Divize Mercedes-AMG odhalilo speciální edici modelu AMG A 45, aby oslavilo dvojité vítězství v letošním ročníku závodů Formule 1.
Vozidlo dostalo speciální zbarvení karoserie se dvěma pruhy, což má připomínat současný monopost F1 W06. Společně s tím přichází větší přední splitter a střešní spoiler. Zákazníci si budou moci objednat auto v polární stříbrné metalíze, v tmavě šedé Magno a v horské šedé metalíze. Bez ohledu na výběr laku, budou všechny vozy vybaveny 19palcovými titanově šedými koly se zelenou obrubou.
Standardně je Mercedes-AMG A 45 Petronas 2015 World Champion Edition vybaven exkluzivním AMG balíčkem, dále paketem AMG DYNAMIC Plus a elektricky nastavitelnými sedadly AMG v kůži Dinamica. Nechybí ani sportovní volant Performance taktéž v kůži Dinamica a se zeleným prošitím. Zelenou barvu najdeme i na palubní desce a kolem výdechů klimatizace.
K dispozici nejsou žádné mechanické změny, takže pod kapotou je stále 2,0litrový 4válcový přeplňovaný benzínový motor s výkonem 381 koní a s 475 Nm točivého momentu. Výkon jde na obě nápravy skrze systém pohonu 4MATIC, a to přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Ta byla optimalizována tak, aby poskytla ještě rychlejší řazení, než když dřív. Možná i to má za následek zrychlení z 0-100 km/h za pouhých 4,2 sekundy.
Vůz bude v prodeji od ledna do května roku 2016 za cenu 65,402.40 eur, popřípadě za 66,818.50 eur s matně šedým lakem karoserie Magno.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?