Na letošním Ženevském autosalonu, se světu slavnostně předvedlo zcela nové Ferrari 488 GTB. Tento vůz nahradil v portfoliu Ferrari model 458 Italia a nutno říci, že svému předchůdci rozhodně nedělá ostudu. Nyní ale přichází další autosalon a to ve Frankfurtu. I pro tento motoristický svátek si italká automobilka z Maranella chystá žhavou novinku. Tou je očekávaná verze 488 GTB bez střech – 488 Spider. Ještě před slavnostním odhalením na záříjovém autosalonu, ale automobilky již nyní do světa vypouští první oficiální fotografie nového Spideru. Tento kabriolet využívá stejnou koncepci jako jeho předchůdce. Marně zde budeme tedy hledat střechu plátěnou. Namísto té zde nalezneme pevnou hliníkovou střechu, která se dokáže složit/rozložit za skvělých 14 sekund. Pod kapotou této novinky nalezneme dvojitě přeplňovaný 3,9 litrový motor V8 s výkonem 661 koní, který nalezneme i ve vozu 488 GTB. Díky tomuto agregátu dokáže Spider akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8,7 sekundy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.