Subaru představilo na autosalonu v Tokiu novou generaci svého kompaktního kombi Levorg. Má nový přeplňovaný boxer 1.8 a celou řadu vylepšení. První Levorg byl uveden na trh v roce 2014 jako náhrada za známý Legacy. V Evropě však žádným prodejním trhákem nebyl a novinka má samozřejmě za cíl zlepšení prodejních čísel.
Již na konci minulého roku bylo automobilkou zveřejněno několik obrázků. Nyní však už máme k dispozici reálné fotky vozu. Je vidět, že sportovně střižený kombík nadále rozvíjí styl současného modelu. Nová generace má ještě ostřejší rysy, působí odvážnějším a agresivnějším dojmem.
Druhá generace má základy na platformě SGP (Subaru Global Platform), na které stojí také Impreza či XV. Byla vyvinuta s cílem snížení hmotnosti a zároveň zvýšení tuhosti karoserie, což má zlepšit jízdní vlastnosti auta a nižší obsah zplodin.
Díky větším rozměrům nabídne nová generace více místa. Rozvor je prodloužený o 20 mm (2670 mm), přičemž celkově narostla délka vozu o 65 mm (4755 mm), šířka o 15 mm (1795 mm) a výška o 5 mm (1480 mm). Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru na 561 litrů, současný evropský Levorg nabízí 522 litrů.
A nyní k technickým novinkám. Pohonné ústrojí využívá novou přeplňovanou osmnáctistovku typu boxer (plochý motor s protiběžnými písty) typický pro značku Subaru, čtyřválec s přímým vstřikováním. Ten zajistí výkon 130 kW (177 koní) a točivý moment 300 Nm. Dále se objevuje vylepšená bezstupňová převodovka CVT a tradiční pohon všech kol. Více informací o dynamice vozu zatím není k dispozici.
Interiéru vévodí nová palubní deska s 11,6 palcovým displejem infotainmentu zasazeným na výšku. Před řidičem je digitální přístrojový štít, nový je i design volantu a středový panel s voličem převodovky. Premiéru má i nová generace bezpečnostního systému EyeSight s větším počtem kamer, radarů a senzorů pro asistenční funkce.
Prodeje mají startovat v druhé polovině tohoto roku v Japonsku. Uvedení na další trhy by mělo následovat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.