TEST: Škoda Superb Scout 2.0 TDI 147 kW – je zvednutý kombík lepší volbou než SUV?

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 1. ledna 2023, 16:00 Aktualizováno 1.1.2023, 21:25 Google+

Sháníte-li čtyřkolku pro rodinu s velkým kufrem, určitě byste měli do výběru mimo SUV zahrnout i podobné kombíky s vyšší světlou výškou. Kombinují totiž to dobré z obou světů – dobré jízdní vlastnosti, nízkou spotřebu a solidní průjezdnost terénem. Většinou vycházejí i cenově přijatelněji.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Superb Scout

Škoda Superb Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod

Do recenze se nám tentokrát dostal tento červený skautík. Pod kapotou bije naftové srdce v jeho nejvýkonnější variantě – 147 kW. Pohon všech kol je u Scoutu samozřejmostí a výbava je více než dostačující. Máme zde elektrické sedadla s pamětí, výhřev všech sedadel, třízónovou klimatizaci, navigaci, adaptivní tempomat a mnoho dalšího.

img-responsive

Škoda Superb Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Exteriér

Design je takovou klasikou, která zapadne v davu, ale vypadá i po letech moderně. Pár let zpět proběhl drobný facelift, v rámci kterého dostal Superb nové motory Evo, nový dvouramenný volant, nová světla, ale tím největším rozlišovacím znakem je nápis Škoda vzadu namísto kulatého loga. Doménou Scoutu je vyšší světlá výška a oplastované spodky karoserie.

Rozměry: 4863/1864/1496/2838 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1735 kg

img-responsive

Škoda Superb Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Jelikož jde o vůz střední třídy, je to uvnitř znát. I oproti nové Octavii je zkrátka dál. Sedadla jsou pohodlná a ačkoliv by posed mohl být nižší, sedí se v nich dobře a ideální pozici není problém rychle nastavit. Snad jen boční vedení by mohlo být o něco výraznější. Potěší polohovatelná loketní opěrka a to jak výškově, tak podélně.

img-responsive

Škoda Superb Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz


Máme zde starý infotainment, který je přehlednější a rychlejší, než ten nový, který známe ze čtyřkové Octavie. Dokonce I jeho provedení je lepší. Potěší také ovládání klimatizace přes klasické otočné ovladače a tlačítka. Jednoduché, přehledné a bezpečné.

img-responsive

Škoda Superb Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Pochvalu zaslouží kvalitní materiály a celková kvalita dílenského zpracování. Oproti Octavii je také znát více prostoru vpředu a obzvláště pak vzadu. Výplně dveří u zadních cestujících nejsou nijak ošizené oproti těm předním, což je také plus. Vzhledem k mé výšce 185 cm jsem se vzadu vešel krásně a i kdybych měřil dva metry, byl bych v pohodě.

img-responsive

Škoda Superb Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Odkládacích prostorů je zde dostatek a potěší tradiční deštníky ve dveřích. Zavazadlový prostor je obrovský, 660 litrů. Ve voze není problém převézt dvě jízdní kola a spoustu dalších zavazadel. Příjemné jsou také „simply clever“ vychytávky jako několik háčků, sítě či možnost sklopení sedadel přímo zezadu.

img-responsive

Škoda Superb Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

V normálním režimu nastavení tlumičů je vůz komfortní, ale dostatečně tuhý. Přejezdy ostřejších příčných nerovností nebo výmolů zvládá s mírným bouchnutím, ale není to nic hrozného. Po přepnutí do komfortního režimu tlumičů DCC vůz výrazně změkne a stává se z něj houpavý křižník, který poskytuje obzvlášť ve městě skvělý komfort. Na druhou stranu na okreskách se díky tomu umí pěkně „rozkohýbat“ a je lepší si vůz přepnout zpět do normálu.

img-responsive

Škoda Superb Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz


Sportovní režim vůz ještě více přitvrdí, takže si v rámci možností vychutnáte i nějakou pěknou klikatou okresku. Vůz se sice nakloní, ale ne nijak závratně a při rozumné nájezdové rychlosti vykrouží oblouk bez nedotáčivosti. Svižnou jízdu tedy umí dobře, ale na žádné divočení to není. Co se terénu týče, tak to je ve většině běžných případu srovnatelné s ostatními SUV, světlá výška činí 151 mm, Kodiaq má 187 mm. To je sice poměrně velký rozdíl, ale v praxi je to celkem jedno, protože do drsného terénu se nehodí ani jeden. Na sněhu má skvělou trakci a i přesto, že nelze kompletně vypnout stabilizace, není problém si užít decentní jízdu bokem.

img-responsive

Škoda Superb Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

Vůz je poháněn osvědčeným nafťákem 2.0 TDI Evo o výkonu 147 kW, krouťák činí 400 Nm. Je kultivovaný a solidně odhlučněný. Při běžné jízdě o něm skoro nevíte. Jelikož zde máme automatickou 7 stupňovou převodovku DSG, tak se s ní musíte sžít, ospalá reakce na zrychlení je zkrátka problémem většiny automatů. Dynamika je velmi dobrá a rozdíl oproti základní 110 kW variantě je při předjíždění znát. Dech mu nedochází ani při vyšších dálničních rychlostech. Zrychlit na 100 km/h mu zabere 7,4 sekund a zastaví se až na 230 km/h. Největší třešničkou na dortu je ovšem spotřeba a objem nádrže - 66 litrů. Se Scoutem tak zvládnete celkem lehce ujet přes 1100 km na jednu nádrž.

Spotřeba při mírné zátěži:

Město: 5,5 – 6,5 litrů

Kombinovaná: 6 l

Dálnice: 6,6 l

Okresky: 4,6 – 5,1 l

img-responsive

Škoda Superb Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ceny

Superb kombi v nejnižší výbavě Ambition stojí 885 900 Kč. Scout poskytne bohatší základní výbavu a můžete jej mít pouze se silnějším 147 kW nafťákem s pohonem všech kol a automatem – 1 150 900 Kč. Výsledná cena našeho testovaného kousku včetně příplatků činí 1 322 500 Kč.

Kodiaq se stejným motorem, nižší výbavou Style a stejnými příplatky vyjde o pár tisícovek dráž.

img-responsive

Škoda Superb Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Superb je i v klasickém provedení velmi praktickým autem, které vyniká pohodlným podvozkem, skvělou ergonomií, dlouhým dojezdem a solidními jízdními vlastnostmi. Scout má oproti obyčejnému kombíku sice nepatrně vyšší spotřebu a cenovku, ale vynahrazuje to lepší průjezdností v terénu či na kluzkém povrchu, kde umí být i celkem zábavný. Pakliže tedy jezdíte často do oblastí, kde pohon všech kol využijete, je tento „skautík“ skvělou volbou. Ve srovnání s vozy typu SUV jede lépe, je praktičtější, má nižší spotřebu (lepší dojezd) a mnohdy je dokonce levnější. Zaslouží si 8,5/10 bodů.

img-responsive

Škoda Superb Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Superb Scout 2.0 TDI 147 kW – je zvednutý kombík lepší volbou než SUV?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Ilustrační fotografie

Používáte dálková světla a mlhovky správně?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud