Luxusní odnož Seatu připravila koncept Cupra Tavascan Electric Concept, jenž propojuje svalnaté proporce velkého SUV a sportovní šmrnc pětidveřového kupé. Za úžasným vzhledem nezaostává ani pohonná jednotka nabízející výkon přesahující 300 koní.
Cupra používá nejmodernější platformu MEB, kterou sdílí s koncernovými vozy VW. Lokálně bezemisní pohyb vozu zajišťují hned dva motory. Pro co nejlepší rozložení hmotnosti se nachází jeden na přední a druhý na zadní nápravě. Jedná se tedy o čtyřkolku, což v dnešní době nebývá u vozů této kategorie samozřejmostí. Nejvyšší celkový výkon činí 225 kW (306 k) a zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 6,5 s. O slušný dojezd v podobě 450 km se starají lithium-iontové akumulátory s kapacitou 77 kWh, které se nacházejí pod podlahou.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Desing exteriéru se nese v duchu přísné funkčnosti. Každý otvor i křivka nejsou jen pro parádu, ale plní svůj nezanedbatelný úkol. Ať už se jedná o zvýšení hospodárnosti, usměrňování vzduchu obtékajícího karoserii nebo chlazení akumulátorů. Dokonce i tvar nápadných 22" kol ve tvaru turbíny napomáhá k optimálnímu proudění vzduchu. Dynamické tvary podtrhuje použití speciálního laku, který dokresluje pocit síly, jaký tento koncept v pozorovateli vyvolává.
Prostorný a vzdušný interiér se nese v luxusním duchu. Tomu napomáhá výběr materiálu. Jedná se o kombinaci kůže, alcantary a uhlíkových vláken. Přední výrazně anatomická kožená sedadla jistě poskytnou tělu skvělou oporu a zároveň vypadají pohodlně. Přístrojové desce vévodí dva displeje. Menší 12,3", který poskytuje řidiči veškeré důležité informace o jízdě, doplňuje 13" displej infotainmentu , který se dá v případě potřeby natočit směrem ke spolujezdci.
CUPRA Tavascan Electric Concept je ztělesněním představy o budoucnosti značky CUPRA. Světová premiéra proběhne na letošním mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?