Ruská společnost Aviar Motors vyvíjí nový model pod názvem Aviar R67. Z uhlíkových vláken postavený Ford Mustang má být jedním z nejrychlejších elektromobilů na světě.
Ruská společnost Aviar Motors vzala vzhled kladného Muscle car Fordu Mustang Fast back, ale místo očekávané V8 se pod uhlíkovým kabátem objevila techniku z Tesly Modelu S. R67 jezdí na podvozku Tesly Modelu S s baterií o kapacitě 100 kWh a dvěma elektromotory. Díky výkonu 617 kW (840 koní) zvládne výrazněji lehčí Fast back zrychlit z 0 na 100 km/h za fantastických 2,2 s a dosáhnout maximální rychlosti až 250 km/h.
Při prostém přesunutí karoserie původního Mustangu na podvozek Tesly by výsledná váha elektromobilu byla příliš vysoká a proto se konstruktéři uchýlili k náročné výrobě všech povrchových dílů z uhlíkových vláken. To zaručuje udržení váhy na uzdě, což přispívá k nejen úžasným dynamickým schopnostem, ale také napomáhá k lepší ovladatelnosti a co je u elektromobilů neméně důležité, je dlouhý dojezd na jedno nabití.
O tom, že Aviar R67 sdílí techniku s Teslou se můžeme přesvědčit pohledem do interiéru vozu. Zde jsou některé vypůjčené komponenty viditelné na první pohled. Tím pro Teslu nejtypičtějším je velká obrazovka multimediálního systému. Avšak interiér také prodělal mnoho změn, aby se od Tesly odlišil. Můžeme jmenovat kruhové výdechy ventilace, novou digitální přístrojovou desku a tříramenný volant.
Ruská společnost Aviar Motors tvrdí, že R67 je schopen na jedno nabití ujet až 507 km. Cena prozatím není zveřejněna, ale již nyní je jasné, že určitě nebude nízká.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.