Pokud jste fanouškem elektromobility, ale toužíte po sportovním stroji, máte poměrně omezený výběr. Pár zajímavých elektrických sporťáků by se sice našlo, nicméně jejich cenovky atakují výšiny. Americká společnost Ampere Motor však představila stroj, který by mohl uspokojit nejednoho potenciálního zákazníka.
Pokud chcete uspět v USA uspět s elektromobilem, měli byste ho nabídnout zákazníkům v Kalifornii, kde elektromobilita zkrátka frčí. A toho si je většina výrobců dobře vědoma, což se projevilo i na autosalonu v Los Angeles, kde byly elektromobily v hojném zastoupení.
Mezi klasickými značkami se ale objevila i řada novinek, včetně sportovní elektrické tříkolky nazvané jednoduše "1" od společnosti Ampere Motor. Ta by podle výrobce měla představovat ideální dopravní prostředek do města i na cesty za zábavou. Co se samotné automobilky týče, jedná se o startup, na jehož chodu se údajně podílí zkušení automobiloví designéři, technici i závodníci.
Vůz se stále nachází ve stádiu prototypu, nicméně podle automobilky už je vše z 90 % připraveno na zahájení masové produkce. Vzhledem k tomu, že vůz je ještě rozpracovaný, neuvolnili jeho výrobci takřka žádné technické parametry. Vůz by však měl být postaven na trubkovém rámu a podvozek nejspíš využívá zavěšení s dvojitými lichoběžníky.
O pohon se stará motor neznámého výkonu, který bude předávat výkon zřejmě na zadní kolo. Kapacitu baterie bohužel neznáme, nicméně dojezd by se mohl pohybovat kolem 160 kilometrů.
Nejzajímavější na novém prototypu je však bezesporu cena: 9,900 dolarů je totiž v přepočtu cca 212 000 korun. Výroba by měla být zahájena v příštím roce a společnost již nyní přijímá předobjednávky se zálohou v hodnotě 200 dolarů, cca 4300 korun. Cena tak na roadster určený k zábavě rozhodně není špatná, co myslíte?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?