Když jsem přemýšlel, který novinářský vůz vybrat na dovolenou do Alp, volba padla na osvědčeného Superba. Ten disponuje nízkou spotřebou, fajn dynamikou, slušnou praktičností a zároveň velikou nádrží, díky čemuž nemá problém ujet přes 1300 km na jeden zátah. Takto teoreticky to zní hezky, jaká je však realita, ve které nemáte kombík a potřebujete vzít s sebou dvě kola a spoustu dalších věcí?
Jako destinaci jsme si vybrali malebné městečko Livigno, které jistě znají i lyžaři. My jsme ovšem vyrazili prozkoumat místní horské traily a k tomu byla potřeba naložit do vozu dvě kola a veškeré potřebné vybavení. Díky tomu, že se nejedná o sedan, nýbrž o liftback, kde se otevírají páté dveře včetně skla, tak nebyl problém do kufru vše naskládat, pochopitelně po složení zadních sedadel.
Superb třetí generace nemusím dlouze představovat. Jedná se o pohledné auto s houpavým podvozkem, úsporným dieselovým motorem a v našem případě i s pohonem všech kol. Máme zde tedy silnější verzi o výkonu 147 kW s automatickou převodovkou DSG. Vůz působí poměrně lenivě a než se probere k životu, chvíli si počkáte, nicméně stačí si před předjížděcím manévrem podřadit pomocí pádel pod volantem a vůz velice ochotně vyrazí vpřed. Vše je to tedy o zvyku.
Spotřeba je krásná, ale zvažte, zda využijete pohon všech kol. Cestu dlouhou necelých 800 km předpisovým tempem jsme absolvovali se spotřebou 4,8 litru (Livigno je cca 1800 m nad mořem, což spotřebu ještě o chlup zvedlo). Nejeli jsme ovšem sami, druhá posádka měla totožný Superb, ale se slabším motorem 2.0 TDI 110 kW s pohonem přední nápravy a ten po příjezdu ukazoval o půl litru méně.
Dynamika slabšího kusu je sice horší, ale ne nijak závratně. Pokud tedy pohon všech kol nevyužijete a nelpíte na lepší dynamice, bude lepší ušetřit nemalé peníze a sáhnout po slabším dvoulitru. Domů jsme lehce spěchali, takže jsme v Německu využili neomezenou dálniční rychlost a jeli rychlostmi okolo 180 km/h. Přes Česko jsme lehce zvolnili a po příjezdu na palubním počítači svítilo 5,5 litrů.
Na této delší cestě jsem také ocenil kvalitní interiér, kde jste obklopeni měkčenými materiály a potěšilo rovněž bezdrátové Car Play, snadné ovládání vozu a pohodlná sedadla. Jediná věc, která mi chyběla, byla bezdrátová nabíječka. Co se prostoru týče, tak není na co si stěžovat. Potěšilo nás i mnoho odkládacích prostorů a variabilní zavazadelník, byť se nejedná o kombík.
Závěrem se tedy dá říci, že i přesto, že to není kombík, tak je velice praktický a pro dvě osoby na „cyklo-dovolenou“ je vynikající volbou. Má nízkou spotřebu, velikou nádrž, hezkou výbavu, snadno se ovládá, je pohodlný a navíc ve výbavě Sportline skvěle vypadá. Já osobně bych však ušetřil a sáhl po slabším a úspornějším dvoulitru s pohonem předních kol. Náš Superb Sportline 2.0 TDI 147 kW 4x4 si odváží 8/10 bodů.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?