Ve světě hyper-aut se již brzy chystají velké změny. Mercedes-AMG plánuje představit svůj Project One s motor z vozu F1 a Aston Martin chystá exkluzivní model Valkyrie s V12. Jak na to ale bude reagovat Ferrari, jehož nejsilnější model LaFerrari je na trhu již od roku 2013?
Není to tak dlouho, co jsme se od vysokých představitelů Italské automobilky dozvěděli, že příchod nového hyperauta se očekává v příštích třech až pěti letech. S tím se ale nehodlal smířit brazilský umělec a designér Fernando Pastre Fertona, který na serveru behance.net publikoval svou představu nového exkluzivního Ferrari.
Projekt Ferrari LaRossa 2020, jak koncept nazval, vznikl během pouhých 3 dnů. Už na první pohled je patrné, že designér se nechal inspirovat současnými tvary LaFerrari, na které navázal "extrémními a smyslnými liniemi", jak sám dodává. Díky tomu vznikl design, který dokonale navazuje na celou tradici vozů z Maranella.
Co se týče skutečného nástupce, od automobilky jsme se pouze dozvěděli, jaký motor ho pohánět nebude. Ačkoliv Mercedes-AMG po motoru z vozu F1 sáhl, Ferrari to odmítá se slovy, že takový motor by musel běžet na volnoběh při 2500-3000 ot/min a musel by být schopen vytáčet se až do 16000 ot/min.
Samotné LaFerrari, které v roce 2013 definovalo novou kategorii automobilů, kombinuje pod svou kapotou hybridní pohonnou jednotku o celkovém výkonu 950 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?