Caddyho s naftovým motorem jsme v testu měli hned dvakrát, nejprve verzi Maxi a poté krátkou verzi s pohonem všech kol. Dnešní recenze se podívá na zoubek benzinové variantě s obytnou vestavbou z originálního příslušenství VW, díky které si můžete na cestách ustlat prakticky kdekoliv a to během pár minut. Jak se tento obytný „prcek“ osvědčil v praxi?
Obytná vestavba
Jelikož máme v testu Caddyho už potřetí, tak se zaměříme hlavně na odlišnosti, které nabízí náš „mini bydlík“. Je zde již zmíněný „KombiBox“. Ten obsahuje rozkládací postel, pod kterou se nachází několik šuplíků, do kterých lze dát vařič a vybavení, takže budete schopni ve voze spát i vařit.
Celá tato „bedna“ je pevně ukotvená ke dnu zavazadelníku, nicméně i přesto o sobě na nerovnostech dává vědět. Caddy ovšem lehce povrzává i bez vestavby, takže se nedá říci, že je to zde vyloženě horší. Co se týče jízdního komfortu, tak tomu náklad prospívá. Tuhá zadní náprava je více zatížená a méně nervózní, takže je výsledný jízdní komfort slušný.
Manipulace s vestavbou je velice jednoduchá a intuitivní. Stačí pár minut a máte hotovo. Nejprve se rozepne pásek, který drží matraci. Poté je potřeba posunout a sklopit přední sedadla. Následuje vyklopení matrace a dvou nohou, které ji drží. No a to je vlastně vše. Délka ložné plochy je cca 190 cm.
Trochu mi ovšem vadí, že je nutné posouvat přední sedadla před každým rozložením postele. Rozhodně bych doporučil Caddy Maxi, které je delší. Pak to bude příjemnější.
Motor
O pohon vozu se stará přeplňovaná 1,5 TSI s manuální převodovkou. Motor sám o sobě není špatný, je tichý, kultivovaný a třeba v Polu či Golfu si jej dokážu představit, nicméně Caddy není úplně malé a lehké auto (1579 kg), takže bych spíše preferoval diesel. Ten nabídne lepší pružnost a zkrátka se sem hodí víc. O spotřebě nemluvě. Dynamika této 84 kW jednotky není opravdu nijak oslnivá, což dokazují i čísla. Akcelerace na stovku zabere 11,9 sekund a maximální rychlost činí 182 km/h. Také sladění motoru s převodovkou není úplně dobré. Jedničku musíte buď vytočit, aby se dvojka hezky chytla a nebo zařadíte dvojku v normální rychlosti, ale čekáte opravdu dlouho, než se dá auto do pohybu. Co rovněž není slavné, je celkové odhlučnění vozu, na cestování rychlostmi nad 130 km/h zapomeňte.
Spotřeba? Při klidné jízdě jsme naměřili tyto hodnoty:
Město: 6,5 – 8 litrů
Kombinovaná: 7,4 l
Dálnice: 8 l
Okresky: 7 l
Cena
Základní pětimístné Caddy startuje s 55 kW motorem na 620 tis včetně DPH, silnější 75 kW verze vyjde na 691 tis. Jde však o základní verze, kde nejsou v základu lakované nárazníky, což nevypadá úplně hezky. Rozhodně bych doporučil sáhnout po vyšším stupni výbavy.
Námi testovaná výbava Style s motorem 1.5 TSI a manuálem přijde na 800 tis. Včetně příplatků v testovaném voze se dostáváme na 916 tis a připočtu-li 100 tisíc za KombiBox, dotahujeme se na částku přesahující milion korun. Při výběru bych rozhodně zvážil i verzi California.
Závěr
Volkswagen Caddy 1,5 TSI Style s kempovací vestavbou je skvělý nápad, ale k dokonalosti mu ještě dost schází. Vestavba ve voze má sice za následek plavnější jízdu, ale zase lehce vrže. Manipulace s ní je ale velice jednoduchá a spaní ve voze pohodlné. Výhodou je také slušné množství šuplíků pod postelí, kde si můžete udělat kuchyňku a uskladnit vybavení.
Největší kámen úrazu je mdlý benzínový motor, který se sem jednoduše nehodí. Doporučil bych sáhnout po dieselu, který bude mít lepší pružnost a nižší spotřebu při dlouhých cestách, pro které je tento „minicamper“ určen. Další věcí, která by přidala na praktičnosti, je verze Maxi s prodlouženým rozvorem. Taková specifikace by mi dávala smysl a pokud bychom ještě zaškrtli nižší stupeň výbavy, nebyla by ani o tolik dražší. Naše benzinová konfigurace s krátkým rozvorem si odváží 5/10 bodů.
Plusy
Praktičnost
Solidní výbava
LED světlomety
Kompaktní rozměry
Obytná vestavba
Minusy
Ergonomie
Mdlý motor
Odhlučnění
Vyšší cenovka
Lacinější materiály
Vyšší spotřeba na dálnici
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.