Koncem léta loňského roku se objevily neoficiální informace, že Jaguar Land Rover (JLR) uvažuje o výstavbě nové továrny na Slovensku. A včera konečně padlo oficiální rozhodnutí, ze kterého budou mít radost zejména naši východní sousedé. Automobilka Jaguar Land Rover skutečně postaví novou továrnu na Slovensku.
Výrobní závod bude postaven u Nitry, nabídne zařízení světové třídy a celá výstavba vyjde na cirka 1,1 miliardy liber (cca 41 miliard korun). Britská automobilka prohlásila, že nová továrna nabídne zaměstnání až 2800 lidem a bude se tu vyrábět řada nových modelů. Stavba bude zahájena v příštím roce a první modely sjedou z výrobní linky koncem roku 2018. Zpočátku je v plánu roční výroba 150 000 kusů, avšak později se počítá s nárůstem.
Původně Jaguar Land Rover zvažoval postavení zmíněné továrny v USA, Mexiku a dalších lokalitách. Nakonec bylo vybráno Slovensko, jelikož jde o zavedený stát s prvotřídním automobilovým průmyslem. Navíc v těsné blízkosti závodu bude k mání i více než 300 dodavatelů. Díky nové továrně dostane JLR větší možnosti pro vývoj nových a vzrušujících modelů.
Generální ředitel JLR, Dr. Ralf Speth, řekl: „Jaguar Land Rover je potěšen z dnešního přivítání Slovenska do naší rodiny. Nová továrna doplní naše stávající závody ve Velké Británii, Číně, Indii a Brazílii. Jde tak o další krok ve strategii naší značky, aby se stala skutečně globální“.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?