Na podzimním autosalonu v Los Angeles se představilo mnoho důležitých novinek, mezi kterými nechyběl ani extravagantní koncept crossoveru s názvem Scion C-HR. Ono ani tak nejde o velkou novinku, jelikož jde o identickou studii, jež se ukázala dříve, avšak s logem Toyoty. Nyní přišla zpráva o tom, že na lednovém detroitském autosalonu se ukáže Scion C-HR v sériové podobě.
Abych uvedl tvrzení na pravou míru, Toyota vlastně odhalila dva koncepty C-HR, ale Scion pouze jeden. Toyota, respektive Scion, je si vědoma, že po crossoverech je stále větší poptávka, proto nezahálí a v lednu bude mít premiéru produkční Scion C-HR, který bude možné si objednat s hybridním ústrojím či přeplňovaným benzínovým agregátem.
Také C-HR bude postaveno na platformě TNGA, kterou jako první dostal nový Prius. Od toho dostane crossover i hybridní pohonnou jednotku, konkrétně osmnáctistovku a elektromotor o celkovém výkonu 121 koní. Ve srovnání s Priusem je výkon o 14 koní nižší a motor bude spolupracovat s CVT (bezestupňovou převodovkou).
Pokud nejste příznivcem hybridů, C-HR nabídne také 1,2litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 114 koní a točivém momentu 184 Nm z Aurisu japonské specifikace. Scion C-HR bude mít jako standard pohon předních kol, ale za příplatek bude možný pohon všech čtyř kol.
Na americkém trhu se bude sériový C-HR prodávat pod značkou Scion, ale na jiných trzích klasicky pod Toyotou. Evropský trh se již také brzy dočká, neboť sériová Toyota C-HR se má představit na březnovém autosalonu v Ženevě. Prodeje odstartují v druhé polovině roku 2016 a nový crossover od Toyoty chce konkurovat Hondě HR-V či Nissanu Juke.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.