Rosberg byl v sektorech rychlejší než Hamilton, ten exceloval na rovinkách

Petr Hlawiczka, 20. června 2015, 19:10 Google+

RAKOUSKO - ANALÝZA SEKTORŮ A MAXIMÁLNÍCH RYCHLOSTÍ; Co o výkonnosti jednotlivých jezdců a vozů vypovídají nejrychlejší sektory a maximální rychlosti dosahované během kvalifikace na Velkou cenu Rakouska? A jaké strategie můžeme v neděli očekávat?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hamilton na trati v Rakousku

Hamilton na trati v Rakousku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Okruh nedaleko Spielbergu je v kalendáři z pohledu času na kolo nejkratší - piloti ho zvládají pod 70 vteřin - a také poměrně jednoduchý: první sektor začíná stoupání do pomalé pravotočivé zatáčky - důležité je dostat se co nejblíže vrcholu a na výjezdu si dát pozor na dodatečný podélný obrubník (Angličané mu přezdívají "párek"). Na konci dlouhé rovinky před prudkým brzděním končí.

Druhý sektor po další pomalé pravotočivé zatáčce obsahuje první DRS zónu, kterou uzavírá místo pro měření maximálních rychlostí (tzv. speed trap). Následuje pomalá pravotočivá zatáčka č. 3, další zatáčku projíždějí na plný plyn a první ze dvou levotočivých zatáček - velmi rychlá pátá.

Následuje třetí sektor začínající rychlou levotočivou šestou zatáčkou s akcelerací a jízdou naplno skrz sedmou zatáčkou. Na pilot čekají poslední dvě pravotočivé zatáčky 8. a 9. Důležitý je dobrý nájezd na cílovou rovinku s druhou DRS zónou - nachází se před ní sice široký obrubník, ale náhle končí trávou.

Více technických informací o Red Bull Ringu najdete zde.

okruh spielberg
Mapa Red Bull Ringu (zdroj: FIA)

Hamilton letos posedmé porazil svého týmového kolegu, po celou dobu až do Q3 ale tahal za kratší konec. Rosberg byl s Nasrem a Grosjeanem jediným, komu se v závěrečné části nepodařilo zlepšit. Pokud by přitom dal dohromady své nejlepší sektory, tak by dosáhl o 0,329 s rychlejšího času a s přehledem by startoval z pole position.

Hamilton zajel ideální kolo, totéž dokázali v Q3 Bottas, Kvjat, Vettel a čerstvý vítěz 24hodinovky Le Mans Hülkenberg, jenž se svou Force Indií podal výborný výkon, rozdělil sebevědomé Williamsy a obsadil páté místo, zatímco jeho týmový kolega Pérez vypadl už v první části.

Vettel na Mercedes ztrácel půl sekundy, nejvíce z toho v prvním sektoru  s dlouhou rovinkou. Ferrari stále trochu ztrácí v oblasti aerodynamiky i výkonu pohonné jednotky. Závodní tempo má sice lepší a včera dlouhé jízdy vypadaly nadějně, bude ale moci opravdu ohrozit Mercedesy?

sektory
Nejrychlejší sektory kvalifikace vs. skutečné časy

U Kimiho opět zpackaná kvalifikace, s takovým vozem nesmí vypadávat v Q1 s Manory. Částečně šlo o chybu týmu, protože Finovi nezbylo dostatek času pro zajetí ostrého kola. Myslel si, že ho má dost, a po dostihnutí pomalejších vozů si dělal mírný odstup pro rozhodující pokus, do kterého však už nestihl najet. Po vyřazení do rádia jen klel a moc svému vyřazení nerozuměl – překonali jej Pérez i Button se starší verzí McLarenu.

Nový balík u Alonsa údajně fungoval, dráha ale jejich balíku moc nesedí, a tak Španěl skočil na 15. místě. McLaren pro Silverstone chystá druhou část svého balíku – lehčí šasi a nový podvozek, Honda slibuje další navýšení výkonu. Oba piloti ale dostali za výměnu nových dílů celkem 25 trestných míst, budou proto startovat z konce roštu a v závodě je navíc neminou další penalizace.

Maximální rychlost dosáhl na rovince před druhou zatáčkou Hamilton – 326,1 km/h. První čtyři příčky patří suverénnímu Mercedesu, Räikkönen s Ferrari na pátém místě ztratil 2,1 km/h. Renaulty zaostávaly minimálně o 7,3 km/h, Honda pohánějící Alonsův vylepšený monopost už přes 10 km/h.

maximalni rychlosti
Maximální dosažené rychlosti (v km/h)

Red Bull si neustále stěžuje na slabý výkon Renaultu, jemuž se už alespoň podařilo vychytat spolehlivost, na rozdíl od japonské automobilky. Podle Red Bull z jejich ztráty na Mercedes jde 15 – 20 % na vrub šasi, 80 – 85 % na vrub francouzského dodavatele motorů. Ten se již začíná zaměřovat na výkonnost, v zásobě má nejvíce žetonů a po letní přestávce chce přivést mnohem silnější pohonnou jednotku, kterou budou potřebovat na tratích, jako je Spa a Monza.

Pneumatiky a strategie
Super-měkká směs byla i dnes o 0,7 sekund na kolo rychlejší než měkká. Pro zítřek budou za sucha týmy volit spíše jednu zastávku. Dvouzastávková strategie je sice rychlejší, ale také riskantnější z pohledu uvíznutí v provozu. Pokud ji někdo zvolí, pro přezutí ze super-měkkých pneumatik na měkké bude ideální 31. a 60. kolo – opět s nasazením měkkých pneumatik. V případě jednozastávkové strategie se piloti objeví v boxech kolem 25. kola, kdy vymění super-měkkou směs za měkkou.

Vytisknout

Diskuze: Rosberg byl v sektorech rychlejší než Hamilton, ten exceloval na rovinkách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Prohlášení po kvalifikaci v Rakousku: Nevím, kde byl problém, říká Räikkönen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud