Technika z F1, kde tovární tým Mercedesu vládne, umožňuje kombinaci nebývalé dynamiky a skvělé spotřeby. Mercedes Benz přichází s novými kompaktními plug-in hybridy.
Německý prémiový výrobce si pro zákazníky připravil hned tři novinky. Jsou jimi plug-in hybridy s označením A 250 e, A 250 e v karosářské verzi sedan a B 250 e. Všechny vozy sází na vpředu uložený přeplňovaný zážehový čtyřválec o obsahu 1,33 litru a výkonu 118 kW, kterému je nápomocný 75 kW elektromotor. Celkový výkon, jenž na kola posílá 8 stupňová automatická převodovka, činí 160 kW a 450 N.m., což zajišťuje nebývalou dynamiku.
Nejmenší z uvedené trojice zvládne akcelerovat z nuly na sto kilometrů v hodině za dechberoucích 6,6 s. Když přidržíte pedál na podlaze, ručička tachometru se zasekne až u 235 km/h. Za to vše si nárokuje v průměru 1,4 litru na sto kilometrů. Jen pro zajímavost, když Porsche před lety přišlo se svým sportovním modelem 986 Boxter, jeho akcelerace činila 6,9 s.
Poprvé u značky Mercedes nenajdeme klasický startér na 12 V. O nastartování se stará elektromotor, který může fungovat i jako generátor. Při brzdění pomocí rekuperace vrací část energie zpět do baterií. Konstruktéři umožnili páčkami na volantu nastavit intenzitu rekuperace v pěti stupních.
Elektrická energie se uchovává ve vysokonapěťových lithium-iontových akumulátorech s kapacitou 15,6 kWh, jež jsou chytře umístěny pod zadními sedadly. Toto řešení zajišťuje, že hybridní modely nepřišly o využitelnost svých zavazadlových prostorů. Oproti konvenčním sourozencům ztratily jen pár litrů. Z nástěnné nabíječky o výkonu 7,4 kW trvá nabití z 10 na 80 % kapacity velice slušných 25 min. Čistě na elektřinu je možné ujet 70 až 77 km.
Kombinace vysokého výkonu, nízké spotřeby a nabízeného pohodlí dělá z tohoto trojlístku ideální parťáky ke každodennímu užití. O praktičnosti hovoří i na hybridní poměry neobvyklá maximálně přípustná hmotnost brženého přívěsu, jež činí 1600 kg. Podle našeho názoru u Mercedesu odvedli skvělou práci. Zajímavou otázkou však bude cena...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?