Před nedávnem jsme si pro vás připravili test Hyundai Bayon s přeplňovaným litrovým motorem a prostřední výbavou Smart. Nyní tu pro vás máme vrchol nabídky v podobě mild hybridního provedení ve výbavě STYLE. Jaké jsou zásadní rozdíly? A stojí za to si připlatit?
VzhledJelikož test vozu Hyundai Bayon byl na našich stránkách zveřejněný asi před týdnem, není potřeba znovu opakovat to, co již bylo řečeno, ale podíváme se na podstatnější změny.
Dnes popisovaný vůz je lakovaný v barvě Mangrove Green Pearl s černou střechou. Musím uznat, že díky této barevné kombinaci Bayon prokoukl, vypadá výrazně lépe, než předchozí vůz, který byl celý v modré barvě.
Ač přední část Bayona stále připomíná znuděného sumce, dvoubarevné lakování mu velmi prospělo. Na předchozího modrého Bayona jsem slyšel poznámky ve stylu "měl by aspirovat na titul Nejškodlivější auto roku". U tohoto dvoubarevného provedení jsem především od ženy slyšel, že se jí malý Hyundai docela líbí. Proto bych si dovolil upravit staré rčení "kola dělají auto" na nové rčení "barva dělá auto".
Vzhled je velice individuální záležitost, a proto nelze říct jednoznačně, že Hyundai Bayon není hezké auto. Co ale jednoznačně říci lze, je to, že Hyundai Bayon je jedním z nejvýraznějších vozů na trhu. A ve dvoubarevném provedení je jeho vzhled ještě o fous výraznější.
UvnitřHlavním rozdílem je jiný infotainmentu. Ve dříve testovaném Bayonu byl 8palcový dotykový displej bez integrované navigace s "podporou" android auto, se kterým jsem byl po uživatelské stránce velice nespokojen. V současném voze se nachází integrovaná navigace s 10,25" dotykovým displejem infotainmentu. Rád bych řekl, že je tato navigace lepší než v levnější verzi, kde "funguje" přes android auto a věčně se seká. Ano, lepší je, ale stále není dobrá. Sice se neseká, ale její grafika je strašná. Požadovanou cestu ukazuje v zelené barvě, na zeleně zbarvené silnici, tudíž při letmém pohledu není dobře patrné, kudy má řidič vlastně jet. Opravdu nechápu čím myslel ten, kdo toto navrhl.
Další velkou změnou je ovládání automatické klimatizace. Namísto skvělých otočných ovladačů jsou zde dva přepínače na nastavení teploty a regulaci ventilátoru. Mezi nimi je malý displej a vespod 9 tlačítek. Ovládání je poměrně intuitivní, ale trojice otočných ovladačů v levnější verzi je lepší.
Jinak uvnitř je to stále takové, jaké to má být. I přes kompaktní vnější rozměry je uvnitř místa dost. A to jak v první řadě, ve druhé, tak i v zavazadlovém prostoru, který nabízí v základu 411 litrů objemu a po sklopení zadních sedadel se do Bayonu naskládá až 1205 litrů. Jen pod podlahou zavazadlového prostoru je v případě mild hybridu méně místa, jelikož část padla za oběť baterii.
Hyundai Bayon je ve většině případů dostatečně praktický. Avšak někdy jeho vnitřní rozměry nestačí. Během testu jsem jel s manželkou a 7 měsíčním synem na hory. Bohužel, aby se do vozu vešly moje lyže, musel jsem sklopit menší část zadních opěradel dělených 60:40 a také přední sedadlo posunout úplně dopředu a opěradlo také sklopit směr palubní deska, tím pádem se již jako sedačka pro pasažéra použít nedala. Pak už se do Bayonu lyže vešly. Jenomže na 60% zbylé zadní lavice je nereálné dát autosedačku a jakkoliv velkého, či malého dospělého člověka. Tudíž na hory se jelo bez lyží.
Vrchol nabídky
Pod kapotou vrcholného Hyundai Bayon se nachází přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 T-GDI kombinovaný se 48V mild hybridním pohonem. Výkon 88 kW (120 koní) od 6000 ot./min a točivý moment 200 N.m. dostupný mezi 2000 a 3500 ot./min. putují na kola přední nápravy přes 7 stupňovou dvousložkovou automatickou převodovku DCT.
V reálu lepší než na papíře
Na papíře vypadá rozdíl mezi slabším a silnějším "litrem" téměř zanedbatelně. Zrychlení z 0 na 100 km/h lepší o 0,3 s a maximální rychlost vyšší o 2 km/h ve prospěch o 20 koní silnějšího motoru se můžou jevit jako zbytečný příplatek. Ale realita je úplně jiná. Nevím, jak se to konstruktérům podařilo, ale tříválec v testovaném mild hybridu s automatem působil daleko svižnějším tempem a zároveň byl pocitově daleko kultivovanější. U 100 koňové verze jsem s láskou vzpomínal na 1.0 TSI od VW, ale zde mi celkový projev pohonné jednotky přijde ještě o fous lepší než u německého konkurenta.
Slušný motor s dobrou převodovkou je kombinován s dobře naladěným podvozkem. Díky tomu je celkový výsledný jízdní dojem výborný. Jízda je komfortní a jízdní vlastnosti vyspělejší než co napovídají vnější rozměry. S čistým svědomím bych jízdní projev vrcholného Hyundai Bayon přirovnal k o jednu třídu větším a dvě třídy dražším vozům.
Spotřeba
Testovaný vůz jezdil po městě v průměru za 5,5 litrů. Také po okresních silnicích při dodržování zákonných rychlostních limitů není problém dostat se na 5,5 litru. Trochu horší, ale ne o moc, je to s jízdou na dálnici. Bayon při 130 km/h točí na sedmý rychlostní stupeň 2950 ot./min a spotřebuje 6,8 litrů na 100 km. Na zasněžených horských silnicích spotřeba stoupla přes 10 litrů na 100 km.
Na konci testu byla průměrná spotřeba 6,3 litrů na 100 km. Neudělat si výlet do hor, zcela jistě by nebyl problém vejít se do 6 litrů na 100 km. Což vzhledem k venkovním nízkým teplotám považuji za skvělý výsledek.
Cena
Testované provedení je úplný vrchol nabídky. Včetně příplatkové výbavy, kde někdejší položka je automatická převodovka, stojí bezmála 650 000 Kč.
Závěr
Hyundai Bayon ve vrcholné specifikaci je výrazně lepší vůz, než jakým byl minule testovaný model ze středu ceníkového pole. Nabízí nejen lepší výbavu, ale hlavně daleko lepší dynamické vlastnosti i lepší kultivovanost.
Pokud se vám líbí poněkud kontroverzní vzhled, pak vám Bayon ve vrcholné verzi můžu s čistým svědomím doporučit. Je opravdu dobrý.
Plusy:
- Mild hybrid s DCT jede daleko lépe než slabší 1,0 T-GDI v manuálu
- výbava
- spotřeba
Mínusy:
- grafika navigace, zelená na zelené? Kdo to vymyslel?
- není to auto na lyže
- kontroverzní vzhled
Typ motoru:
Přeplňovaný R3 + Mild Hybrid
Palivo:
Benzín
Zdvihový objem:
998 ccm
Výkon:
88 kW (120 k)
Točivý moment:
172 N.m-
Převodovka:
A7
Poháněná kola:
přední
Délka:
4180 mm
Šířka:
1775 mm
Výška:
1490 mm
Rozvor:
2580 mm
Zavazadlový prostor:
411 / 1205 litrů
Provozní hmotnost:
1255kg
V-max:
185 km/h
0-100 km/h:
10,4 s
Spotřeba
6,3 l / 100 km
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.