Caddyho s naftovým motorem jsme v testu měli hned dvakrát, nejprve verzi Maxi a poté krátkou verzi s pohonem všech kol. Dnešní recenze se podívá na zoubek benzinové variantě s obytnou vestavbou z originálního příslušenství VW, díky které si můžete na cestách ustlat prakticky kdekoliv a to během pár minut. Jak se tento obytný „prcek“ osvědčil v praxi?
Obytná vestavba
Jelikož máme v testu Caddyho už potřetí, tak se zaměříme hlavně na odlišnosti, které nabízí náš „mini bydlík“. Je zde již zmíněný „KombiBox“. Ten obsahuje rozkládací postel, pod kterou se nachází několik šuplíků, do kterých lze dát vařič a vybavení, takže budete schopni ve voze spát i vařit.
Celá tato „bedna“ je pevně ukotvená ke dnu zavazadelníku, nicméně i přesto o sobě na nerovnostech dává vědět. Caddy ovšem lehce povrzává i bez vestavby, takže se nedá říci, že je to zde vyloženě horší. Co se týče jízdního komfortu, tak tomu náklad prospívá. Tuhá zadní náprava je více zatížená a méně nervózní, takže je výsledný jízdní komfort slušný.
Manipulace s vestavbou je velice jednoduchá a intuitivní. Stačí pár minut a máte hotovo. Nejprve se rozepne pásek, který drží matraci. Poté je potřeba posunout a sklopit přední sedadla. Následuje vyklopení matrace a dvou nohou, které ji drží. No a to je vlastně vše. Délka ložné plochy je cca 190 cm.
Trochu mi ovšem vadí, že je nutné posouvat přední sedadla před každým rozložením postele. Rozhodně bych doporučil Caddy Maxi, které je delší. Pak to bude příjemnější.
Motor
O pohon vozu se stará přeplňovaná 1,5 TSI s manuální převodovkou. Motor sám o sobě není špatný, je tichý, kultivovaný a třeba v Polu či Golfu si jej dokážu představit, nicméně Caddy není úplně malé a lehké auto (1579 kg), takže bych spíše preferoval diesel. Ten nabídne lepší pružnost a zkrátka se sem hodí víc. O spotřebě nemluvě. Dynamika této 84 kW jednotky není opravdu nijak oslnivá, což dokazují i čísla. Akcelerace na stovku zabere 11,9 sekund a maximální rychlost činí 182 km/h. Také sladění motoru s převodovkou není úplně dobré. Jedničku musíte buď vytočit, aby se dvojka hezky chytla a nebo zařadíte dvojku v normální rychlosti, ale čekáte opravdu dlouho, než se dá auto do pohybu. Co rovněž není slavné, je celkové odhlučnění vozu, na cestování rychlostmi nad 130 km/h zapomeňte.
Spotřeba? Při klidné jízdě jsme naměřili tyto hodnoty:
Město: 6,5 – 8 litrů
Kombinovaná: 7,4 l
Dálnice: 8 l
Okresky: 7 l
Cena
Základní pětimístné Caddy startuje s 55 kW motorem na 620 tis včetně DPH, silnější 75 kW verze vyjde na 691 tis. Jde však o základní verze, kde nejsou v základu lakované nárazníky, což nevypadá úplně hezky. Rozhodně bych doporučil sáhnout po vyšším stupni výbavy.
Námi testovaná výbava Style s motorem 1.5 TSI a manuálem přijde na 800 tis. Včetně příplatků v testovaném voze se dostáváme na 916 tis a připočtu-li 100 tisíc za KombiBox, dotahujeme se na částku přesahující milion korun. Při výběru bych rozhodně zvážil i verzi California.
Závěr
Volkswagen Caddy 1,5 TSI Style s kempovací vestavbou je skvělý nápad, ale k dokonalosti mu ještě dost schází. Vestavba ve voze má sice za následek plavnější jízdu, ale zase lehce vrže. Manipulace s ní je ale velice jednoduchá a spaní ve voze pohodlné. Výhodou je také slušné množství šuplíků pod postelí, kde si můžete udělat kuchyňku a uskladnit vybavení.
Největší kámen úrazu je mdlý benzínový motor, který se sem jednoduše nehodí. Doporučil bych sáhnout po dieselu, který bude mít lepší pružnost a nižší spotřebu při dlouhých cestách, pro které je tento „minicamper“ určen. Další věcí, která by přidala na praktičnosti, je verze Maxi s prodlouženým rozvorem. Taková specifikace by mi dávala smysl a pokud bychom ještě zaškrtli nižší stupeň výbavy, nebyla by ani o tolik dražší. Naše benzinová konfigurace s krátkým rozvorem si odváží 5/10 bodů.
Plusy
Praktičnost
Solidní výbava
LED světlomety
Kompaktní rozměry
Obytná vestavba
Minusy
Ergonomie
Mdlý motor
Odhlučnění
Vyšší cenovka
Lacinější materiály
Vyšší spotřeba na dálnici
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.