Novinka v podobě modelu ID Buzz je reinkarnací slavného Volkswagenu Transporter T1 / T2, který se stal oblíbencem v dobách Hippies. Jde o moderně pojaté retro, které na silnici přitahuje pohledy více, než třeba elektrický Mustang či nějaký sporťák. Deklarovaný dojezd na jedno nabití činí 423 km. Dává vůbec smysl využití elektromotoru v cestovní dodávce?
Exteriér
Celý vůz působí velmi futuristicky a to i přes retro prvky v podobě dvoubarevné karoserie, velikého znaku VW uprostřed kapoty či vodorovné prolisy v C sloupku.
Vůz využívá LED světlomety, které svítí skvěle a přispívají nadčasovosti. Veliké 20 palcové disky vypadají krásně a neubírají na jízdním komfortu. Celkově se dá říci, že je design povedený a zaujme, což je u dodávek obzvláště složitá disciplína.
Rozměry: 4712/1985/1937/2988 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 2471 kg
Interiér
Vnitřek vozu barevně ladí s dvoubarevným lakem karoserie, což je “cool”. Zaujal mě posed, který spíše než dodávku připomíná MPV, kterým ID Buzz vlastně má být, stejně jako nový Multivan. Je to znát i na kvalitě zpracování, které nepůsobí na první pohled užitkově. Tou nejlepší věcí jsou však pohodlná sedadla s možností prodloužení sedáku, elektrickým ovládáním a pamětí.
Ovládání vozu je slabším místem. Vládne zde minimalismus a většina funkcí se ovládá skrze dotykovou obrazovku, která je od řidiče poměrně daleko. Infotainment jako takový by mohl být přehlednější a rychlejší, rozlišení má dobré.
Volič převodovky je za volantem, jak tomu bývalo u amerických aut, což mě nenadchlo – několikrát jsem se při parkování rozjel na opačnou stranu.
Největším trumfem ID Buzzu je však jeho prostornost. Vzadu si pohodlně sednou tři dospělí a potěší i možnost sklopení opěradla do vodorovné polohy, takže vznikne rovná dlouhá plocha, kde se s nějakou tenkou matrací krásně vyspíte.
Manipulace co se týče sklápění sedadel je velice jednoduchá. Tohle mají zkrátka u VW zvládnuté na jedničku. Vzadu je veliký zavazadlový prostor, který pojme 1121 - 2205 litrů.
Jízda
Podvozek byl opravdu velikým překvapením. Je naladěný velice pohodlně, nerovnosti žehlí s přehledem a odhlučnění je vynikající. Dokonce i při dálničních rychlostech není nutné zvyšovat hlas, aby vás spolujezdec slyšel. Slabším místem je samozřejmě vyšší hmotnost a z ní pramenící těžkopádnost a náklony karoserie. Kdo by ale čekal od takového vozu něco jiného, že. S ID Buzzem se zkrátka jezdí jak se říká “na pohodu”. Další pozitivum je opravdu pořádný rejd, který výrazně usnadňuje jízdu po městě. Poloměr otáčení je menší, než u Škody Superb.
Motor
Elektromotor poskytuje výkon 150 kW a 310 Nm, což vozu dodává dostatečnou dynamiku na poměry ostatních MPV, ale srovnáte-li jej s jinými elektromobily, bude vám připadat líný. Poháněná je zde zadní náprava. Reakce na plyn sice není špatná, ale žádný závoďák to není. Akcelerace na stovku zabere 10,2 vteřin a maximální rychlost, na kterou jsme se rozjeli byla dle tachometru 147 km/h. V tomto tempu však počítejte, že se vám baterie, která má kapacitu 77 kWh, vybije enormně rychle. Když jsme se však snažili jet co možná nejúsporněji, dostali jsme se na tyto hodnoty (teploty v době testování byly kolem 7-12 stupňů):
Město: 18 - 26 kWh
Kombinovaná: 24 kWh
Dálnice (110 km/h / 130 km/h): 27 / 32 kWh
Okresky: 16 - 20 kWh
Ceny
Základní cenovka Volkswagenu ID Buzz Cargo (užitková verze - dodávka) stojí necelý 1,5 milionu. Naše verze s 5 místy k sezení stojí o zhruba sto tisíc více. Přičtu-li opravdu bohatou příplatkovou výbavu, tak se dostáváme lehce přes hranici dvou milionů.
Závěr
ID Buzz je zdařilou reinkarnací slavného “Hippie Transporteru”. Rozhodně vypadá stylově a poutá víc pozornosti, než většina sporťáků kolem. Někdo jeho design miluje, jiný zase nenávidí, je to opravdu dost individuální. Pro nás je však důležité, že je kvalitně vyrobený, má rejd jako autobus, pohodlně jezdí, má velice hezky zpracovaný interiér a zároveň se v něm luxusně vyspíte. Na druhou stranu je škoda, že v tak velikém autě je jen 5 míst k sezení. Největší kámen úrazu však vidím v tom, že i kdybyste na dálnici zkousli otravné tempo kolem 110 km/h, tak nezvládnete ujet ani 300 km. Pokud byste se “rozvášnili” a chtěli jet 130, budete rádi, když dáte 220 km (v teplotách kolem 10 stupňů). Takhle si zkrátka cestovní MPV / dodávku nepředstavuji. Nechápu, proč v nabídce není alespoň plug-in hybridní varianta, jako třeba v Multivanu. A víte co? Vůbec nejlepší by v něm byl naftový dvoulitr! Je velmi těžké auto objektivně hodnotit. Pokud by mi nevadil nízký dojezd, dal bych mu klidně 8 bodů. Pokud bych byl zvyklý jezdit stovky km denně s dieselovým Multivanem T6, tak bych mu mohl dát 4. Přiklonil jsem se tedy ke kompromisu a Volkswagen ID Buzz si s přihlédnutím na “cool faktor” odváží 6,5/10 bodů.
Plusy
Image
Rejd
Praktičnost
Kvalitní interiér
Skvělá sedadla
Bohatá výbava
Pohodlný podvozek
LED světlomety
Výborné odhlučnění
Parkování na modrých zónách
Minusy
Vysoká hmotnost
Malá baterie - nízký dojezd
Dotykové ovládání
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.