Automobilka BMW už dříve slibovala, že na autosalon ve Frankfurtu si pro nás připraví něco skutečně "velkého" - a podle všeho svůj slib hodlá dodržet. Na internet totiž pronikly snímky nového konceptu BMW X7 iPerformance.
Exteriér vozu působí skutečně masivním a dominantním dojmem, jak naznačují snímky, které se objevily na fóru Bimmerpost. Například charakteristické ledvinky vozů BMW hodně narostly a svým vzezřením připomínají spíše masku vozů jako je například Cadillac Esclade.
V podobně masivním a dominantním stylu se nese design celého vozu, ovšem najdou se i zajímavé výjimky. Například kliky dveří byly zajímavě zapuštěny do karoserie. Mezi další zajímavosti lze zařadit například víčko pro připojení nabíjecího portu ne levém předním blatníku nebo prosklenou střechu s výraznou designovou výztuhou ve tvaru písmene Y.
Exteriér je pak přesným opakem, který se od drsného vzezření přesouvá spíše k luxusu až "křehkosti". Zveřejnění detailů se dočkáme až 8. září, ovšem už z fotografií si můžeme všimnout dvoubarevné kombinace kůže na sedadlech nebo dřevěného obložení. Velký podíl na vzezření interiéru budou mít i různé technologie, které zahrnují digitální panel přístrojů, infotainment systém iDrive nebo futuristicky vypadající volant.
Dřívější spekulace naznačovaly, že X7 iPerformance bude vybavena čistě elektrický pohonným systémem, ovšem podle posledních informací bychom se mohli dočkat spíše plug-in hybridního systému, který známe už z modelu 740e iPerformance. Ten je vybaven přeplňovaným čtyřválcem, který spolupracuje s elektromotorem a 9.2 kWh Li-Ion bateriemi.
Produkční model by podle webu CarScoops měl být nabízen minimálně se třemi motory, které budou kromě hybridu zahrnovat 3.0 litrový šestiválec TwinPower Turbo o výkonu 250 kW (340 k) nebo 4.4 litrový TwinPower Turbo motor V8 o výkonu 332 kW (451 k). Ve hře je i dieselová varianta v podobě X7 xDrive 40d, ovšem její start, minimálně co se amerického trhu týče, je poněkud nejistý.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?