Volkswagen Passat patří na evropských trzích k premiantům ve svém segmentu, ovšem jeho současná podoba je stará téměř čtyři roky. Nelze se tedy divit, že se automobilka rozhodla pro omlazující kůru - a její výsledky spatříme ještě letos.
Oznámení o příchodu faceliftovaného Passatu učinil během výroční konference Herbert Diess, ředitel automobilky. Podle jeho slov bude nový Volkswagen Passat součástí nové modelové ofenzívy, která bude celkem zahrnovat 22 modelů, z nichž 9 bude cílit výhradně na čínský trh.
"Přepracovaný Passat pro evropské zákazníky už je připraven. Jako obvykle bude dostupný v karosářském provedení kombi a chybět nebudou ani hybridní modely" uvedl během svého proslovu Diess. Podle všeho by však neměl chybět ani poměrně oblíbený Alltrack, který je určen do lehčího terénu.
A zatím co v Evropě slaví Passat úspěchy, za oceánem je situace poměrně jiná. Nízký zájem o tento model dokonce přinutil automobilku omezit jeho výrobu. Problém je však nejspíš v tom, že zatím co evropský Passat 8. generace využívá modulární platformu MQB, americký příbuzný se ji dočká až s novou generací.
Kromě omlazeného Passatu však zákazníci Volkswagenu nedočkavě vyhlíží ještě jeden model: novou generaci Volkswagenu Touareg, který se oficiálně představí 23. března na autosalonu v Pekingu. Na další žhavou novinku, která mezi lidmi vzbuzuje úžas a nedočkavost, si ale počkáme o něco déle. První SUV automobilky VW se stahovací střechou, T-Roc Cabriolet, totiž dorazí až z kraje roku 2020.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?