F1 musí závodit ve městě hazardu, radí hvězda NASCAR. Jaký má důvod?

Robert RoBertino Pavelka, 29. června 2016, 11:10 Google+

Přestože F1 zakořenila na okruhu COTA v Austinu, stále podle některých amerických odborníků nemá v USA dostatečně silnou pozici. Jedna z největších hvězd kategorie NASCAR je přesvědčena, že klíčem většího úspěchu je závod ve velkém městě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Americký sen Austin už splnil svůj účel. Je nutné se stěhovat do velkého města

Americký sen Austin už splnil svůj účel. Je nutné se stěhovat do velkého města | foto: circuitoftheamericas.com

Sdílejte článek

Několikanásobný šampion NASCAR Kurt Thomas Busch, sedmatřicetiletý rodák z Las Vegas, který závodí už šestnáctým rokem a letos hájí barvy týmu Stewart-Haas Racing, je přesvědčen, že by F1 ve Spojených státech získala mnohem větší podporu, kdyby se závod uskutečnil v nějakém velkém městě. A jako správný patriot hned jmenoval svou domovinu a místo, kde v současnosti žije: město hazardu Las Vegas. Podle něj je pořádání dalšího závodu F1 v podobném místě klíčové.

img-responsive

Srovnává Busch nesrovnatelné? | foto: McLaren

"Austin byl americkým snem, postavili trať a udělali na ni závod. Fungovalo to, ale je hodně obtížné přesvědčit lidi, aby se sem opakovaně vraceli. Aby se vám vrátily vaše vložené investice, je třeba se spojit s oblastí turistického ruchu, a tím je Las Vegas proslulé - jsou tu turisté, kteří toto místo budou stále navštěvovat. Jejich složení může být v jednom roce takové, v druhém docela jiné. Podívejte se na Las Vegas Motor Speedway. Podle prodeje vstupenek je 60 % lidí odjinud než z Nevady a Kalifornie. To je turistika. A ta může každoročně zaplnit ochozy. Když se uzavře s Las Vegas Grand Prix pětiletá dohoda, budou od premiérového závodu návštěvy každoročně stoupat," plánuje Busch.

Příčina malé obliby F1

Busch se domnívá, že malá obliba a popularita F1 v USA je zapříčiněna celkově negativním vnímáním monopostů, což je podle amerického závodníka důsledek rozdělení závodů těchto vozů na IndyCar a ChampCar. Jak sám podotýká, po této události se obliba série NASCAR strmě vzrostla.

"Série NASCAR zkrátka v téže době udělala správné věci, aby podpořila sama sebe. Máme 38 závodních víkendů do roka, každý víkend nás navštíví 80 - 100 000 fanoušků. Auta jsou na trati, piloti přístupní, to je trochu jiný systém. NASCAR umožňuje dívákům být stále u toho. Není třeba se zabývat politikou nebo potížemi, když chceme být v kontaktu s pilotem. Diváci si musí být jisti, že když budou chtít, získají podpis pilota, nejen ho vidět," domnívá se Busch.

img-responsive

Alan Jones vyhrál první závod na parkovišti v Las Vegas | foto: Williams F1 Team

Poučení z minulosti?

Problém je v tom, že NASCAR a F1 jsou poněkud jiné formy závodů. Busch také celkem ostentativně přehlíží skutečnost, že v Las Vegas se už dva závody jely, pochopitelně v době dávno minulé a tedy v éře existence jednotných konkrenčních amerických závodů monopostů. Přestože se ve "městě hříchu" v letech 1981 a 1982 pokaždé konala poslední Grand Prix v sezóně a vždy se rozhodovalo o titulu mistra světa, Američany a případně turisty závod nejspíš neuchvátil, protože třetí Grand Prix už se tu nekonala.

Trať byla tehdy vytýčená na obřím parkovišti hotelu Caesar Palace - její linie byla vymezena betonovými bloky. Piloti si stěžovali, že vůbec nevidí do zatáček a jedinou věc, kterou oceňovali, byl idelání povrch trati. První závod vyhrál Alan Jones na Williamsu, druhý Michele Alboreto na Tyrrellu.

Vytisknout

Diskuze: F1 musí závodit ve městě hazardu, radí hvězda NASCAR. Jaký má důvod?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Marchionne (vlevo) už začíná své původní plány pro rok 2016 přehodnocovat

Marchionne: Kimi, dokaž nám, že jsi nás hoden!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud