Předností takového řešení je větší obytný prostor při parkování v kempu a současně nízká průjezdní výška během přepravy. Varianta s vyklápěcí střechou rozšiřuje počet nabízených modelů Nugget na čtyři. Zařadí se po bok stávajících variant: Nugget Plus s vysokou pevnou střechou, Nugget s výklopnou střechou a Nugget s vysokou pevnou střechou.
Transit Nugget Plus vychází z úspěšného užitkového modelu Transit Custom, na jeho vývoji se podílela specializovaná společnost Westfalia. Jeho největšími přednostmi jsou dobře vybavený obytný prostor v kvalitně provedené nástavbě, vyspělé asistenční systémy, moderní online funkce i úsporný vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue. Model Nugget Plus s dlouhým rozvorem nabízí ještě více prostoru než základní Nugget a navíc má zabudovanou toaletu s výklopným umyvadlem.
Obytné vozy Nugget se již dříve etablovaly v Německu. Od začátku roku 2019 je lze na vybraných evropských trzích objednávat přímo u prodejců Ford. Společnost předpokládá, že díky tomu se jich za rok 2020 prodá téměř třikrát více než v roce 2018.
Flexibilní vnitřní prostor
Snížená průjezdní výška Transitu Custom Nugget Plus s výklopnou střechou umožňuje vjezd do vícepodlažních parkovišť a usnadňuje jízdu například v situacích, kdy nad vozovku přerůstají větve stromů. Další předností je menší spotřeba paliva a v porovnání s velkými obytnými vozy také nižší poplatky na některých trajektech nebo zpoplatněných komunikacích.
Pod výklopnou střechou se nachází pohodlné lůžko. Střecha je dostatečně lehká na to, aby s ní bylo možné manipulovat ručně, a její bočnice mají voděodolnou úpravu. Navíc nevylučuje použití střešního nosiče.
Po vztyčení střechy dosahuje vnitřní výška 2,4 metru. Velké zadní okno a dvojice bočních oken propouštějí dovnitř dostatek světla, lze je však zakrýtzáclonami. Horní spací prostor je vybaven ventilačními otvory a LED čtecími lampičkami. Dvojlůžko lze přes den složit, aby byl k dispozici větší obytný prostor.
Výklopná střecha je určena pro celoroční použití. Pěnová izolace na robustním horním dílu z kompozitu pomáhá udržovat uvnitř příjemnou teplotu.
Komfortní domov na kolech s online připojením
Nové provedení modelu Nugget Plus má obytný prostor uspořádaný stejně jako stávající model s vysokou pevnou střechou. Vzadu se nachází kuchyňka, uprostřed je obytná část s jídelním koutem. Ten lze snadno přeměnit na sedadla pro tři osoby a nechybějí zde ani úchyty Isofix pro bezpečné upevnění dětských sedaček.
Větší vnitřní prostor varianty Plus umožnil instalovat dozadu ještě toaletu se sklopným umyvadlem a stahovatelnou zástěnou. Pitnou a užitkovou vodu dodávají dvě zabudované nádrže, každá o objemu 42 litrů.
Prostřednictvím sériově dodávaného palubního modemu FordPass Connect1 lze ve voze vytvořit vysokorychlostní připojení k internetu až pro 10 zařízení. Signál Wi-Fi sítě přitom dosahuje do vzdálenosti patnácti metrů od vozu.
Transit Custom Nugget je poháněn vyspělým vznětovým motorem Ford 2.0 EcoBlue, jenž se vyznačuje kultivovaným chodem, příznivým průběhem točivého momentu a nízkou spotřebou paliva. Zákazníci mají na výběr varianty o nejvyšším výkonu 96 nebo 136 kW. Obě se standardně dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou, na přání je však k dispozici i šestistupňová samočinná skříň SelectShift. Varianta s výklopnou střechou je podle předběžných výpočtů přibližně o sedm procent úspornější než Nugget Plus s vysokou pevnou střechou.2
Trh obytných vozů je na vzestupu. Většina evropských zemí hlásí dvojciferný růst3 a vzhledem k aktuálnímu trendu trávit dovolenou cestováním po vlastní ose a ve vlastní režii se očekává, že o obytné vozy bude silný zájem i do budoucna.
Řada Transit Custom Nugget má spotřebu paliva od 5,4 l/100 km a emise CO2 od 139 g/km NEDC (6,2 l/100 km, 162 g/km WLTP)
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.