TEST: Škoda Kodiaq 1.5 TSI – stačí základní benzinová motorizace na rodinné SUV?

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 4. října 2022, 18:00 Google+

Model, který se stal v mnoha rodinách takovým českým snem. Jenže vše zdražuje a výrazně dražší jsou i nová auta. Ačkoliv byl v minulosti naftový Kodiaq poměrně dostupný, dnes za podobné peníze pořídíte pouze základní benzinový motor 1,5 TSI. Mezi lidmi koluje dost předsudků vůči menšímu benzinovému motoru ve velikém SUV. Dnešní recenze zodpoví na prostou otázku – je Kodiaq se základní pohonnou jednotkou dostatečně dynamickým vozem s rozumnou spotřebou, nebo dává smysl pouze naftový dvoulitr?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 12.10. 11:29) Napište svůj názor
Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod

Modernizovaný Kodiaq jsme testovali vícekrát, proto se dnes zaměřím převážně na nejslabší motorizaci 1,5 TSI 110 kW s manuální převodovkou, který je ve výbavě Style. Podrobnější články o Kodiaqu s jinými motory zde:

Exteriér

Design vozu je líbivý a po faceliftu, který proběhl v roce 2021 vypadá o něco moderněji. Přední LED Matrix světlomety jsou za příplatek, ale svítí úžasně. Máme zde celkem standardní obutí – 235/55/R18.

Rozměry: 4697/1882/1681/2790 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1575 kg

img-responsive

Škoda Kodiaq | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Uvnitř vozu panuje příjemná atmosféra. Sedadla jsou pohodlná, ergonomie je na jedničku. Ovládání vozu je pomocí klasických tlačítek a dotykově se ovládá pouze radio, navigace apod. Kéž by byla takto intuitivní a jednoduchá i nová auta. Vpředu i vzadu je místa na rozdávání a to stejné platí i o odkládacích prostorech. Zavazadlový prostor má dvojité dno a zadní sedadla je možné posunout. Celkový objem zavazadelníku je nadprůměrný – 835 litrů.

img-responsive

Škoda Kodiaq | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

Jelikož zde máme pouze pohon předních kol, nejmenší motor v nabídce a manuální převodovku, tak je Kodiaq oproti jiným verzím celkem lehký – 1575 kg. To se kladně podepsalo na jízdních vlastnostech. Pocit z řízení bych přirovnal klidně k o kategorii menšímu vozu. Sice cítíte, že máte vyšší těžiště, ale vůz velmi ochotně mění směr a pokud chcete jet svižněji, můžete si navolit režim Sport, který přitvrdí adaptivní tlumiče a eliminují se tak náklony karoserie. O žádném velkém divočení nemůže být řeč, ale oproti dvoulitrovému TDI se čtyřkolkou a automatem projíždí zatáčky o poznání lépe. Odhlučnění je velmi dobré, řazení přesné a řízení je ve srovnání s ostatními SUV slušné. Jízdní komfort je výborný, obzvláště pak v komfortním režimu je jízda plavná a příjemná. Občas se vůz umí ale rozhoupat, ale to umí eliminovat režim Normal.

img-responsive

Škoda Kodiaq | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

Pohonná jednotka je kultivovaná a opravdu tichá. Několikrát jsem na semaforu měl dojem, že se mi vypnul motor, ale při pohledu na otáčkoměr jsem zjistil, že motor běží. Zároveň je vybaven technologií ACT, která při mírné zátěži vypíná dva válce, díky čemuž se snižuje spotřeba paliva. Motor 1,5 TSI má 110 kW a 250 Nm. Při 130 km/h točí na 6 rychostní stupeň 2500 tis otáček. Akcelerace na stovku zabere 9,8 sekund a maximální rychlost činí 206 km/h.

img-responsive

Škoda Kodiaq | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Dynamika po městě je naprosto dostačující. Na dálnici je to už trochu slabší, ale rozhodně ne slabé. Pokud chcete zrychlit, projeví se nižší kroutící moment a musíte už motor trochu více točit. Vzhledem k tomu, že je ale kabina dobře odhlučněná, není to vyloženě rušivé. Nutno ale podotknout, že jsem s vozem jezdil převážně sám. Jakmile povezete 4 pasažéry a plný kufr, bude to znát.

Příjemným překvapením byla spotřeba, která se dá držet s lehkou nohou na těchto hodnotách:

Město: 6 – 8 l

Kombinovaná: 6,8 l

Dálnice: 7,4 l

Okresky: 5,5 – 6 l

img-responsive

Škoda Kodiaq | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ceny

Nejlevnější Kodiaq je ve výbavě Ambition s námi testovaným motorem 1,5 TSI s manuálem. Startuje na 864 tisíc. Naše výbava Style začíná na 934 tis. Příplatek za automatickou převodovku DSG činí 50 tisíc. Dvoulitrové TDI (110 kW, Style) s automatem a pohonem předních kol stojí 1 034 900 Kč.

img-responsive

Škoda Kodiaq | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Náš konkrétní vůz měl příplatkovou výbavu za více než 200 tisíc, takže cena celkem výrazně překročila hranici 1,1 milionu korun. Vůz byl sice krásně vybavený, ale přeci jen to za základní motorizaci není málo peněz.

img-responsive

Škoda Kodiaq | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Škoda Kodiaq je příjemný rodinný vůz, který zaujme praktičností, kvalitou zpracování, ergonomií, jízdním komfortem a dalšími aspekty. V nabídce je několik různých specifikací a vzhledem k vzrůstajícím cenám bude čím dál tím více zákazníků přemýšlet o nejlevnější motorizaci – 1.5 TSI 110 kW.

Motor kupodivu ve velikém Kodiaqu funguje dobře. Po městě je dynamika dostačující a ani na dálnici se neztratí, jen je potřeba jej o něco více hnát do otáček, což vzhledem k slušnému odhlučnění není obtěžující. Pokud patříte ke skupině uživatelů, kteří jezdí převážně kratší vzdálenosti a nesháníte vyloženě dálničního křižníka, bude vám tento Kodiaq stačit. Naftové 2.0 TDI (110 kW, DSG, pohon předních kol) sice poskytne o kousek lepší pružnost a o cca litr nižší spotřebu, ale váží o 130 kg víc a je o 100 tisíc dražší. Kodiaq 1.5 TSI Style překvapil a zaslouží si 8/10 bodů.

img-responsive

Škoda Kodiaq | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Kodiaq 1.5 TSI – stačí základní benzinová motorizace na rodinné SUV?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 12.10.2022 11:29 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen představí na jaře 2023 veřejnosti nový model ID.3

Nový Volkswagen ID.3 na skicách

Ilustrační foto

Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

Toyota vvyvíjí vodíkový Hilux

Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

De Tomaso P900

De Tomaso P900, hypersport s V12, který umí točit až 12 300 ot./min

Ilustrační foto

McLaren musel prodat část vzácných veteránů, důvod prozradil

Ford Kuga 1.5 EcoBoost

TEST: Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-line X – stačí základní benzinový motor na větší SUV?

ford ranger

Nejprodávanější evropský pick-up - Ford Ranger přijíždí v nové luxusní výbavě Platinum

Ilustrační foto

Proč se na mě lepí? Jak mají vypadat rozestupy

Nokian se ve střední Evropě zaměřuje na nabídku celoročních pnaumatik

Češi začínají hledat úspory, tahle volba nemusí být šťastnou

V rámci programu WheelSwap si cyklisté a kamioňáci vyzkoušeli jiný úhel pohledu na britské silnice

S koncem roku se zhoršuje viditelnost, platí to pro řidiče i chodce

on-line prodej

Ceny v bazarech budou dál klesat, ale očekáváme nepříjemnost

Ford Mustang Mach-E

TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

Volkswagen ID.4 GTX

Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

Drako Dragon

Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

reklama

Doporučujeme

Renault 4

Renault představí nový show car Renault 4

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nejprodávanější evropský pick-up - Ford Ranger přijíždí v nové luxusní výbavě Platinum

  2. De Tomaso P900, hypersport s V12, který umí točit až 12 300 ot./min

  3. McLaren musel prodat část vzácných veteránů, důvod prozradil

  4. Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

  5. Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

  6. Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud