Sháníte-li čtyřkolku pro rodinu s velkým kufrem, určitě byste měli do výběru mimo SUV zahrnout i podobné kombíky s vyšší světlou výškou. Kombinují totiž to dobré z obou světů – dobré jízdní vlastnosti, nízkou spotřebu a solidní průjezdnost terénem. Většinou vycházejí i cenově přijatelněji.
Úvod
Do recenze se nám tentokrát dostal tento červený skautík. Pod kapotou bije naftové srdce v jeho nejvýkonnější variantě – 147 kW. Pohon všech kol je u Scoutu samozřejmostí a výbava je více než dostačující. Máme zde elektrické sedadla s pamětí, výhřev všech sedadel, třízónovou klimatizaci, navigaci, adaptivní tempomat a mnoho dalšího.
Exteriér
Design je takovou klasikou, která zapadne v davu, ale vypadá i po letech moderně. Pár let zpět proběhl drobný facelift, v rámci kterého dostal Superb nové motory Evo, nový dvouramenný volant, nová světla, ale tím největším rozlišovacím znakem je nápis Škoda vzadu namísto kulatého loga. Doménou Scoutu je vyšší světlá výška a oplastované spodky karoserie.
Rozměry: 4863/1864/1496/2838 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1735 kg
Interiér
Jelikož jde o vůz střední třídy, je to uvnitř znát. I oproti nové Octavii je zkrátka dál. Sedadla jsou pohodlná a ačkoliv by posed mohl být nižší, sedí se v nich dobře a ideální pozici není problém rychle nastavit. Snad jen boční vedení by mohlo být o něco výraznější. Potěší polohovatelná loketní opěrka a to jak výškově, tak podélně.
Máme zde starý infotainment, který je přehlednější a rychlejší, než ten nový, který známe ze čtyřkové Octavie. Dokonce I jeho provedení je lepší. Potěší také ovládání klimatizace přes klasické otočné ovladače a tlačítka. Jednoduché, přehledné a bezpečné.
Pochvalu zaslouží kvalitní materiály a celková kvalita dílenského zpracování. Oproti Octavii je také znát více prostoru vpředu a obzvláště pak vzadu. Výplně dveří u zadních cestujících nejsou nijak ošizené oproti těm předním, což je také plus. Vzhledem k mé výšce 185 cm jsem se vzadu vešel krásně a i kdybych měřil dva metry, byl bych v pohodě.
Odkládacích prostorů je zde dostatek a potěší tradiční deštníky ve dveřích. Zavazadlový prostor je obrovský, 660 litrů. Ve voze není problém převézt dvě jízdní kola a spoustu dalších zavazadel. Příjemné jsou také „simply clever“ vychytávky jako několik háčků, sítě či možnost sklopení sedadel přímo zezadu.
Jízda
V normálním režimu nastavení tlumičů je vůz komfortní, ale dostatečně tuhý. Přejezdy ostřejších příčných nerovností nebo výmolů zvládá s mírným bouchnutím, ale není to nic hrozného. Po přepnutí do komfortního režimu tlumičů DCC vůz výrazně změkne a stává se z něj houpavý křižník, který poskytuje obzvlášť ve městě skvělý komfort. Na druhou stranu na okreskách se díky tomu umí pěkně „rozkohýbat“ a je lepší si vůz přepnout zpět do normálu.
Sportovní režim vůz ještě více přitvrdí, takže si v rámci možností vychutnáte i nějakou pěknou klikatou okresku. Vůz se sice nakloní, ale ne nijak závratně a při rozumné nájezdové rychlosti vykrouží oblouk bez nedotáčivosti. Svižnou jízdu tedy umí dobře, ale na žádné divočení to není. Co se terénu týče, tak to je ve většině běžných případu srovnatelné s ostatními SUV, světlá výška činí 151 mm, Kodiaq má 187 mm. To je sice poměrně velký rozdíl, ale v praxi je to celkem jedno, protože do drsného terénu se nehodí ani jeden. Na sněhu má skvělou trakci a i přesto, že nelze kompletně vypnout stabilizace, není problém si užít decentní jízdu bokem.
Motor
Vůz je poháněn osvědčeným nafťákem 2.0 TDI Evo o výkonu 147 kW, krouťák činí 400 Nm. Je kultivovaný a solidně odhlučněný. Při běžné jízdě o něm skoro nevíte. Jelikož zde máme automatickou 7 stupňovou převodovku DSG, tak se s ní musíte sžít, ospalá reakce na zrychlení je zkrátka problémem většiny automatů. Dynamika je velmi dobrá a rozdíl oproti základní 110 kW variantě je při předjíždění znát. Dech mu nedochází ani při vyšších dálničních rychlostech. Zrychlit na 100 km/h mu zabere 7,4 sekund a zastaví se až na 230 km/h. Největší třešničkou na dortu je ovšem spotřeba a objem nádrže - 66 litrů. Se Scoutem tak zvládnete celkem lehce ujet přes 1100 km na jednu nádrž.
Spotřeba při mírné zátěži:
Město: 5,5 – 6,5 litrů
Kombinovaná: 6 l
Dálnice: 6,6 l
Okresky: 4,6 – 5,1 l
Ceny
Superb kombi v nejnižší výbavě Ambition stojí 885 900 Kč. Scout poskytne bohatší základní výbavu a můžete jej mít pouze se silnějším 147 kW nafťákem s pohonem všech kol a automatem – 1 150 900 Kč. Výsledná cena našeho testovaného kousku včetně příplatků činí 1 322 500 Kč.
Kodiaq se stejným motorem, nižší výbavou Style a stejnými příplatky vyjde o pár tisícovek dráž.
Závěr
Superb je i v klasickém provedení velmi praktickým autem, které vyniká pohodlným podvozkem, skvělou ergonomií, dlouhým dojezdem a solidními jízdními vlastnostmi. Scout má oproti obyčejnému kombíku sice nepatrně vyšší spotřebu a cenovku, ale vynahrazuje to lepší průjezdností v terénu či na kluzkém povrchu, kde umí být i celkem zábavný. Pakliže tedy jezdíte často do oblastí, kde pohon všech kol využijete, je tento „skautík“ skvělou volbou. Ve srovnání s vozy typu SUV jede lépe, je praktičtější, má nižší spotřebu (lepší dojezd) a mnohdy je dokonce levnější. Zaslouží si 8,5/10 bodů.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.