Toro Rosso mělo opět problémy s motory, Gaslymu vypověděl službu 200 metrů před cílem

Petr Hlawiczka, 13. listopadu 2017, 06:30 Google+

Po ostré veřejné výměně názoru mezi Toro Rosso a Renaultem kvůli spolehlivosti jeho pohonných jednotek přišla pro italskou stáj ve Velké ceně Brazílie další hořká pilulka - před cílem vypověděly službu v obou jeho monopostech.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 13.11. 21:33) Napište svůj názor
Pierre Gasly při průjezdu zatáčkou s vozem Toro Rosso STR12

Pierre Gasly při průjezdu zatáčkou s vozem Toro Rosso STR12 | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek

Poté, co Renault v pátek naznačil, že si Toro Rosso může za problémy s motory samo, přišla v sobotu ostrá oficiální odpověď - způsob provozování pohonných jednotek ani jejich instalace do šasi STR12 na selhání vliv nemají, francouzská automobilka ale neposkytuje nové díly a hraje špinavou hru s cílem posunout se před ně v šampionátu konstruktérů.

Již před kvalifikací se navíc setkali s poruchami MGU-H a turba, a tak byl Brendon Hartley na roštu odsunut o 10 míst dozadu, Pierre Gasly putoval dokonce o 25 míst zpět a pole uzavíral, protože Lewis Hamilton nakonec startoval z boxové uličky.

V neděli poté odstoupil Hartley kvůli vysoké spotřebě oleje už ve 40. kole, zatímco Gasly projel cílem po solidním výkonu na 12. pozici před Ericssonem, Wehrleinem, Grosjeanem a Strollem, se ztrátou jednoho kola na vítězného Sebastiana Vettela. Ani v jeho případě ale nešlo vše v závěru úplně hladce - do cíle se totiž sotva dobelhal.

"Věděl jsem, že je něco špatně, protože v každém kole mi říkali: 'jo, přesun oleje, přesun oleje.' A věděl jsem, že mám starou specifikaci MGU-K, takže jsem si říkal: 'Sakra, snad to vydrží až do konce,'" přibližuje Gasly drama ze svého kokpitu.

img-responsive

Pierre Gasly dojel do cíle pouze setrvačností | foto: Red Bull Content Pool

"A pak 200 metrů před cílovou čárou, když jsem jel vlastně naplno, jsem úplně přišel o pohon auta. Znělo to jako 'bap bap bap bap,' čáru jsem přejel, myslím, 60km/h rychlostí a říkal jsem si: 'Co mám dělat? Co mám dělat?' A oni mi řekli, ať zkrátka auto zaparkuji. Nevím přesně, v čem byl problém, ale určitě se něco stalo," pokračuje pilot Toro Rosso.

Se svým výkonem v Brazílii byl jinak spokojený: "Bylo to dobré. Věděli jsme, že to po startu z 19. místa bude těžké. Ale když jsem se podíval na závody z několika posledních let, tak jsem věděl, že start bude klíčový, pokud budeme chtít odjet slušný závod.

img-responsive

Pierre Gasly a Brendon Hartley to kvůli nespolehlivosti motorů Renault nemají v závěru sezóny u Toro Rosso jednoduché | foto: Red Bull Content Pool

Do první zatáčky jsem tedy najel na vnějšku, což docela dobře vyšlo, předjel jsem v ní asi tři auta, pak jedno v druhé zatáčce, potom jsem po tom všem zmatku před sebou zůstal s plynem na podlaze a snažil se všemu vyhnout.

Řekl bych, že pokud jde o výkonnost, tak jsme vyždímali všechno, co šlo. Na začátku prvního stintu jsem se dokázal držet blízko Carlose [Sainze], a když potom přidali, tak nás celkem omezovala degradace, proto si nemyslím, že jsme toho mohli dosáhnout více. Dojet 16 sekund za Renault, to je podle mě rozhodně náš nejlepší závod a výkonnost od té doby, co jsem v Malajsii nastoupil," dodává Gasly.

Vytisknout

Diskuze: Toro Rosso mělo opět problémy s motory, Gaslymu vypověděl službu 200 metrů před cílem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 13.11.2017 21:33 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton a Sebastian Vettel na tiskové konferenci

Vettel i přes rychlou stíhací jízdu Hamiltona jako hrozbu nevnímal, naznačil…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  2. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  3. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  4. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  5. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud