Karma Revero GT prošlo modernizací, pod kapotou ukrývá tříválec BMW a 535 koní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. dubna 2019, 14:24 Google+

Karma Revero, původně upravená varianta vozu Fisker Karma, dorazila na světové trhy již v roce 2016. Není tedy divu, že automobilka představila na šanghajském autosalonu značně modernizovanou variantu, které dostala nový pohonný systém. 2.0 litrový motor GM nahradil 1.5 litrový tříválec od BMW a výkon vzrostl na úchvatných 535 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Karma Revero GT

Karma Revero GT | foto: Karma Automotive

Sdílejte článek

Hned na začátku vás můžeme uklidnit - vy jste se nezbláznili a my jsme se neupsali. Nový Fisker Karma GT má pod kapotou skutečně 1.5 litrový tříválec z produkce BMW a 535 koní. Motor však neposílá svou sílu na kola, neboť slouží pouze jako generátor pro sofistikovaný pohonný systém.

Ten automobilka označuje jako jeden z celosvětově nejvyspělejších, což ostatně podtrhují i jeho parametry. Výkon vozu totiž vzrostl z původních 403 koní na 535. Točivý moment se pak vyšplhal na 745 Nm. Akceleraci z 0 na 96 km/h tak Revero GT zvládne za 4.5 sekundy (o 0.9 s. méně) a maximální rychlost je limitována na 201 km/h. Komu by to však nestačilo, ten může v doufat v pravost spekulací o sportovnějším modelu GTS, který by měl zvládnout z 0 na 96 km/h během 3.9 sekundy.

Pod kapotou je ukryt akumulátor o kapacitě 28 kWh, který by podle EPA měl vystačit k dojezd 61 km čistě na elektrickou energii. Tříválcový generátor od BMW, který byste našli i pod kapotou modelu i8, by pak měl zajistit dojezd dalších cca 450 kilometrů.

Kromě nové pohonné jednotky a upraveného vzhledu však Revero GT nabízí ještě několik dalších zajímavých novinek, které však spolu vzájemně souvisejí. Například pohotovostní hmotnost vozu klesla z 2 452 kilogramů na 2 290 kilogramů, na čemž má jistě svou zásluhu i menší pohonná jednotka. Nižší hmotnost pak zase vedla ke kvalitnější jízdě, ostřejší ovladatelnosti a lepšímu pocitu z nástupu výkonu.

Zákazníci by měli mít možnost objednat si nové Revero GT již poměrně brzy, dodávky prvních modelů se však očekávají až během posledního čtvrtletí roku. A pokud se spekulace potvrdí, již v příštím roce bychom se mohli dočkat ještě ostřejšího modelu Revero GTS.

zdroj: youtube.com

Cílem automobilky je však v současnosti výroba cca 12 000 až 13 000 modelů ročně, přičemž výroba probíhá v Kalifornii. Cena nového modelu sice nebyla zveřejněna, nicméně jako odrazový můstek může pomoci starší Revero, jehož cena se pohybovala okolo 135 000 dolarů, tedy lehce přes 3 miliony korun.

Vytisknout

Diskuze: Karma Revero GT prošlo modernizací, pod kapotou ukrývá tříválec BMW a 535 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Volkswagen promluvil o důležitosti britského trhu

Volkswagen promluvil o čínském trhu: Pro elektrickou budoucnost automobilky je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud