Automobilka Volkswagen dnes prostřednictvím krátkého ale poměrně výstižného videa odstartovala kampaň, která oznamuje blížící se příchod nejmenšího modelu mezi jejímu SUV. Nový T-Cross, který vychází ze stejnojmenného konceptu odhaleného na ženevském autosalonu v roce 2016, by se měl dočkat své velké premiéry na podzim letošního roku.
Automobily třídy SUV se těší nesmírné popularitě, takže není divu, že se je automobilky snaží nabídnout ve všech velikostech a s orientací na různá spektra trhu. Posledním počinem ze stáje Volkswagenu se má stát kompaktní SUV označované T-Cross, které bude vzdáleným příbuzným Seatu Arona. A abychom si čekání až do podzimu ukrátili, odhalil nám Volkswagen alespoň pár křivek nového modelu.
Nový kompaktní crossover by měl na délku měřit 4107 milimetrů a pod jeho karoserií bychom měli najít stejný základ, jako v případě Seatu Arona, tedy platformu MQB A0. Navzdory kompaktním rozměrům nám automobilka slibuje prostornou kabinu a „překvapivé množství místa" pro přední i zadní pasažéry. Na tom má mít velkou zásluhu například posuvná lavice, díky které bude možné i rychle zvětšit zavazadlový prostor.
Dalším příslibem Volkswagenu by měla být snaha udělat z modelu T-Cross vůbec nejbezpečnější model ve své kategorii. K tomu by měly velkou měrou přispět například asistenční systémy jako Front Assist či Lane Assist, které známe z dalších modelů VW.
Co se designu týče, nečekají nás žádná velká překvapení. T-Cross se bude držet stejného designového jazyka, jaký Volkswagen prezentoval již na modelech Arteon či Touareg poslední generace - tedy výrazná a široká maska, kterou po stranách lemují světlomety. Zajímavě vypadá i záď, která by mohla dostat světla roztahující se napříč celým víkem kufru. Velkou neznámou je zatím interiér, ovšem podle Motor1.com by měl být do velké míry inspirovaný modelem Polo. Jen ve větším vydání.
Co se pohonných jednotek týče, s velkou pravděpodobností se dočkáme tříválcového 1.0 TSI a čtyřválcového motoru 1.5 TSI. Zda se dočkáme dieselových jednotek je ve světle posledních událostí nejisté, ovšem pokud se VW nakonec pro diesel rozhodne, očekává se 1.6-litrové TDI.
Stejně tak nejistý je pohon všech kol, který je v kategorii podobně velkých SUV spíše vzácností. Nabízí se však možnost, že Volkswagen se bude snažit být něčím výjimečný a T-Cross by tak nemusel skončit jen jako další SUV hrabající pouze přední nápravou.
Jak už jsme naznačovali výše, premiéra nového modelu se očekává v listopadu tohoto roku. Mnoho z nás si toto období spojuje s autosalonem v Paříži, ovšem lístky bychom zatím nekupovali. Z tohoto kdysi známého autosalonu už se totiž odhlásila celá řada automobilek a očekává se, že Volkswagen bude jednou z dalších.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?