Test: Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204). Který koupit, proč a za kolik?

Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204)
Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204), foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
AutoRoad.cz , Lukáš Suchý 29. listopadu 2020 17:54
Sdílej:

„Nové je vždy lepší“. Vážně? Hodně lidí má názor, že nové automobily jsou vždy o kus dál, než jejich předchůdci. A jiní mají zase opačný názor. Pokusíme se tuto otázku rozlousknout na příkladu dvou céčkových Mercedesů.

Starší C-class - 2000 - 2007 (kódové označení W203, v případě kombi S203) Oblíbené auto, které je i dnes velmi populární a lze ho v hojném počtu vidět v bazarech, na inzercích apod. Říká se o něm, že jde o spolehlivé a kvalitní auto. Největší slabinou může být koroze a elektronika.

Novější C-class – 2008 – 2014 (kódové označení W204, v případě kombi S204)Mnoho věcí je oproti předchůdci na lepší úrovni, ale bohužel to platí i naopak. Široká škála motorů nabízí jak „držáky“, tak „nespolehlivce“.

ExteriérDesign je vždy individuální, ale za nás je rozhodně povedenější novější céčko. Je dospělejší, mohutnější a zkrátka působí o dost moderněji. Antikorozní ochrana karoserie je také na mnohem lepší úrovni nežli u předchůdce.

InteriérUvnitř už je to ale jiná písnička. Novější céčko má oproti předchůdci použité laciné materiály. Je sice o trochu prostornější, ale celkový dojem z interiéru je smutný – ne příliš povedená palubní deska a středový panel. Dobrá ergonomie to bohužel nezachrání.Nutno podotknout, že jsme pro srovnávací test měli generaci S203 po faceliftu (2007), která má interiér oproti „předfaceliftu“ poměrně dost vylepšený. Céčka před modernizací mezi lety 2000 – 2005 měly vzhledově vnitřek také slabší – materiály byly ovšem kvalitní a měkčené.

JízdaNo, začneme komfortem, který by měl být pro Mercedes na prvním místě. Jednoznačně vyhrává opět starší generace S203. Podvozek je naladěn dle mého názoru tak akorát, je pohodlný i na horších cestách, ale nedostanete z jízdy mořskou nemoc, jako u starých Mercedesů z 80-90 let.Novější céčko je o poznání tvrdší, díky čemuž je rychlejší jízda na okresce zábavnější a vůz se méně naklání. Ale ruku na srdce – když bych si chtěl koupit auto na rychlé vymetání okresek, koupil bych si BMW, možná Audi, ale ne Mercedes. Ten si přece lidé kupují pro jeho pohodlnost, dospělost, kvalitní materiály apod.

MotoryDost motorů v nové generaci je převzato od předchůdce a pouze modernizováno. U obou generací platí, že pokud chcete spolehlivé auto především na kratší vzdálenosti, které alespoň trochu „jede“, je dobré sáhnout po benzinovém čtyřválci přeplňovaným kompresorem (spotřeba kolem 10 litrů). Dynamika není nijak závratná, ale rozhodně nebudete brzdou provozu. Do roku 2002 byl k dispozici i atmosférický čtyřválec C180, který je ideální pro někoho, kdo nepotřebuje silný vůz, ale chce nízkou spotřebu – okolo 7 litrů.Pokud ale jezdíte dálky a nepotřebujete příliš výkonný motor a prioritou je spotřeba, tak doporučujeme motorizace 200/220 CDI (spotřeba okolo 6 litrů). Pokud chcete generaci S203, musíme taktéž doporučit výkonnější pětiválec 270 CDI a šestiválec 320 CDI – oba motory jsou pověstné tím, že jsou téměř nesmrtelné a běžně najíždějí přes 500 tisíc kilometrů, pokud se nepodceňuje servis. Vždy ale zkontrolujte vstřikovače paliva a žhavicí svíčky – výměna za nové může stát nemalé peníze.

PřevodovkyPozor dávejte také na převodovky. Automaty jsou sice poměrně vydařené a k „mercedesovské“ povaze se hodí, ale jejich opravy nejsou levné. Obecně platí, že 5 stupňové převodovky vydrží více, než ty modernější 7 stupňové. Doporučujeme je řádně servisovat a před koupí zkontrolovat.Manuální převodovky Mercedesu nikdy moc nešly - ne příliš přesné řazení, nicméně servis je oproti automatům levnější.

CenyS203 před FL (facelift) se dají pořídit už okolo 30-40 tisíc, ale půjde o velmi unavené zašlé - zrezlé kousky, doporučujeme určitě připlatit a vzít nějaký zachovalejší, který bude stát okolo 60 tisíc.Modernější vozy po FL jsou znatelně dražší a začínají na nějakých 60 – 70 tisících a opět platí to, že je lepší brát kousky od nějakých 80-90 tisíc a v lepším stavu.S204 seženete už od 130 tisíc, ale opět doporučujeme vybrat dražší a hezčí kusy. Více informací o S204 zde.

ZávěrTak které je lepší? Nové nebo staré?Pokud chcete moderně vypadající auto, máte na něj našetřeno alespoň 180 tisíc, nevadí vám tvrdší podvozek (oproti starším Mercedesům), nepotřebujete příliš kvalitní materiály v interiéru, tak si kupte novější C-class S204.Pokud vám nevadí starší design, máte v „prasátku“ okolo 60 – 120 tisíc, máte radši komfort a kvalitní materiály uvnitř vozu, nerozhází vás nějaká menší povrchová koroze případně elektronika, která si občas může žít vlastním životem, sáhněte po C-class S203 a rozhodně chybu neuděláte.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.