Když jsem přemýšlel, který novinářský vůz vybrat na dovolenou do Alp, volba padla na osvědčeného Superba. Ten disponuje nízkou spotřebou, fajn dynamikou, slušnou praktičností a zároveň velikou nádrží, díky čemuž nemá problém ujet přes 1300 km na jeden zátah. Takto teoreticky to zní hezky, jaká je však realita, ve které nemáte kombík a potřebujete vzít s sebou dvě kola a spoustu dalších věcí?
Jako destinaci jsme si vybrali malebné městečko Livigno, které jistě znají i lyžaři. My jsme ovšem vyrazili prozkoumat místní horské traily a k tomu byla potřeba naložit do vozu dvě kola a veškeré potřebné vybavení. Díky tomu, že se nejedná o sedan, nýbrž o liftback, kde se otevírají páté dveře včetně skla, tak nebyl problém do kufru vše naskládat, pochopitelně po složení zadních sedadel.
Superb třetí generace nemusím dlouze představovat. Jedná se o pohledné auto s houpavým podvozkem, úsporným dieselovým motorem a v našem případě i s pohonem všech kol. Máme zde tedy silnější verzi o výkonu 147 kW s automatickou převodovkou DSG. Vůz působí poměrně lenivě a než se probere k životu, chvíli si počkáte, nicméně stačí si před předjížděcím manévrem podřadit pomocí pádel pod volantem a vůz velice ochotně vyrazí vpřed. Vše je to tedy o zvyku.
Spotřeba je krásná, ale zvažte, zda využijete pohon všech kol. Cestu dlouhou necelých 800 km předpisovým tempem jsme absolvovali se spotřebou 4,8 litru (Livigno je cca 1800 m nad mořem, což spotřebu ještě o chlup zvedlo). Nejeli jsme ovšem sami, druhá posádka měla totožný Superb, ale se slabším motorem 2.0 TDI 110 kW s pohonem přední nápravy a ten po příjezdu ukazoval o půl litru méně.
Dynamika slabšího kusu je sice horší, ale ne nijak závratně. Pokud tedy pohon všech kol nevyužijete a nelpíte na lepší dynamice, bude lepší ušetřit nemalé peníze a sáhnout po slabším dvoulitru. Domů jsme lehce spěchali, takže jsme v Německu využili neomezenou dálniční rychlost a jeli rychlostmi okolo 180 km/h. Přes Česko jsme lehce zvolnili a po příjezdu na palubním počítači svítilo 5,5 litrů.
Na této delší cestě jsem také ocenil kvalitní interiér, kde jste obklopeni měkčenými materiály a potěšilo rovněž bezdrátové Car Play, snadné ovládání vozu a pohodlná sedadla. Jediná věc, která mi chyběla, byla bezdrátová nabíječka. Co se prostoru týče, tak není na co si stěžovat. Potěšilo nás i mnoho odkládacích prostorů a variabilní zavazadelník, byť se nejedná o kombík.
Závěrem se tedy dá říci, že i přesto, že to není kombík, tak je velice praktický a pro dvě osoby na „cyklo-dovolenou“ je vynikající volbou. Má nízkou spotřebu, velikou nádrž, hezkou výbavu, snadno se ovládá, je pohodlný a navíc ve výbavě Sportline skvěle vypadá. Já osobně bych však ušetřil a sáhl po slabším a úspornějším dvoulitru s pohonem předních kol. Náš Superb Sportline 2.0 TDI 147 kW 4x4 si odváží 8/10 bodů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.