Svěží vítr do zatuchlých vod kategorie SUV? Známe technická data a ceny nové Hondy CR-V

ar6, 21. prosince 2016, 21:32 Google+

Stálicí mezi SUV je už od druhé poloviny devadesátých let Honda CR-V. Před pár týdny se v Americe představila její již pátá generace, která určitě bude chtít navázat na úspěchy svých předchůdců a udržet si titul nejprodávanějšího SUV tamního trhu. Startovací pozice je více než zajímavá, stejně tak i základní cena.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pátá generace Hondy CR-V je v USA dostupná se dvěma motory a čtyřmi stupni výbavy.

Pátá generace Hondy CR-V je v USA dostupná se dvěma motory a čtyřmi stupni výbavy. | foto: Honda

Sdílejte článek

Zatímco nedávno představená Mazda CX-5 cílí na sportovněji smýšlející zákazníky, Honda CR-V, jezdící na úplně nové platformě, pravděpodobně zaujme spíše pohotověji naladěné řidiče. Stačí se podívat na mnohem konzervativnější design, ačkoliv třeba přední maska (poprvé s aktivními lamelami) je dynamická možná až moc. Za zajímavá se dají považovat skupinová světla ve tvaru písmene L, na opačném konci najdeme u linie Touring full-LED reflektory a již od základní výbavy LX také diody pro denní svícení ve tvaru křídla.

V porovnání s předchůdcem je novinka kratší a nižší, rozvor ale o něco narostl. V řeči konkrétních čísel to znamená, že CR-V má na délku 4587 milimetrů, na šířku 1854 milimetrů, na výšku 1679 milimetrů (o 10 milimetrů více s pohonem všech kol) a mezi nápravami najdeme 2659 milimetrů. Před koleny zadních cestujících je tak navíc 53 milimetrů. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání 1110 litrů a po sklopení sedadel dokonce 2231 litrů, mezi příplatky pak nechybí elektrické víko pátých dveří.

Kabina překvapí například velkokapacitním TFT displejem uprostřed přístrojové desky. Středové konzole dominuje sedmipalcová obrazovka systému Display Audio s operačním systémem Android, navigací, integrací chytrých telefonů nebo rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Novinkou je u něj otočný ovladač hlasitosti, doplňují ho vedle ovládání dotykem i možnost hlasových povelů. Ve výbavě vybraných variant dále nechybí dálkové startování, dvouzonová automatická klimatizace, elektrická přední sedadla nebo vyhřívaná zrcátka.

img-responsive

Kabina nového CR-V je svěží a moderní. | foto: Honda

Nejnižší výbava LX je spojená výhradně s 2.4litrovým zážehovým čtyřválcem o výkonu 137 kW (186 k) s točivým momentem 244 Nm. Standardem je bezestupňový automat CVT a pohon předních kol (spotřeba 8,4 l/100 km), za příplatek lze dostat i čtyřkolku (spotřeba 8,7 l/100 km). Vyšší linie EX, EX-L a Touring mají přeplňovanou čtyřválcovou patnáctistovku o výkonu 142 kW (193 k) s točivým momentem 243 Nm. Také ona má ve standardu CVT a pohon předních kol (spotřeba 7,8 l/100 km), pohon všech kol se spotřebou 8,1 l/100 km znamená příplatek 1300 dolarů (cca  33 700 korun). Jde mimochodem o stejnou částku jako u vstupního motoru.

Od druhého stupně EX je ve standardní výbavě soubor asistentů Honda Sensing, obsahující varování při opuštění silnice, adaptivní tempomat, hlídání dopravy za vozidlem, sledování mrtvého úhlu, monitorování bdělosti řidiče nebo automatická světla. Základní CR-V LX přijde na 24 045 dolarů (cca 623 000 korun), zmíněný stupeň EX začíná na 26 695 dolarech (cca 692 000 korun). Linie EX-L znamená základní cenu 29 195 dolarů (cca 757 000 korun) a konečně nejluxusnější provedení Touring je za 32 395 dolarů (cca 840 000 korun). Ceny platí pro pohon předních kol, přípatek za čtyřkolku je zmíněn výše. Příchod do Evropy se dá očekávat v průběhu příštího roku.

Vytisknout

Diskuze: Svěží vítr do zatuchlých vod kategorie SUV? Známe technická data a ceny nové Hondy CR-V

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Dodge Ram 2500

Dva velké Dodge mají problémy. Mohou zranit posádku i okolí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud