Lada Niva se vyrábí již přes 40 let a po právu patří k nejdéle vyráběným automobilům světa. Během let se sice výrobce pokusil o pár lehkých modernizací, na technice ani vzhledu auta se toho ale nikdy příliš mnoho nezměnilo. Po dlouhých desetiletích se však neúnavný pracant nejspíš konečně dočká nástupce. Na moskevském autosalonu byl prezentován pod názvem 4x4 Vision koncept.
Společnost AvtoVaz, jedna ze společností v alianci Renault-Nissan a vlastník ruské automobilky Lada, se na moskevském autosalonu postarala o pořádné pozdvižení. Prezentovala zde totiž svůj koncept Vision 4x4, který by se mohl stát nástupcem ikonického off-roadu Lada 4x4, který však všichni známe ještě pod označením Lada Niva.
Vznik nového konceptu mel na starosti šéf-designér Steve Mattis a jeho tým, který se na voze pořádně vyřádil. Pokud znáte Ladu Niva dobře, možná si všimnete několika drobných podobností, zejména ve tvaru kapoty a zadní části.
Celkově však vůz působí naprosto odlišně a celkově bychom řekli, že jistou inspiraci našel nejspíše v Dacii Duster. Oproti té však koncept vypadá podstatně robustněji. Tomu napomáhají i 21 palcová kola v podbězích, výrazné prolisy na karoserii a LED osvětlení v přední i zadní části vozu.
„Připravujeme se na budoucnost Lady," vysvětlil šéf-designér Mattis myšlenku za vznikem tohoto konceptu. „Prostřednictvím konceptu Vision 4x4 prezentujeme potenciál jedinečného, expresivního, odvážného a energetického nového SUV, jehož inspirací je Lada 4x4 Niva."
Technické parametry jsou zatím tajné, podle dostupných informací by se však základem měla stát nová speciální platforma. Ta bude podstatně kratší než v případě Dusteru, zkrátí se i její převisy a narůst by měla do šířky a také do výšky. Pokud by novinka vycházela z konceptu, mohla by se stát skutečně výrazným autem.
Jaká pohonná jednotka se bude ukrývat pod kapotou je také zatím tajemstvím, koncept však disponuje automatickou převodovkou s možností využití redukční převodovky. Pohled do interiéru také ukazuje dvojici displejů, přičemž jeden má sloužit jako panel infotainmentu a druhý jako přístrojový štít.
Z komfortní výbavy by neměla chybět dvouzónová klimatizace, bluetooth konektivita nebo tempomat. Nová Lada Niva by tak mohla být podstatně komfortnějším strojem, než minimalistická Niva první generace. Doufáme však, že schopnosti legendárního off-roadu zůstanou nezměněny.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?