Nový Aston Martin DBS Superleggera Volante, tedy model s plátěnou stahovací střechou, se během fáze testování prototypů objevil na silnicích již několikrát, nyní však automobilka konečně představuje finální verzi. A už jen z pohledu na design a technické parametry je jasné, že tohle auto nabídne hodně zajímavé svezení.
Už samotný Aston Martin DBS Superleggera kupé patří mezi nejelegantnější sportovní vozy, jaké známe. Ve variantě Volante, tedy s plátěnou stahovací střechou, je však tahle podívaná ještě lepší. Automobilka si navíc dala za cíl uchovat dynamiku modelu kupé, jeho agresivní vzhled i dechberoucí výkon. A udělala pro to maximum.
Již na první pohled je vidět, že vůz designově vychází z modelu kupé. Jeho velká maska chladiče působí dokonale agresivně, stejně jako výrazný zadní difuzér. Automobilka provedla pouze drobné úpravy, které mají podpořit aerodynamiku vozu a jeho ovladatelnost ve vyšších rychlostech.
Došlo tak mimo jiné třeba na úpravu systému Aeroblade II, který zajišťuje dostatečný přítlak na zadní nápravě. S použitím ještě několika dalších drobných úprav se pak automobilce podařilo dosáhnout přítlačné síly 177 kilogramů, což je cca jen o 3 kg méně, než kolik generuje model kupé.
Aston navíc stále zůstává komfortním vozem, což zajišťuje látková střecha složená z osmi různých vrstev. Tu je navíc možné natáhnout či spustit během 14 sekund a zákazníci si ji mohou objednat v osmi různých barvách. Do interiéru navíc bude možné přiobjednat nové doplňky z karbonu, jako je třeba rám čelního skla nebo kryt stažené střechy.
Opomenout ale nesmíme ani skvostný motor, který se ukrývá pod přední kapotou. Tím je již tradičně 5.2 litrová V12 o výkonu 533 kW (725 k), která generuje 900 Nm točivého momentu. Motor je spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou, se kterou dokáže vůz akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3.6 sekundy. Ručička tachometru se navíc dokáže vyšplhat až k číslovce 340 km/h.
Jak je ovšem u podobných vozů zvykem, cena rozhodně není lidová. Automobilka už sice přijímá objednávky, nicméně cena tohoto úchvatného vozu startuje na částce 295 500 Euro, tedy cca 7 606 000 Kč. Dodávky prvních kusů se pak očekávají začátkem třetího čtvrtletí.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.