Mercedes W124 je perspektivní youngtimer, který se stále dá pořídit za přijatelné peníze. Pěkné kousky v originálním stavu na ceně již padat nebudou, je jich čím dál méně. Je příjemným společníkem na pomalé brouzdání krajinou a mě okouzlil tak, že jsem si ho rovnou koupil.
Úvod
Model v roce 1984 navázal na úspěšného předchůdce W123, jenž si vysloužil přezdívku piano. V roce 1995 ikonickou W124 nahradil model W210 přezdívaný masařka a započal novou éru značení modelů - E class.
Teď už ale k našemu testovanému kousku, který má označení 300E. Pod kapotou pracuje benzinový třílitrový šestiválec o výkonu 132kw s automatickou čtyř stupňovou převodovkou. Tento konkrétní vůz byl vyroben v roce 1987 a do ČR dovezen v roce 1993. Jedná se o první verzi před faceliftem, která se liší především přední kapotou a maskou.
Interiér
Materiály uvnitř jsou příjemné a celkový pocit z interiéru je velmi útulný. Dílenské zpracování je povedené. Výbava je i na dnešní poměry slušná - klimatizace, elektrická okna, kůže atd. Nicméně jiné vybavenější W124 mohou nabízet i elektrická sedadla s výhřevem, elektrický šíbr, elektrickou roletu na zadní okno a mnoho dalších příplatků. Co mi nevyhovuje je vysoký posez za volantem a vlastně i obrovský volant, díky kterému si nemohu najít ideální pozici.
Ergonomie není nejlepší a bohužel kožený interiér občas umí pěkně zavrzat. Nicméně je nutné brát v potaz to, že má již přes 30 let a skoro čtvrt milionu kilometrů najeto, dalo by se tedy říct, že je akorát zajetý.
Jízda
Jak jezdí? Jako loď na kolech. Podvozek je naladěn velmi komfortně, nerovnosti filtruje skvěle, avšak na rychlé průjezdy zatáček zapomeňte. Sice to umí, ale je znát, že na to není auto stavěné nehledě na mizerné boční vedení sedadel. Naklání se jako záoceánský parník při bouřce. Celý pocit jako z lodi podtrhuje volant, který ve mně evokuje spíš kormidlo. Vyzdvihnout musím rejd (45°), díky němuž je manévrovatelnost opravdu na dobré úrovni. Řízení je bez zpětné vazby s dlouhým převodem. Převodovka řadí hladce, ale dlouho, takže pokud potřebujete předjet na okresce kamion, doporučuju manuálně podřadit.
Motor
Atmosférický motor je skvělý, dynamikou předčí mnoho nových aut, má úžasně kultivovaný projev s pěkným zvukem a lineárním zátahem. Ve vysokých otáčkách umí pěkně zařvat. 4 stupňová převodovka sice řadí plynule a hladce, ale velmi pomalu. Při dálničních 130 km/h točí lehce přes 3000 otáček, takže jde o příjemného společníka i na delší trasy.
Spotřeba paliva se při klidné okreskové jízdě pohybuje okolo 8 litrů, ve městě si vezme klidně 12 litrů.
Spolehlivost Obecně platí, že staré Mercedesy jsou "držáci" a nemají problém najet milion kilometrů, pokud člověk auto řádně servisuje. Pozor se musí dávat na korozi, kterou jsou pověstné. Zlobit může také systém vstřikování paliva Ke-jetronic, případně doporučuji dávat pozor na kabelový svazek elektroinstalace, který byl v letech 1991-96 velmi nekvalitní a hrozí riziko, že se rozpadne (toto riziko platí pro více modelů-motorů Mercedes z těchto let). Za nový svazek dáte kolem 15 tisíc. Obecně platí, že čím jednodušší auto, tím spolehlivější, takže pokud chcete nejspolehlivější W124, kupte atmosférickou 200d bez výkonu a výbavy.
Ceny - sedan
Nejlevnější čtyřválcové W124 stojí okolo 40 tisíc. Jedná se většinou o velmi zašlé vozy, které budou vyžadovat velikou péči a finanční „injekci“.
Pěkné čtyřválce se dají pořidit okolo 80 tisíc.
Pokud chcete námi testovaný (druhý nejsilnější – 132kw) benzinový šestiválec, musíte si připravit alespoň 90 tisíc, nicméně pokud chcete zachovalý kus, který nebudete muset nejdřív důkladně „oservisovat“, připravte si cca 120 – 180 tisíc.
Šestiválec o výkonu 162/170kw je téměř nejdražší
Pomyslným vrcholem jsou osmiválce s označením 400/420 - 205kw, kterých je na inzerci jako šafránu a když už se nějaký objeví, cenovka je okolo 400 tisíc, pokud byste chtěli vrcholovou E500, musíte si připravit alespoň dvojnásobek.
Ceny u ostatních karosářských variant jsou velmi různorodé, kombi jsou nejlevnější, coupe cca o 20% dražší než sedany a ceny kabrioletů jsou již velmi vysoko – 300-500 tisíc.
Závěr Závěrem se dá říct, že Mercedes W124 je pohodlné a spolehlivé auto, které na popularitě mezi nadšenci roste, podobně jako roste cena zachovalých kousků se zajímavým motorem a výbavou. Starší kusy mají přes 30 let, tudíž pokud koupíte pěkný kus, je možné jej přihlásit na veteránské značky a platit tak minimální povinné ručení.
W124 si zaslouží 8/10 bodů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.