Extrémní, jinak tento hypercar snad ani označit nelze. Čtyři turba pohánějící šestnáctiválcový motor, poskytující výkon 5 000 koní. To je Devel Sixteen, pro který by neměl být problém překonat rychlost 310 mil za hodinu, tedy přes 500 km/h.
O hypercaru s názvem Devel Sixteen jste mohli slyšet již před několika lety, tehdy ale nikdo nemohl tušit, že se tak ambiciozní sen podaří zrealizovat. Přibližně o čtyři roky později ale víme, že existuje. Oficiálně představen by měl být na Dubajské motor show, která proběhne 14. až 18. listopadu letošního roku.
Devel Sixteen má být autem, jako "každé jiné", pohodlné a určené pro každodenní používání. Ovšem díky motoru o výkonu 3 728 kW má překonat magickou rychlost 500 km/h. Takový výkon odpovídá zhruba deseti supersportovním vozům nebo pěti vozům McLaren P1.
Za výjimečným motorem stojí zřejmě italská společnost Manifattura Automobili Torino, která má dostatek odborných znalostí a zkušeností. Ty dostatečně předvedla při realizaci jiných supervozů - SCG 003 a Apollo Intensa Emozioine, o těch ale až příště. Nyní nezbývá nic jiného, než se těšit na 14. listopadu, kdy se otevřou dveře dubajské motorshow.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.