První Kia K7 se představila před sedmi lety a k dnešnímu dni je brána za nejlépe prodávaný luxusní sedan značky. Konkurence se ale za takovou dobu přece jen někam posunula, logická tedy je i generační výměna jihokorejské limuzíny. A podle automobilky se nová K7 svým luxusem dostává až za hranice segmentu vyšší střední třídy.
Vzhled 4970 milimetrů dlouhé, 1870 milimetrů široké a 1470 milimetrů vysoké karosérie nenechává nikoho na pochybách, že je K7 jedním ze dvou nejluxusnějších modelů s logem Kia. Předním partiím dominují HID světla s motivem písmene Z a LED diodami denního svícení, na něž navazuje velká maska chladiče s chromovaným rámečkem. Na okrajích nárazníku mají své místo čtyřbodové LED mlhovky. U této světelné technologie ještě chvíli zůstaneme, to když se přesuneme ke skupinovým reflektorům, které mají rovněž tvar písmene Z. Spojení světel obstarává chromovaná lišta, ve spodní části nárazníku potom jsou lichoběžníkové koncovky výfuku. Litá kola v rozličných designech mají 17 - 19 palců, na výběr bude pět laků karosérie.
Rozvor náprav má délku 2855 milimetrů, což je o 10 milimetrů více než u předchůdce a znamená to mimo jiné o něco více místa na zadních sedadlech. Palubní desku determinuje nejen dlouhá dřevěná lišta (tmavší nebo světlejší odstín, závisí na barvě čalounění), ale též multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, navigací, couvací kamerou a audiosystémem s osmi reproduktory (levnější verze mají rádio s šestipalcovým displejem a osmi reproduktory), respektive analogové hodiny. Mezi analogovými budíky je 3,5palcový TFT displej, který u silnějších motorů nahrazuje TFT displej s úhlopříčkou sedm palců. Co nejlepší poslech hudby zajišťuje audiosystém Krell s dvanácti reproduktory, mezi příplatky dále nechybí třeba barevných head up displej. Interiér je vždy potažen kůží, volit můžete mezi černým, tmavě hnědým a béžovým odstínem.
Pod kapotou se objeví hned čtyři pohonné jednotky. Základem je zážehový čtyřválec 2.4 GDI o výkonu 190 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 241 Nm při 4000 ot./min v kombinaci se šestistupňovým automatem s možností manuálního řazení. Druhou benzínovou volbou je 3.3litrový přeplňovaný šestiválec GDI o výkonu 290 koní při 6400 ot./min s točivým momentem 343 Nm při 5200 ot./min. S tímto motorem spolupracuje nový osmistupňový automat. Naftový čtyřválec 2.2 CRDi má 202 koní při 3800 ot./min a 441 Nm mezi 1750 - 2750 ot./min. Alternativou ke všem spalovacím jednotkám je třílitrový šestiválec LPI o výkonu 235 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 280 Nm při 4500 ot./min, který jezdí na LPG. Na přední kola přenáší jeho výkon šestistupňový automat s možností manuálního řazení. V nespecifikované budoucnosti se pořítá také s hybridem. Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu.
Bezpečnostní výbava obsahuje třeba sledování mrtvého úhlu, autonomní brzdění, upozornění na dopravu za vozidlem nebo inteligentní tempomat. Prodej na domácím trhu již odstartoval, ceny začínají na 26 500 000 wonech (cca 549 000 korun) za třílitrové LPI a končí na 39 200 000 wonech (cca 812 000 korun) za přeplňovaný šestiválec. V Koreji Kia plánuje letos prodat 50 tisíc K7, během roku se sedan dostane také do USA (pod jménem Cadenza) a na Blízký východ. Tam je v plánu dostat k zákazníkům asi 25 tisíc aut. S dovozem do Evropy se nepočítá.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.