Harjanto se hájí, Wehrlein mu nic nevyčítá

Robert RoBertino Pavelka, 2. srpna 2016, 10:00 Google+

Nejen na špici se piloti občas "nepotkají" v té nejlepší konstelaci. Stačí vzpomenout na GP Monaka a škodu v týmu Sauber. Tým Manor se tak často do hledáčku médií nedostává, ale poslední dny je tomu jinak, i proto se obrátila pozornost jeho počínání v Německu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rio Harjanto v Silverstone

Rio Harjanto v Silverstone | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Po té sympatičtější stránce se o zviditelnění Manoru stará Pascal Wehrlein. především jeho bodový zisk v Rakousku vyvolal "mini-Manor-manii" a vzrůstající zájem. Pak ale přišly spekulace o výměně Harjanta a dohady o jeho účasti v německém závodě. Jestli se tato skutečnost promítla do Riova výkonu na Hockenheimringu, těžko říci, nicméně faktem je, že v rané fázi závodu došlo ke vzájemné kolizi mezi oběma piloty stáje a asijský pilot byl v incidentu v zatáčce 6 namočen o něco více. Přesto, že jeho týmový kolega nepůsobil nijak rozzlobeným dojmem.

"Vlastně se nic nestalo, zkusil to vnitřkem, dotkl se mého kola a bylo to. Domnívám se, že v tom nebyl úmysl. Neměl jsem s tím žádný problém. Mohlo to samozřejmě dopadnout podstatně hůř, ale na mém voze se nic zásadního nestalo, Rio měl drobně poškozené přední křídlo a s tím se dalo závodit," popisuje situaci Pascal Wehrlein.

img-responsive

Rio Harjanto jede poslední závody pod existenčním tlakem (foto ze Silverstone) | foto: Manor Racing

Sám Harjanto přišel s názorem, že poškození spoileru nevzalo týmu šanci bojovovat se Saubery, byl rád, že jeho kontakt s Wehrleinem skončil takhle, protože kolize by nejspíš vážněji poškodila oba vozy. "Od začátku závodu jsem se snažil vylepšit si pozici a před zatáčkou 6 jsem myslel, že jsem rychlejší, proto jsem se rozhodl do ní naplánovat předjížděcí manévr. Využil jsem DRS, chystal se zaútočit, ale najednou jsem viděl, že Pascal už zatáčí do "šestky" a já náhle neměl místo. Šel jsem na brzdy, aby nedošlo ke kolizi, ale kolidoval jsem s jeho pravou zadní pneumatikou. Nebýt toho, možná jsem se umístil lépe a ke konci závodu se opět dostal do blízkosti Pascala. Ale s oním poškozením levé koncovky křídla jsem nějaký čas ztratil, navíc jsem poměrně brzy stavěl v boxech. Rozhodli jsme se kvůli úspoře času křídlo neměnit, ani v dalších zastávkách," vysvětluje Harjanto.

Druhý pilot Manoru v těchto dnech prožívá stav nejistoty, protože jeho sedačka je v ohrožení. Mohla by případná vina na kolizi být rozhodující nebo alespoň přitěžující okolností? Harjanto sám se vinen necítí. "Držel jsem si vnitřní stopu a nevím, jestli mě Pascal viděl. Zatáčel a já dělal všechno proto, abych do něj nenarazil, proto jsem tvrdě brzdil, jak to jenom šlo. Pokud něco takového uděláte, zablokuje se vám přední kolo a pak už nemůžete víc udělat. Naštěstí to skončilo jenom lehkým poškozením spoileru o jeho kolo, což je podstatně lepší, než aby závod pro oba skončil," dodává Harjanto.

Vytisknout

Diskuze: Harjanto se hájí, Wehrlein mu nic nevyčítá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg v závodě v Maďarsku

Zklamaný Rosberg: "Vrátím se silnější"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud