„Nové je vždy lepší“. Vážně? Hodně lidí má názor, že nové automobily jsou vždy o kus dál, než jejich předchůdci. A jiní mají zase opačný názor. Pokusíme se tuto otázku rozlousknout na příkladu dvou céčkových Mercedesů.
Starší C-class - 2000 - 2007 (kódové označení W203, v případě kombi S203) Oblíbené auto, které je i dnes velmi populární a lze ho v hojném počtu vidět v bazarech, na inzercích apod. Říká se o něm, že jde o spolehlivé a kvalitní auto. Největší slabinou může být koroze a elektronika.
Novější C-class – 2008 – 2014 (kódové označení W204, v případě kombi S204)Mnoho věcí je oproti předchůdci na lepší úrovni, ale bohužel to platí i naopak. Široká škála motorů nabízí jak „držáky“, tak „nespolehlivce“.
ExteriérDesign je vždy individuální, ale za nás je rozhodně povedenější novější céčko. Je dospělejší, mohutnější a zkrátka působí o dost moderněji. Antikorozní ochrana karoserie je také na mnohem lepší úrovni nežli u předchůdce.
InteriérUvnitř už je to ale jiná písnička. Novější céčko má oproti předchůdci použité laciné materiály. Je sice o trochu prostornější, ale celkový dojem z interiéru je smutný – ne příliš povedená palubní deska a středový panel. Dobrá ergonomie to bohužel nezachrání.Nutno podotknout, že jsme pro srovnávací test měli generaci S203 po faceliftu (2007), která má interiér oproti „předfaceliftu“ poměrně dost vylepšený. Céčka před modernizací mezi lety 2000 – 2005 měly vzhledově vnitřek také slabší – materiály byly ovšem kvalitní a měkčené.
JízdaNo, začneme komfortem, který by měl být pro Mercedes na prvním místě. Jednoznačně vyhrává opět starší generace S203. Podvozek je naladěn dle mého názoru tak akorát, je pohodlný i na horších cestách, ale nedostanete z jízdy mořskou nemoc, jako u starých Mercedesů z 80-90 let.Novější céčko je o poznání tvrdší, díky čemuž je rychlejší jízda na okresce zábavnější a vůz se méně naklání. Ale ruku na srdce – když bych si chtěl koupit auto na rychlé vymetání okresek, koupil bych si BMW, možná Audi, ale ne Mercedes. Ten si přece lidé kupují pro jeho pohodlnost, dospělost, kvalitní materiály apod.
MotoryDost motorů v nové generaci je převzato od předchůdce a pouze modernizováno. U obou generací platí, že pokud chcete spolehlivé auto především na kratší vzdálenosti, které alespoň trochu „jede“, je dobré sáhnout po benzinovém čtyřválci přeplňovaným kompresorem (spotřeba kolem 10 litrů). Dynamika není nijak závratná, ale rozhodně nebudete brzdou provozu. Do roku 2002 byl k dispozici i atmosférický čtyřválec C180, který je ideální pro někoho, kdo nepotřebuje silný vůz, ale chce nízkou spotřebu – okolo 7 litrů.Pokud ale jezdíte dálky a nepotřebujete příliš výkonný motor a prioritou je spotřeba, tak doporučujeme motorizace 200/220 CDI (spotřeba okolo 6 litrů). Pokud chcete generaci S203, musíme taktéž doporučit výkonnější pětiválec 270 CDI a šestiválec 320 CDI – oba motory jsou pověstné tím, že jsou téměř nesmrtelné a běžně najíždějí přes 500 tisíc kilometrů, pokud se nepodceňuje servis. Vždy ale zkontrolujte vstřikovače paliva a žhavicí svíčky – výměna za nové může stát nemalé peníze.
PřevodovkyPozor dávejte také na převodovky. Automaty jsou sice poměrně vydařené a k „mercedesovské“ povaze se hodí, ale jejich opravy nejsou levné. Obecně platí, že 5 stupňové převodovky vydrží více, než ty modernější 7 stupňové. Doporučujeme je řádně servisovat a před koupí zkontrolovat.Manuální převodovky Mercedesu nikdy moc nešly - ne příliš přesné řazení, nicméně servis je oproti automatům levnější.
CenyS203 před FL (facelift) se dají pořídit už okolo 30-40 tisíc, ale půjde o velmi unavené zašlé - zrezlé kousky, doporučujeme určitě připlatit a vzít nějaký zachovalejší, který bude stát okolo 60 tisíc.Modernější vozy po FL jsou znatelně dražší a začínají na nějakých 60 – 70 tisících a opět platí to, že je lepší brát kousky od nějakých 80-90 tisíc a v lepším stavu.S204 seženete už od 130 tisíc, ale opět doporučujeme vybrat dražší a hezčí kusy. Více informací o S204 zde.
ZávěrTak které je lepší? Nové nebo staré?Pokud chcete moderně vypadající auto, máte na něj našetřeno alespoň 180 tisíc, nevadí vám tvrdší podvozek (oproti starším Mercedesům), nepotřebujete příliš kvalitní materiály v interiéru, tak si kupte novější C-class S204.Pokud vám nevadí starší design, máte v „prasátku“ okolo 60 – 120 tisíc, máte radši komfort a kvalitní materiály uvnitř vozu, nerozhází vás nějaká menší povrchová koroze případně elektronika, která si občas může žít vlastním životem, sáhněte po C-class S203 a rozhodně chybu neuděláte.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.