V Číně došla tamním úředníkům trpělivost s neustále narůstajícími milionáři. Ti se totiž ukazují na veřejnosti v mnohdy příšerně drahých luxusních autech, a tak se rozhodlo, že se zavede nová daň.
Nová "sankce" se bude týkat všech nových aut, která na tamním trhu dosáhnou cenovky 1,3 milionu juanů a výše. To je v přepočtu něco okolo 4,8 milionu Kč, přičemž daň bude desetiprocentní. S novou zprávou přišlo britské BBC, přičemž ve zprávě se uvádí, že tento krok byl učiněn čínskými úřady.
Ti chtějí co nejvíce zamezit mnohdy až nechutně okázalému předvádění bohatství, jehož součastí je jízda v drahých automobilek renomovaných světových značek. Co na tom, že tamní trh je velkým odbytištěm luxusem přecpaných aut, jako jsou Rolls-Royce nebo Bentley. Ve vozovém parku zde figurují také tunerské kreace, jenž má na svědomí Brabus nebo TechArt.
K celé věci se vyjádřilo také čínské ministerstvo financí. To ve svém prohlášení uvedlo, že daň se zavádí za účelem usměrňování racionální spotřeby. Dalším důvodem jsou emise, které by se měli tímto opatřením snížit. Nová daň byla zavedena již včera a dle názoru nás v redakci si nemyslíme, že její existence zas tolik změní doposud zaběhlé utrácení peněz movitých Číňanů.
Když si totiž vezmete, že si někdo bude chtít koupit plně vybavenou luxusní limuzínu v ceně okolo pěti milionů korun, jednoduchou matematikou dojdete k tomu, že daň bude činit dalšího půl milionu. Jenže to je u takto drahých vozidel kapka v moři. Stačí si totiž navolit o něco větší počet příplatků a rázem se cena vozu zvedne o podobně vysokou sumu. Například vozidla německé značky Audi by o tom mohla vyprávět...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?