Všestranný společník na dovolenou do zahraničí – Škoda Superb 2.0 TDI 147 kW 4x4

Škoda Superb Sportline
Škoda Superb Sportline, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Lukáš Suchý , AutoRoad.cz 12. srpna 2023 12:23
Sdílej:

Když jsem přemýšlel, který novinářský vůz vybrat na dovolenou do Alp, volba padla na osvědčeného Superba. Ten disponuje nízkou spotřebou, fajn dynamikou, slušnou praktičností a zároveň velikou nádrží, díky čemuž nemá problém ujet přes 1300 km na jeden zátah. Takto teoreticky to zní hezky, jaká je však realita, ve které nemáte kombík a potřebujete vzít s sebou dvě kola a spoustu dalších věcí?

Jako destinaci jsme si vybrali malebné městečko Livigno, které jistě znají i lyžaři. My jsme ovšem vyrazili prozkoumat místní horské traily a k tomu byla potřeba naložit do vozu dvě kola a veškeré potřebné vybavení. Díky tomu, že se nejedná o sedan, nýbrž o liftback, kde se otevírají páté dveře včetně skla, tak nebyl problém do kufru vše naskládat, pochopitelně po složení zadních sedadel.

Superb třetí generace nemusím dlouze představovat. Jedná se o pohledné auto s houpavým podvozkem, úsporným dieselovým motorem a v našem případě i s pohonem všech kol. Máme zde tedy silnější verzi o výkonu 147 kW s automatickou převodovkou DSG. Vůz působí poměrně lenivě a než se probere k životu, chvíli si počkáte, nicméně stačí si před předjížděcím manévrem podřadit pomocí pádel pod volantem a vůz velice ochotně vyrazí vpřed. Vše je to tedy o zvyku.

Spotřeba je krásná, ale zvažte, zda využijete pohon všech kol. Cestu dlouhou necelých 800 km předpisovým tempem jsme absolvovali se spotřebou 4,8 litru (Livigno je cca 1800 m nad mořem, což spotřebu ještě o chlup zvedlo). Nejeli jsme ovšem sami, druhá posádka měla totožný Superb, ale se slabším motorem 2.0 TDI 110 kW s pohonem přední nápravy a ten po příjezdu ukazoval o půl litru méně.

Dynamika slabšího kusu je sice horší, ale ne nijak závratně. Pokud tedy pohon všech kol nevyužijete a nelpíte na lepší dynamice, bude lepší ušetřit nemalé peníze a sáhnout po slabším dvoulitru. Domů jsme lehce spěchali, takže jsme v Německu využili neomezenou dálniční rychlost a jeli rychlostmi okolo 180 km/h. Přes Česko jsme lehce zvolnili a po příjezdu na palubním počítači svítilo 5,5 litrů.

Na této delší cestě jsem také ocenil kvalitní interiér, kde jste obklopeni měkčenými materiály a potěšilo rovněž bezdrátové Car Play, snadné ovládání vozu a pohodlná sedadla. Jediná věc, která mi chyběla, byla bezdrátová nabíječka. Co se prostoru týče, tak není na co si stěžovat. Potěšilo nás i mnoho odkládacích prostorů a variabilní zavazadelník, byť se nejedná o kombík.

Závěrem se tedy dá říci, že i přesto, že to není kombík, tak je velice praktický a pro dvě osoby na „cyklo-dovolenou“ je vynikající volbou. Má nízkou spotřebu, velikou nádrž, hezkou výbavu, snadno se ovládá, je pohodlný a navíc ve výbavě Sportline skvěle vypadá. Já osobně bych však ušetřil a sáhl po slabším a úspornějším dvoulitru s pohonem předních kol. Náš Superb Sportline 2.0 TDI 147 kW 4x4 si odváží 8/10 bodů.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?