Maxmilián Schneider je externí designer pracující pro Mitsubishi Motors Japan. Ve volném čase nakreslil svou představu nového supersportovního vozu s Wankelovým motorem uloženým za zády posádky.
Jelikož má Mazda RX-10 Vision Longtail motor umístěný až za kabinou, vypadá vůz téměř jako speciál pro vytrvalostní závody Le Man. Široké a nízké kupé zaujme obrovskými vystouplými blatníky kol a absencí zpětných zrcátek, jenž jsou nahrazeny kamerami. Přední část je vybavena LED světlomety a typickou "Mazdovskou" maskou. Zadní část konceptu nechává průhledným krytem nakouknout na pohonnou jednotku. Tento kryt má tvar inspirovaný právě Wankelovým motorem.
Skvěle vypadající supersportovní vůz je dle představ svého tvůrce hybridním vozem , kombinujícím tří-rotorovým přeplňovaným motorem o výkonu 575 kW (780 koní), jehož výkon putuje na kola zadní nápravy se dvěma elektromotory s výkonem 92 kW (125 koní) pro každé z předních kol. Celkový výkon tak dosahuje 759 kW (1030 koní). Schneider věří, že jím navržený supersport by díky této porci výkonu dokázal akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhých 2,5 s a pokračovat až ke 427 km/h.
Je velice nepravděpodobné, že bychom se něčeho takového v nejbližší době od japonské automobilky dočkali, což je opravdu škoda. Koncept Mazda RX-10 Vision Longtail v sobě kombinuje atraktivní vzhled s úžasnou technikou a dechberoucí dynamikou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?