Již během týdne jsme mohli vidět první náznaky upraveného designu Mazdy 3, nyní však japonská automobilka konečně odhalila vůz v plné kráse. Vůz, který by se měl stát úsvitem nové éry, nabízí kromě pozměněného vzhledu i revoluční techniku. Pod kapotou se totiž ukrývá nový motor z řady Skyactiv-X, který díky funkci SCCI kombinuje výhody benzínových a naftových motorů.
Design nové Mazdy 3 stále čerpá z designového jazyka Kodo, tentokrát však v poněkud nové formě. Ta by měla podle automobilky působit elegantněji a současně výrazněji, čehož se podle prvotních fotografií hatchbacku i sedanu skutečně podařilo dosáhnout.
Větší emoce však vzbuzuje právě sedan, který převzal řadu stylistických drobností od konceptu Vision Coupe. Maska vozu je opět dominantní a v horní části přechází její chromované kraje do úzkých protáhlých světlometů. Boční profil působí jednoduše, elegantně a dynamicky. Zadní část pak vzbuzuje dojem sportovnosti, což podtrhuje i integrovaný spoiler, úzká světla a dvojitá koncovka výfuku.
Kromě revoluce v exteriéru jsme se však dočkali výrazných změn i v interiéru. Mazda sice stále drží bližší informace pod pokličkou, podle webu Carscoops se však měla při jeho navrhování řídit heslem „Méně je více," čemuž odpovídá čistý minimalistický design.
Klíčovými prvky je sportovně působící třípaprskový volant, volně stojící 8.8 palcová obrazovka infotainmentu nebo čalouněná palubní deska, kterou doplňuje řada chromových detailů. Za pozornost stojí i řadící páka a její okolí, které bylo vytvářeno s ohledem na pocit luxusu. Designéři navíc protáhli loketní opěrku a přemístili držák nápojů před řadící páku.
To nejzajímavější by se však mělo ukrývat pod kapotou. Nabídka motorů se bude lišit podle cílových trhů, přesto již nyní víme, že se dočkáme 1.5, 2.0 a 2.5 - litrových motorů a 1.8 litrového dieselu. Jejich technická parametry však bohužel výrobce nezveřejnil.
Utajeny také zůstávají detaily o motoru Skyactiv-X a jeho obsahu. Podle dostupných informací by však měl být kombinován s M hybridním systémem, díky kterému by měl nabídnout „lepší ekonomiku provozu, nabídnout větší potěšení z jízdy a menší zátěž životního prostředí."
Nová Mazda 3 by měla nabídnout i upravený podvozek, který bude vpředu využívat zavěšení MacPherson a vzadu nově vyvinutou nápravu s torzní tyčí. Chybět nebude ani vylepšený pohon všech kol i-Activ, který spolupracuje s novým systémem G-Vectoring Control Plus. Ten automobilka poprvé představila u Mazdy CX-5 model 2019.
Díky těmto změnám by vůz měl během akcelerace, zatáčení a brzdění vyvolávat „pocit přirozenosti a intuitivnosti. Podobně jako nástroj, který využíváte řadu let."
Jako každý nový automobil nabídne i Mazda 3 řadu pokročilých asistenčních a bezpečnostních systémů, jako je třeba Front Cross Traffic Alert. Ten využívá boční radary, díky kterým může detekovat i automobily ukryté ve slepých křižovatkách. Chybět nebude ani systém Cruising & Traffic Support, který pomáhá s automatickým rozjížděním, zatáčením a brzděním během jízdy auta v koloně.
Za zmínku ale stojí i nový systém monitorování řidiče „Driver Monitoring," který za pomoci infračervených kamer sleduje řidiče a vyhodnocuje jeho ospalost nebo rozptýlenost. Pokud systém vyhodnotí, že by se řidič mohl stát nebezpečným (na silnicích), upozorní ho zvukovým signálem.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.