destinaci jsme si vybrali malebné městečko Livigno, které jistě znají i lyžaři. My jsme ovšem vyrazili prozkoumat místní horské traily a k tomu byla potřeba naložit do vozu dvě kola a veškeré potřebné vybavení. Díky tomu, že se nejedná o sedan, nýbrž o liftback, kde se otevírají páté dveře včetně skla, tak nebyl problém do kufru vše naskládat, pochopitelně po složení zadních sedadel.
Superb třetí generace nemusím dlouze představovat. Jedná se o pohledné auto s houpavým podvozkem, úsporným dieselovým motorem a v našem případě i s pohonem všech kol. Máme zde tedy silnější verzi o výkonu 147 kW s automatickou převodovkou DSG. Vůz působí poměrně lenivě a než se probere k životu, chvíli si počkáte, nicméně stačí si před předjížděcím manévrem podřadit pomocí pádel pod volantem a vůz velice ochotně vyrazí vpřed. Vše je to tedy o zvyku.
Spotřeba je krásná, ale zvažte, zda využijete pohon všech kol. Cestu dlouhou necelých 800 km předpisovým tempem jsme absolvovali se spotřebou 4,8 litru (Livigno je cca 1800 m nad mořem, což spotřebu ještě o chlup zvedlo). Nejeli jsme ovšem sami, druhá posádka měla totožný Superb, ale se slabším motorem 2.0 TDI 110 kW s pohonem přední nápravy a ten po příjezdu ukazoval o půl litru méně.
Dynamika slabšího kusu je sice horší, ale ne nijak závratně. Pokud tedy pohon všech kol nevyužijete a nelpíte na lepší dynamice, bude lepší ušetřit nemalé peníze a sáhnout po slabším dvoulitru. Domů jsme lehce spěchali, takže jsme v Německu využili neomezenou dálniční rychlost a jeli rychlostmi okolo 180 km/h. Přes Česko jsme lehce zvolnili a po příjezdu na palubním počítači svítilo 5,5 litrů.
Na této delší cestě jsem také ocenil kvalitní interiér, kde jste obklopeni měkčenými materiály a potěšilo rovněž bezdrátové Car Play, snadné ovládání vozu a pohodlná sedadla. Jediná věc, která mi chyběla, byla bezdrátová nabíječka. Co se prostoru týče, tak není na co si stěžovat. Potěšilo nás i mnoho odkládacích prostorů a variabilní zavazadelník, byť se nejedná o kombík.
Závěrem se tedy dá říci, že i přesto, že to není kombík, tak je velice praktický a pro dvě osoby na „cyklo-dovolenou“ je vynikající volbou. Má nízkou spotřebu, velikou nádrž, hezkou výbavu, snadno se ovládá, je pohodlný a navíc ve výbavě Sportline skvěle vypadá. Já osobně bych však ušetřil a sáhl po slabším a úspornějším dvoulitru s pohonem předních kol. Náš Superb Sportline 2.0 TDI 147 kW 4x4 si odváží 8/10 bodů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.